Hjälp med att komma igång med min nya dator!

Permalänk

Hjälp med att komma igång med min nya dator!

Godkväll sweclockers!

Jag har nu suttit hela dagen, från 1 till 10 med att bygga ihop min nya dator, och nu är jag äntligen klar!

När jag sätter in min moderkorts disk i CD-läsaren så kommer det upp på skärmen "Press any key to continue.."

Jag trycker lite på mitt tangentbord men verkligen ingenting händer, så det forstätter säga "press any key to continue" o rullar på så..

Nån som vet vad felet kan vara? Kan jag ha kopplat nånting fel? Hur ska jag göra för att det ska funka?

har kopplad in tangentbordet rätt i ett USB uttag..

Hjälp mig snälla!

Permalänk
Medlem

Gott att du fått dina grejjor Tompa.

Ditt fel är nog enkelt. även om du utrycker dig milt sagt oklart med tex "moderkorts disk" ?

om Det är cd läsaren och skivan till windows...så gå in i bios och se till att det är cd läsaren du bootar upp med.

Tangentbordet kan vara knepigare, ibland kan man aktivera även det i bios som usb, men enklast är att ta ett äldre tgtbord med den där minidinkontakten (psp) och använd det tgtbordet tills windows är fixat.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Okej ska försökta me det, men modekorts disk menar jag CD'n till moderkortet Hur kommer jag in i bios då? Det blir lixom en svart skärm med lite vit text på då det kommer upp "press any key to continue" när ska man in i bios och hur gör man det? tack!

Permalänk
Medlem

Läs manualen först, men...det vart väl ett Gigabyte du köpte om jag kommer ihåg rätt? tryck på DEL precis när datorn startar upp, du kan se vilka knappar som funkarpå din skärm.

En sak bara, var mycket försiktig i bios och gör INGET som du inte är säker på är rätt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Sitter du och försöker boota från skivan med drivrutiner till moderkortet? Det går nog inte.

Skaffa en skiva med något operativsystem, installera det, SEN kan du ge dig på drivrutiner.