Permalänk

Directx 10?! Vart?

Tjenare, jag har nyss blivit klar med min nya dator, sitter pa den nu, men jag har inte en aning om hur man far tag po directx 10, hur gor man?! jag har ett radaeon 4870 1gb..

Kan nogon beratta vart man for tag po det, snalla?!

Permalänk
Medlem

Om du tänkt att anväda kortet till spel så kan du vara lugn. Du får alltid en install för DX10 med spelet.

Visa signatur

F**k yo' couch ni***h, f**k yo' couch!

Permalänk

Jag haller po och patchar Warhammer Online just nu men jag fick trakigt so jag forsokte installera Warcraft 3, men det gick inte eftersom det inte fanns nagot DirectX po datorn och det fanns ingenstans att fa tag po det..

Vad ska ja ta mig till, patchern stor po 80% nu och jag vill kunna spela direkt nar det ar klart, darfor jag kopt datorn!

Tack

Permalänk
Medlem

Vad kör du för OS? Vista eller XP?

Uppdaterat DirectX? Isåfall gör det genom microsofts hemsida!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Kör du Vista så har du redan DX10, kör du XP så kan du glömma DX10, då är det DX9:)!

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk

Jag har Windows Vista ja.

nar jag satter i min WAR skiva so finns det en flik "Download DirectX" men nar jag trycker dar so hander ingenting, datorn bara stor still..

Aja, non som har tipps om hur jag ska gora?

Hur uppdaterar jag directx fron microsofts hemsida do?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Kör du Vista så har du redan DX10, kör du XP så kan du glömma DX10, då är det DX9:)!

Jag tror jag är mycket väl medveten om att DX10 inte finns i XP men du missförstod. Jag menade att han ska uppdatera sin version av DX i allafall.

Han skriver dessutom inte vad för OS han har så han kanske försöker få tag på DX10 fast han sitter på XP om nu fallet är så

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd

Du har redan senaste Direct X antagligen.

Gillar du inte ÅÄÖ btw?

Ska bara vara o tuta o köra om du installera gfx drivers osv så.
DX10 är inget du ska "installera"

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, vad har du för tgb eftersom att du inte skriver åäö:P?

Men eftersom att du kör med Vista så borde du redan ha DX10 du behöver inte ladda ner ngt, egentligen.

Så vad har du gjort med din burk eftersom att det saknas:)?

EDIT: zaman, det var inte till dig:P.
Kollade i en annan av hans tusen trådar och såg att han hade Vista:P

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk

Jag har ett nedladdat Vista som jag fick av en polare da..

Jag kunde komma in pa Warhammer men jag vet inte hur det funkar i spelet, jag stor i ko for att fo komma in.

Men jag kan ju inte spela Warcraft osv, varfor inte? Stor att jag inte har not DirectX >S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InTompaWeTrust
Jag har ett nedladdat Vista som jag fick av en polare da..

Jag kunde komma in pa Warhammer men jag vet inte hur det funkar i spelet, jag stor i ko for att fo komma in.

Men jag kan ju inte spela Warcraft osv, varfor inte? Stor att jag inte har not DirectX >S

Har du dragit i några grafik drivisar?

Btw du kan ju be din polare att hjälpa dig eftersom att du inte är så "high" själv:)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antagligen kräver spelet directX 9 helt enkelt, vilket bara är att ladda ner och installera kommer inte krocka med DX10 http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da4...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jomentjenare - nedladdade Vista fran polaren brukar alltid vara sakra kort...

Visa signatur

/ CoolerMaster Cosmos S / Asus P8Z77 - Deluxe / Core i7 2700k / Corsair Vengance 16 GB RAM / Palit Jetstream GTX 680 4 GB / SSD: Intel 320 / WD 750GB / Apple HD Cinema Display 30" / Genelec 6010A

Permalänk
Medlem

Här kan du se vad för directX du har på datorn

Start > Kör > dxdiag > OK

Windows-tangenten + R funkar också för att få upp rutan att skriva i.

Permalänk

Okej det funkar, har DX10.

Men jag tror det finns ett litet problem till, for nar jag startar om datorn verkar vissa installningar resetas, non som vet hur jag fixar so att installningarna alltid ar likadana tills jag andrar dem?

Btw, jag har inte svenskt operativsystem, non som vet vart man kan ladda hem svenskt sprok till vista?

Tacktack!

Permalänk
Medlem

"Btw, jag har inte svenskt operativsystem, non som vet vart man kan ladda hem svenskt sprok till vista?"

Så det var därför... xD

Permalänk
Medlem

brukar följa med när du köper, iaf här i sverige.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

svenska kommer som uppdatering i windows update efter ett tag

Permalänk
Medlem

sen tangentbordet kan du ställa till svenskt iaf, då finns åäö med och du slipper skriva "CS språk"

Permalänk

Men ar det inte nogon som har en aning till varfor sakerna inte sparas? Nar jag startar om datorn so forsvinner vissa saker och installningar :S

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Fel forum och piratkopia (§7). Skapa ingen ny tråd då du förbrukat din chans att få hjälp med det här.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG