Jag kan tillägga i denna tråd att jag har varit kund hos one.com i cirka 3 år innan årskiftet 07/08.
Blev lite problem i början då jag betalade en faktura två gånger, men jag fick pengar tillgodo efter en veckas brevväxling med den riktigt sega mejlsupporten (som var det enda alternativet på den tiden)
Med tiden växte antalet funktioner och utrymme, och jag var nöjd (hade det minsta kontot på 100mb (senare 1gb) samt en .com domän.
För cirka ett år sedan så kom jag på att jag kanske inte behövde webbhotellet längre, då jag gått på El-data i gymnasiet och kunde sätta upp en egen webbserver på min BBB uppkoppling med DynDNS. Jag sade då upp mitt abonnemang, vilket bekräftades i ett mejl, och jag hade då två-tre dagar till godo innan fakturan skulle skickats i Januari -08.
Tog en backup på det jag hade på deras server och mycket riktigt så dog kontot precis då det skulle.
Alltså, jag sa upp abonnemanget i tid, och allt var frid och fröjd, har inte hört ett ord från dom sedan dess.
Det är så här i princip alla "billiga" företag med abonnemngstjänster funkar. Kolla t ex upp ditt mobilabonnemag, har för mig att det är en ganska så häftig uppsägningstid iaf på visa operatörer! Detta är att vänta, och står i kontraktet, vilket man måste godkänna innan beställning. Detta är DIN skyldighet att veta om, inte företagets att varna varje gång det närmar sig eller göra undantag varje gång en kund gör ett misstag.
Visst kan det tyckas omoraliskt eller fult, men du har ju accepterat avtalet en gång, eller hur? Det är så här branchen fungerar tyvvär, live with it.
Och nej, jag är inte mutad eller anställd av one.com. Är inget direkt fan av deras avtal heller, man att smutskasta ett företag för att DU har gjort fel är inte direkt schysst det heller.