Problem med uppkoppling till modem
Har då drabbats av ett enormt problem. För några dagar sedan började mitt internet på min bärbara krångla. Det kom och gick lite, tänkte inte mer på det. Nu, sedan två dagar, har det varit totalt nere. Min bärbara får kontakt med modemet men får "begränsad eller ingen anslutning". Det är ett problem som har uppstått men inga ipconfig /release eller /renew fungerade. Det fungerade inte heller att starta om DHCP:n.
Vi är två datorer kopplade till modemet skall nämnas, den andra datorn har inte haft några problem alls.
Min första tanke var att det är något fel på min dator, så jag valde att testa den mot en annan uppkoppling. Gick till en släkting och deras fiberuppkoppling och det fungerade alldeles utmärkt, gick utan bekymmer så jag kunde utesluta det problemet.
Hemma igen testade jag med att koppla in sladden i datorn igen, fortfarande blev jag inte tilldelad något intressant. Har nu testat med olika "fixes" utan att det fungerar. Så jag testade att koppla in syrrans bärbara med min internetsladd, det fungerade utan bekymmer. Den fick IP och blev uppkopplad direkt mot modemet.
Just nu har jag skrivit in IP:t och annan information manuellt, den informationen kom till när min syrras dator blev uppkopplad mot modemet. Frågan är, vad har blivit fel på min? Varför vägrar den ta emot någon information från modemet när ingen annan dator tycks ha problem det? Vart ligger konflikten?
Sitter på ett Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet till nätverkskort skall nämnas. Den trådlösa biten fungerar utan problem.