Permalänk
Medlem

Core I7

Börjar bli duktigt sugen på i7 nu efter x antal gallerier och recensioner , Men är det verkligen värt det ? Spelar mest och lyssnar på musik och leker i allmänhet.
Datorn jag har nu börjar bli lite vek när det kommer till spelande , Delarna jag har kollat på följande är :

Moderkort:
Asus P6T Deluxe+ OC Palm
https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-p6t-delux...

Ram
https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-6gb...

CPU:
Intel Core i7 920 2.66GHz
https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/intel-core-i...

Jag är ingen grym överklockare men tycker det är roligt så vill ha en bräda att leka med. Budgeten ligger på 9000 kr så blir inget monster.Lite sugen på ny mus(Inget snusk nu pojkar;) ) Använder just nu G9 för att min roccat e sönder (skit mus). och nu när jag ändå är igång så vill jag fråga ifall någon har testat SteelSeries 7G tangentbord? Handlar helst från Inet men komplett och dustin e inga problem heller. Kom gärna med förslag och tips !(dock inget från MSI då jag för ett korståg mot dom)

Tack På Förhand!
Mvh
Andreas Aleborg

Permalänk
Avstängd

Re: Core I7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz84
Börjar bli duktigt sugen på i7 nu efter x antal gallerier och recensioner , Men är det verkligen värt det ? Spelar mest och lyssnar på musik och leker i allmänhet.

För spel är det väl rätt tveksamt om det är värt det, isåfall är kommande Phenom II bättre, billigare och verkar ge bättre kräm

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Core I7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
För spel är det väl rätt tveksamt om det är värt det, isåfall är kommande Phenom II bättre, billigare och verkar ge bättre kräm

Vilka tester visar att phenom II är bättre än core I7?

Permalänk
Medlem

Är lite nyfiken på detta med

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

ah alright , mycket trevlig läsning

Permalänk
Avstängd

Tänk på att du kan få drygt 2000 extra och spendera på grafikkort (vilket är det som spelar roll vid spelande) om väljer en Phenom istället

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

jo det e klart , kör ju just nu 4870 1gb vilket är ok men blir nog att uppgradera det med snart med , Testade crossfire men va inte alls nöjd med prestandan då jag fick en del microstuttering och lite ostabilt system ,så sneglar lite på nvidia 285. Ska bli riktigt gott att köpa quadcore iallfall , tack för responsen

Permalänk

jag beställde en komplett dator i delar för 11.100 kr igår, 6 gb ddr3 och ett powercolor radeon hd4850, antec p182 chassi. billigt, men priserna kommer att sjunka ännu mer snart.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

låter nice som fan , har beställt mitt system med nu , blir att käka knäckebröd resten av månaden ;:D

Permalänk
Medlem

Re: Re: Core I7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
För spel är det väl rätt tveksamt om det är värt det, isåfall är kommande Phenom II bättre, billigare och verkar ge bättre kräm

Enligt testerna som SweClockers gjort presterar ju i7 bättre?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Du har såååå lite orsak till att uppgradera din dator!

ifall du får sålt de delar du har nu så är det en sak men... Dude seriously! det lönar sig inte...

och ifall du köper nytt så ta då inte OC palm... du slipper till 4GHz med ett vanligt Deluxe... och de flaskar nog inte... dessutom kan du köpa Corsair ram på 1600MHz 6 GB från komplett för samma pris som du funderar på nu

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Xlex ,blev ett gigabyte extreme istället men tror att jag får ge mig själv en örfil för att jag snåla och bara köpte 1333mhz , Största anledning till att jag ville uppgradera e nog faktiskt all multitasking jag gör vilket e liiiiiite segt på en duelcore, Men detta insåg jag inte förens jag hade tryckt på knappen "skicka beställning" anyways blir det förjävla roligt att få grejjorna senare i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz84
Xlex ,blev ett gigabyte extreme istället men tror att jag får ge mig själv en örfil för att jag snåla och bara köpte 1333mhz , Största anledning till att jag ville uppgradera e nog faktiskt all multitasking jag gör vilket e liiiiiite segt på en duelcore, Men detta insåg jag inte förens jag hade tryckt på knappen "skicka beställning" anyways blir det förjävla roligt att få grejjorna senare i veckan

Okey nåjaa.... lite slösade du i allafall hoppas du får användning för eller sålt de gamla grejorna...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

Re: Re: Re: Core I7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClowneN
Enligt testerna som SweClockers gjort presterar ju i7 bättre?

ja jämfört med en core 2 quad vs. core i7 vid samma gigahertz, t ex 2.66, så presterar vad jag har förstått den senare mellan 7 - 15 % bättre ungefär.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50