Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Det är en synaptics touchpad, så multitouch-hacket torde fungera på den.

Isåfall är det bara den glansiga skärmen som får mig att tveka på köp. Hur glansig är den; är den godkänd i ljusa miljöer eller är det helt åt helskotta?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Ni som köpt en HP 2140 till kampanjpris hos Dustin home, fick ni dator levererad med XP Service Pack 2 eller 3? Har egentligen in så stor betydelse, men när jag köpte min i April så var det bara SP2 och det kändes ganska slött av HP att inte det var 3:an installerad på datorn.

Riktigt bra pris hos Dustin home, har rekommenderat en bekant att köpa den trots att jag sålde min för ett tag sedan (pga "överkänslighet" mot blanka/reflekterande skärmar).

Permalänk
Medlem

när du säger det, jag har service pack 2 också, men är det några fördelar med service pack 3?

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Buggfixar och sånt. Det är ju bara att ladda ner och installera
Tråkiga nyheter: Dustin verkar ha avbrutit sin kampanj. Nu kostar en 2140 dryga 6,7k istället.. surt sa räven.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

tur jag beställde slutet förra veckan då! ska bli spännande att leka lite med denna! blir såklart ett extra batteri från thephonehouse.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Buggfixar och sånt. Det är ju bara att ladda ner och installera
Tråkiga nyheter: Dustin verkar ha avbrutit sin kampanj. Nu kostar en 2140 dryga 6,7k istället.. surt sa räven.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Köpte den hos dustin precis. Jag gillar den, men...

På undersidan sitter en "fot" i varje hörn och två ungefär i mitten. På iaf min sticker de i mitten ut så mycket att datorn snarare står och väger på dessa två ihop med antingen de främre eller bakre hörnfötterna. Den står alltså inte stadigt, om man inte fäller bak skärmen som stöd. Ska det verkligen vara så?

Jag ser i övrigt inget uppenbart fel på den även om jag anar en gnutta skevhet.

Permalänk

Jaha, då har även jag skaffat en 2140
Väntar på ett 2gig minne å när det kommer tänkte jag testa lägga in vista på den....
Är det bara att installera som vanligt eller är det nå strul när det är en förinstallerad rackare?

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__Palit 4080 Super
1xM.2 512GB 2xM.2 1TB 2xM.2 2TB+ 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__Samsung oled G8 34"_ASUS ROG CHAKRAM
Corsair K100 Air_Logitechprylar: G25, Z-4,

Permalänk
Medlem

Har nu också skaffat en mini 2140 och kan varmt rekomendera den till de som funderar. Jag hade aldrig köpt den om jag inte fått den för det här priset men jag ångrar inte heller köpet efter att nu fått ha den några dagar.