Permalänk

Novint Falcon

Tjena!
Har kollat runt lite om den nya 3D musen som kallas Novint Falcon :).
Någon som har / provat en sånn och kan skriva lite komments om den ? ( Bra / dåligt med den )

Permalänk
Avstängd

Jag tittade på en del YouTube videor där de visade upp den för ett tag sedan. Dock tror jag man skulle bli rätt trött i armen efter ganska kort tids spelande. Dessutom tror jag inte att den skulle mäta sig med en traditionell mus i online-spel.

Personligen skulle jag inte spendera pengar på en, men för den som är rik och har väldigt tråkigt, varför inte?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk

Känns som om man det kommer ta tid som satan att vänja sig vid den.
Spela t.ex. CS med den (vilket jag inte gör ) är nog lite svårt.
Vänjer man sig vid den så blir det säkert bättre än en vanlig mus.

Som Daniel sa också, jag tror man blir jääääkla trött av den...

Jag skulle gärna köpt en, om jag haft råd. Bara att ha att leka med ibland.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Jag testade den på Komplett.ses hämtbutik och den var rätt ball, körde crysis bl a och det är ballt hur allt t ex blir lättare att bära om man har strength mode, och det blir mindre rekyl när man skjuter. Så fort man slår av det känner man dock hur motståndet ökar markant.
I många spel kan man "känna" skillnaden på ytor, t ex om man släpar med musen i spelet prenumbra över ytor så känner man skillnaden på t ex is, trä och sten.
Det är dock förjävligt svårt att spela med den, i fps blir rekylen stark och det blir ärligt talat svårare att skjuta med den än att skjuta på riktigt... Självklart är det en vanesak och det kan vara kul ha som ett komplement till vissa spel, men det ersätter inte musen.
Man kan dock ta av den lilla kulan som man håller i och byta ut den mot ett pistolgrepp, då blir det genast lättare att köra crysis m.m.

Permalänk

Finns pistolen och köpa i sverige ?

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.youtube.com/watch?v=gjAxGVH1JOM Video om någon vill se..

Verkar jävligt häftig!