Hjälp med Counter-strike 1.6, snabb hjälp ! :)

Permalänk
Medlem

Hjälp med Counter-strike 1.6, snabb hjälp ! :)

Tjenare, som topic lyder så funkar inte mitt cs som det ska efter flera ominstallationer och formateringar !

När jag startar upp CS 1.6 så ligger fps:en på 6-8 fps och skärmen blinkar Svart HELA tiden, den kan även vara helt svart i bland ! MEN dator svarar hur bra som helst förövrigt, kan tabba ur och sitta i windows utan att märka någonting av det!

Är det någon som fick trixa med något för att få Cs att funka prima eller kanske någon har fått så i nåt annat spel !?

Hade inte DirectX 9 först heller så trodde att de var de som spökade, men tyvär ! Har fixat de och de vill sig inte endå! :/

Vore RIKTIGT trevligt om någon kan lägga någon kommentar om vad ni tror de är!

/ MVH Martin

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
drivrutiner ? ..

HAHA, ja fö fan !=) Har fått in allting ! Alla andra spel jag har funkar ju, som cod5 wc3, gta ! Men inte cs :S

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD

Permalänk
Medlem

har hört detta från någon annan också. låter ju väldigt konstigt :/ har du testat med olika grafikinställningar etc?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
har hört detta från någon annan också. låter ju väldigt konstigt :/ har du testat med olika grafikinställningar etc?

Jepp det har jag, dock bara sänkt den ! :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa att köra Steam i kompatibilitetsläge. Högerklicka på steam > Properties > Compatibility > Kör i Vistaläge. Funkar för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uberhej
Testa att köra Steam i kompatibilitetsläge. Högerklicka på steam > Properties > Compatibility > Kör i Vistaläge. Funkar för mig

Mm testa det:D kan ju vara något konstigt trots att det funkar för mig!(kör en kompatibilitets läge)

Lycka till Marcus!!:D:D:D

Permalänk
Medlem

Hade det problemet i början typ, sen lyckades jag byta till rätt upplösning och OpenGL vilket gjorde att skärmen blinkade hela tiden skit snabbt, men aldrig helt svart så man såg iallafall Direct3D fungerar dock som det ska av nån anledning och jag får 100fps som jag förr i tiden behövde OpenGL till :S

Permalänk
Medlem

beta?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mallow
Hade det problemet i början typ, sen lyckades jag byta till rätt upplösning och OpenGL vilket gjorde att skärmen blinkade hela tiden skit snabbt, men aldrig helt svart så man såg iallafall Direct3D fungerar dock som det ska av nån anledning och jag får 100fps som jag förr i tiden behövde OpenGL till :S

Okej tack så mkt !:P

Det funkar endast med D3D ! Vettifasiken varför inte OpenGL funkar men får vel köra så !:P hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att updatera steam när jag installerar kommer bara upp updating steam men händer inget efter det och steam bara stängs ner.

och vad har ni för drivrutiner? jag har nvidia 8800 gts i sli .

w7 installerar tydligen någon sort drivrutin men finns ju inga inställningar där man kan ändra opengl mm?

funkar det med vista tro?

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljunki
Jag har problem med att updatera steam när jag installerar kommer bara upp updating steam men händer inget efter det och steam bara stängs ner.

och vad har ni för drivrutiner? jag har nvidia 8800 gts i sli .

w7 installerar tydligen någon sort drivrutin men finns ju inga inställningar där man kan ändra opengl mm?

funkar det med vista tro?

Hmm? Vet ej varför den stannar när steam uppdaterar men de behövs ju ingetspecielt för de !

Och openGL fattar jag inte vad de ee för fel, cs 1.6 funkar då iaf inte!
Man spelar vel med openGL i text Cod5, Wc3, Cs source och liknande spel ? eller? !:P

Visa signatur

Permalänk

CS:Source kör med D3D, inte opengl...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
CS:Source kör med D3D, inte opengl...

Jasså, sämst spel

Visa signatur

Permalänk

Hehe...CSS knäcker 1.6!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Lätt (men tycker så för jag har delay i 1.6och skum grafik m.m:P)

Permalänk

Inga problem här att köra opengl och cs1.6. Konstant 100fps. Kör så klart med Windows 7.

Så steam är det nog inga problem med. Kör inte heller kompatibel läge heller. Bara startade steam och började lira.

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

Jag tror inte något av dom där spelen använder opengl... Dom ända jag vet är Doom 3 och ETQW.

Permalänk
Medlem

tja :)

lånar tråden lite :/
när jag startar upp det så vill varken OpenGL eller D3D funka. står bara att dom inte är supported och att jag måste köra i software vilket verkligen inte funkar nå vidare :S några tips på vad som kan va felet? har alla drivisar osv

Permalänk
Medlem

Re: tja :)

Någon som har fått bukt med flimret med OpenGL och cs 1.6 i w7 ? (Obs! ni som har nvidia korten, ati korten värkar funka utan problem!)

D3D går tyvär inte köra så bra eftersom vsync värkar sitta fast på läge on = musen och bilden rör sig segt(tuggumi effekt)

Annars värkar W7 funkar väldigt bra åt mig trode jag skulle få klocka ner lite.... men jag kör fortfarande @ 3.7ghz 24/7 med Phenom II och med W7 64bits.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

är väl fram o tillbaka med alla versioner som folk har. själv sitter jag på w7 7048 och ett ati4870 och kan inte använda opengl. men det kunde jag i w7 7000.

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Hehe...CSS knäcker 1.6!

Wow, du har säkert dödat 3 stycken på en runda !!

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Det funkar ju att köra i openGL med Win7 nu OM man har drivrutinerna står är TILL Windows 7 beta, dem drivrutinerna funkar men då kan man inte ha mer hz än 60 !:S:S:S

Men men, tror dem lär komma med en ny driver till Win 7 snart, den som finns är vel fortfarande beta vad ja vet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forsb3rg
lånar tråden lite :/
när jag startar upp det så vill varken OpenGL eller D3D funka. står bara att dom inte är supported och att jag måste köra i software vilket verkligen inte funkar nå vidare :S några tips på vad som kan va felet? har alla drivisar osv

Kör du Windows 7?
Jag gör W7 på min laptop och det står också att jag måste köra i Software mode... har dualboot med vista 32bit (w7 är också 32 bit) och där funkar det... Har gått in på OpenGL's sida, men jag hittar inga downloads. Det kan ju vara jag som blev blind också men...

EDIT: Någon som kan länka till download? ^^ Vore schysst!

Permalänk
Medlem

Nvidia har drivers för W7, både 32 och 64bitars.

Tankar ner dom nu så får vi se om det funkar....

Visa signatur

mvh elNico
"But they are certified... Ya Certified to remove cash from your wallot"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Wow, du har säkert dödat 3 stycken på en runda !!

Och hur exakt är hans max score relevant?