Permalänk
Medlem

Jag bönade och bad att säljaren skulle kolla upp när 256 GB SSD kunde finnas tillgänglig till XPS 13.. men han visste inte utan gissade på april/maj, och så länge orkar jag inte vänta.

Men jag tänkte byta upp mig sen när Windows 7 har släppts, den ska ju vara optimerad mycket bättre för SSD diskar, och då har dom kanske gått ner i pris också.

Permalänk
Medlem

Okej. Med risk för att 256 gb varianter kommer vara de största som finns även i april så lär de nog inte vara billiga, men visst, det är väl inte omöjligt att de sjunker lite prismässigt kort därpå.

//R

Permalänk
Medlem

funderar på att beställa en XPS 16. Kan inte riktigt bestämma mig för vilken processor jag ska köra med.

Den ska användas till att redigera bilder och kanske lira något spel, men det är inte mycket.

Sååå.. Ska man välja 2.2ghz eller 2.4ghz? Är det värt drygt 800kr för 400mhz extra?

Har ju inte direkt bråttom när jag redigerar, men jag vill heller inte att det ska vara segt som klister.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jidde75
Jag bönade och bad att säljaren skulle kolla upp när 256 GB SSD kunde finnas tillgänglig till XPS 13.. men han visste inte utan gissade på april/maj, och så länge orkar jag inte vänta.

Men jag tänkte byta upp mig sen när Windows 7 har släppts, den ska ju vara optimerad mycket bättre för SSD diskar, och då har dom kanske gått ner i pris också.

Jag tänker exakt samma sak. Tänkte beställa en härom veckan men bestämde mig för att det bästa är att vänta tills Windows 7 kommer och samtidigt ta 512GB SSD *mums*
Först o främst är jag sugen på SSD 512GB..undrar bara när den kommer...

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde en xps 16 nyligen

Orderdatum: 2009-01-26
Uppskattat leveransdatum är senast: 2009-02-23

Finns det andra som beställt eller fått sin dator? Vad fick ni för leveransdatum?

Permalänk

Beställde min den 16/1 och fick den av schenker den 27/1 och tror att dell skrev att jag skulle få den senast 13/2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser_01
Beställde min den 16/1 och fick den av schenker den 27/1 och tror att dell skrev att jag skulle få den senast 13/2

Oj vad snabbt du fick den, hoppas att jag också får min tidigare Är du nöjd med den, och vad hade du för spec på den ungefär?

Själv hade jag. 2,5 mhz, 4 gb ram, 720 p skärm. 320 gb hårdisk (7200 rpm)

Permalänk
Inaktiv

Ni andra då , fler som beställt eller fått xps 16 levererad? Vad hade ni för beställningsdatum och beräknad leveransdatum?

Permalänk
Medlem

Orderdatum: 2009-01-13
Uppskattat leveransdatum är senast: 2009-02-16

Schenker fick den igår så hoppas jag får den idag eller måndag.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Hur är xps16:s grafikkort (512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card) jämfört med det GeForce 9600M GT som sitter i HP:s HDX16-1000? Har suttit o jämfört dessa och med liknande spec blir dellen ca 5000:- dyrare... Lutar åt att det blir en HP istället om det inte är väldigt mkt bättre grafikkort i Dellen...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Skiljer ungefär 10 platser.. Till 9600M GTs fördel då..

Jämför själv:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Visa signatur

Suup

Permalänk

Tror det var klokt att du tog 720p skärmen tycker det blir lite för lite att köra 1920*1080som jag har det, tycker den blir lite varmt om händerna när man sitter och skriver ett tag, lite drygt att den är svart... blir som en bakterie härd på tangent bordet och vid styrplattan.

Permalänk

Inte för att jag missunnar någon att ni fått er dator i förtid men vafan dell.
Jag beställde min den 9:e januari, FÖRSTA dagen den släpptes, och har fortfarande inte fått min.. måste fan ta och ringa dell :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto

Jämför själv:

Då blir det ju helt klart en HP istället. Slipper man ju vänta en halv evighet på o få datorn oxå...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Då blir det ju helt klart en HP istället. Slipper man ju vänta en halv evighet på o få datorn oxå...

Kan man få länken till Hp:n?
För när jag räknade på det så kostade HP:n 15k och dellen 9k med rabatter

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=382445

Tittade jag på. Plockar jag ihop en dell med samma processor 1080 skärm samt blue-ray enhet så landar den på knappt 17000 iofs innan rabatt, men man kommer fortfarande inte ner till samma pris med 15%rabatt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=382445

Tittade jag på. Plockar jag ihop en dell med samma processor 1080 skärm samt blue-ray enhet så landar den på knappt 17000 iofs innan rabatt, men man kommer fortfarande inte ner till samma pris med 15%rabatt...

Jo du, det var en jäkla billig dator..
Men enligt supporten på dell så ska dell datorn ha ansikikts avläsare så att man loggas in direkt när man visar sitt nylle i webbkameran.
Det måste vara värt minst 6k

Visa signatur

Suup

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser_01
Tror det var klokt att du tog 720p skärmen tycker det blir lite för lite att köra 1920*1080som jag har det, tycker den blir lite varmt om händerna när man sitter och skriver ett tag, lite drygt att den är svart... blir som en bakterie härd på tangent bordet och vid styrplattan.

ja för jag tänkte att jag redan har en ny 22 tums skärm från samsung och en ny platt 42 tummare som jag köpte nyss.. då spelar inte upplösningen på den bärbara skärmen så stor roll

förresten ni som ska välja hpn.. den har en slö hårdisk (5400 rpm) och man kan inte konfigurera processorn.. den var inte heller lika snabb som dells

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight

förresten ni som ska välja hpn.. den har en slö hårdisk (5400 rpm) och man kan inte konfigurera processorn.. den var inte heller lika snabb som dells

Vad var inte lika snabb? Personligen tycker jag inte den eventuella prestandaskillnaden är värt mellanskillnaden vad gäller hårddisk, processorn var samma som jag hade i den konfigurationen jag byggt på dells hemsida...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Vad var inte lika snabb? Personligen tycker jag inte den eventuella prestandaskillnaden är värt mellanskillnaden vad gäller hårddisk, processorn var samma som jag hade i den konfigurationen jag byggt på dells hemsida...

Menade bara att man kunde välja till mycket snabbare proccesorer än HPs

Permalänk
Medlem

Jag beställde min den 28/1. Leveransdatum är tydligen den 3/3. =(

Hoppas man får den tidigare?

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragge
Jag beställde min den 28/1. Leveransdatum är tydligen den 3/3. =(

Hoppas man får den tidigare?

Vi får hoppas på det, de i forumet har tydligen fått det tidigare. 1 månad e ganska lång väntetid =/

Permalänk
Medlem

någon som har fått hem sin dator ännu? Har läst att datorn lätt blir varm, stämmer det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Federsel
någon som har fått hem sin dator ännu? Har läst att datorn lätt blir varm, stämmer det?

hmm, detta är min första bärbar dator men den är ju inte direkt sval, blir lite gosigt om händerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto

Jämför själv:

Vad jag vet har alla HP datorer(med 9600M GT) GDDR2 vilket skiljer sig mycket från 9600M GT med GDDR3. I och för sig är alla grafikkort i denna klass ganska dåliga.

Permalänk
Medlem

keyser_01:
ok, kan i och för sig lösas med att köpa separat tangentbord. Hur är datorn annars, rekommenderar du mig att köpa den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Federsel
keyser_01:
ok, kan i och för sig lösas med att köpa separat tangentbord. Hur är datorn annars, rekommenderar du mig att köpa den?

Nu har jag testat den ett litet tag, tycker den är helt ok, har ju inte nått jag kan jämföra med eftersom det är min första bärbara dator. Men lite saker jag inte gillar är:

- Fläckar syns väldigt tydligt
- Tangentbordet och där man vilar händerna blir varma
- 1920*1080 var inge bra liten bild men det kanske är en vanesak.
- Grafikkortet klarar inte av WoW i window mode ungefär 25-30 fps

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar om ni som fått datorn har problem med att den högra högtalaren är högre än den vänstra? Läste om detta på dells forum,:

http://en.community.dell.com/forums/p/19255345/19420142.aspx#...

Permalänk
Medlem

jaha, då är den beställd!

Fick passa på innan rabattkoden gick ut.
Synd att jag inte såg det med högtalarna innan jag la beställningen, men är det inte värre så..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Jag undrar om ni som fått datorn har problem med att den högra högtalaren är högre än den vänstra? Läste om detta på dells forum,:

http://en.community.dell.com/forums/p/19255345/19420142.aspx#...

enligt posten du länkade så blev det ungefär samma volym från bägge högtalarna när man kom över 50 på vänstra och 38 på högra högtalaren,