Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalarna
Gillar inte höljen som är spegelblanka på bärbara datorer eftersom fingeravtryck då fastnar väldigt lätt. Är det så med denna dator???

Det kan man säga

Permalänk
Medlem

coooolt nu är min skickad
ETA på Schenkers sida är 16/2.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragge
Enligt Schenker så landade min i Värnamo här om dagen. Skall tydligen finnas hos mig i morgon. Vi får väl se om det stämmer. Känns konstigt att alla verkar få så olika ETA-datum?

Min hamnade i Värnamo idag under morgonen ungefär. De ringde upp mig idag. Kommer inte vara hemma så jag ska hämta datorn från deras kontor i Stockholm (spånga) imorgon.

Permalänk
Medlem

Min landade som lovat idag. Hämtade just ut den.

Måste bara vänta tills den blivit varm. Den var iskall efter transporten.
Ser jävligt fin ut.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

De ringde till mig också så imorgon eftermiddag/kväll kommer schenker förbi och släpper av den.

Permalänk
Medlem

Har iofs beställt studio, men vill någon av er som fått era datorer skriva ner sökhistoriken? Bara så man ungefär vet hur länge man ska få vänta

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

har nån ominstallerat eran bärbara ännu? hittar inte några ati drivare bara de som dell har

Permalänk
Medlem

Ati har drivrutiner för Radeon HD 3600-series på sin sida. Borde inte 3670 ingå där?

Permalänk

hmm, hittar bara för radeon hd 3600-serien men inte mobility, tror jag testade den men det fungerade inte, eller så har jag gjort nått galet

Permalänk
Medlem

Får min om några timmar... Kommer det med en vista dvd som inte automatiskt installerar all dells skit?

Permalänk
Medlem

Jag är sjuuukt nära att köpa en sådan här, men har framförallt en stor fundering. Alltså, vad gäller för ljudet via HDMI på denna? Om man köper en sådan här dator med blu-ray och HDMI så vill man ju att den ska kunna kopplas till TV och förstärkare och ge åtminstonde 5.1-ljud. Men vad jag har läst verkar inte Studio XPS 16 klara det? Hur är det möjligt, det låter ju helt värdelöst?

Källa Denna post, men även många andra poster i samma tråd.

Permalänk
Medlem

Och där kom den snyggingen!

Lite störande att det är 6 minus i schenkers bil så att datorn är som en isbit. Så det blir till att mumsa ardbeg och titta på den.

DavidN, jag har läst att den skall hantera 5.1, kan inte minnas vart dock. Den har ju en micc och två ljudutgångar 3,5mm vilket man genom mjukvaran brukar kunna ställa om till 5.1 ljud ut genom tre 3,5mm. Skall testa detta när datorn är lite varmare så jag vågar starta den. Om den hanterar 5.1 genom hdmi:n kan jag dock inte testa här.

Permalänk
Medlem

Fick en med en rutten skärm. En lodrät linje med gula lysande pixlar lite till höger på skärmen så nu blir det test av dell's support.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cva
coooolt nu är min skickad
ETA på Schenkers sida är 16/2.

Min Studio15 är också eta 16/2
Vad har din leverans för status på schenkers söksida?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Min Studio15 är också eta 16/2
Vad har din leverans för status på schenkers söksida?

Just nu ligger den i Helsingborg och väntar på att bli levererad till mig på måndag. Sweet

Permalänk
Medlem
Citat:

Just nu ligger den i Helsingborg och väntar på att bli levererad till mig på måndag. Sweet

Elaking, min är fortfarande i Värnamo =(

Hur ser din historik ut då? Om du orkar klistra in
När skickades den t ex

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur långt efter amerikanska DELL brukar de vara i Sverige? I USA är P8700 standard nu och man kan välja 256GB SSD t.ex...

Permalänk
Medlem

HUR varm blir egentligen den här datorn? Har läst väldigt mycket om att den blir varm där man har händerna, men blir det rent av så att man bränner sig, eller hur pass jobbigt är det problemet egentligen?

Undrar även om ni som köpt datorn i Sverige fått med alla programmen. Vet att det har klagats på att programmen som används för ansiktsigenkänning samt PowerDVD med Blu-ray-stöd inte har följt med datorn, och att man inte heller kan ladda hem dem.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte xps 16 med Intel Core 2 Duo Processor T9400 (2.53Ghz, 6MB, 1066MHz). De verkar inte sälja med 2,53 mhz mer.

Men jag undrar varför det är en Intel Centrino dekal på den och inte Intel Centrino 2 dekal?

Vad har ni för intel centrino dekaler? Står det två på den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DavidN
HUR varm blir egentligen den här datorn? Har läst väldigt mycket om att den blir varm där man har händerna, men blir det rent av så att man bränner sig, eller hur pass jobbigt är det problemet egentligen?

Undrar även om ni som köpt datorn i Sverige fått med alla programmen. Vet att det har klagats på att programmen som används för ansiktsigenkänning samt PowerDVD med Blu-ray-stöd inte har följt med datorn, och att man inte heller kan ladda hem dem.

Den blir lite varm. Men absolut inte så att man bränner sig. Jag stör mig inte alls på det.

Ang. programmen så måste jag återkomma. Jag har inte hunnit kolla så mycket på det.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Jag köpte xps 16 med Intel Core 2 Duo Processor T9400 (2.53Ghz, 6MB, 1066MHz). De verkar inte sälja med 2,53 mhz mer.

Men jag undrar varför det är en Intel Centrino dekal på den och inte Intel Centrino 2 dekal?

Vad har ni för intel centrino dekaler? Står det två på den?

Jag beställde 2,4 Ghz. På min dekal står det Intel Centrino.

Greenlight, är du nöjd med köpet? Vilken skärm köpte du förresten?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag beställde 2,4 Ghz. På min dekal står det Intel Centrino.

Greenlight, är du nöjd med köpet? Vilken skärm köpte du förresten?

Okej, såg nu iaf att xps 16 är baserat på Centrino 2 iaf

Jag är jätte nöjd med datorn och jag valde 720p. Finns inget jag kan klaga på förrutom att det bara fanns två USB uttag, men det fixar jag med en adapter. Vad valde du för skärm och är du nöjd med datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, såg nu iaf att xps 16 är baserat på Centrino 2 iaf

Jag är jätte nöjd med datorn och jag valde 720p. Finns inget jag kan klaga på förrutom att det bara fanns två USB uttag, men det fixar jag med en adapter. Vad valde du för skärm och är du nöjd med datorn?

Kanske tog slut på klistermärken.

Låter bra att du är nöjd. Jag valde den dyrare skärmen. Vete fan varför, skulle klarat mig fint med 720p. Men jag är supernöjd, jag tycker den är skitsnygg. Jag gillar det upplysta tangentbordet speciellt, samt att den känns lite lyxig, som jag tycker iaf.

En sak blev jag dock missnöjd med. Det har iofs inte något med datorn i sig att göra. Väskan jag beställde stämde inte alls överens med vad jag trodde det var. Ingen bärrem m.m. Supporten var dock väldigt snabba och hjälpsamma.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Kanske tog slut på klistermärken.

Låter bra att du är nöjd. Jag valde den dyrare skärmen. Vete fan varför, skulle klarat mig fint med 720p. Men jag är supernöjd, jag tycker den är skitsnygg. Jag gillar det upplysta tangentbordet speciellt, samt att den känns lite lyxig, som jag tycker iaf.

En sak blev jag dock missnöjd med. Det har iofs inte något med datorn i sig att göra. Väskan jag beställde stämde inte alls överens med vad jag trodde det var. Ingen bärrem m.m. Supporten var dock väldigt snabba och hjälpsamma.

Jo men jag valde 720p bara för att jag har en extern skärm som jag använder väldigt ofta. Ja datorn är väldigt snygg
Men jag blev jätte förvånad över ljudet på datorn, har aldrig hört något liknande från en bärbar jätte bra ljud!

Okej så du får skicka tillbaks väskan och så?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av greenlight
Jo men jag valde 720p bara för att jag har en extern skärm som jag använder väldigt ofta. Ja datorn är väldigt snygg
Men jag blev jätte förvånad över ljudet på datorn, har aldrig hört något liknande från en bärbar jätte bra ljud!

[/QUOTE

Okej, jag sålde min stationära med skärm och allt. Därför valde jag att satsa på den dyrare skärmen.

Du har rätt, ljudet är jättebra.

Jo, jag ska skicka tillbaka väskan.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Ragge
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av greenlight

[/QUOTE

Okej, jag sålde min stationära med skärm och allt. Därför valde jag att satsa på den dyrare skärmen.

Du har rätt, ljudet är jättebra.

Jo, jag ska skicka tillbaka väskan.

[/QUOTE]

Ja, men då var det ett bra val att du valde 1080p skärmen ändå :).
Jag ska nog till stan imorgon och leta efter en bra datorväska, jag har fått låna en som är riktigt tung och stor, inte så kul alls..

Permalänk
Medlem
Citat:

Den blir lite varm. Men absolut inte så att man bränner sig. Jag stör mig inte alls på det.

Ang. programmen så måste jag återkomma. Jag har inte hunnit kolla så mycket på det.

Tack för infon, det låter bra. Är denna värme när du har spelat eller är det bara vid "vanligt" bruk (typ surfande/ordbehandling etc)? Blir det värre om man spelar?

Återkom gärna angående programmen också

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört min burk ett tag och jag är riktigt nöjd!
Dock är det en sak jag undrar över.. Har ni också ett högt bakgrundsbrus när ni kopplar in hörlurar? Tycker det är rätt störigt! Inget jag upplevt med tidigare datorer.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Nu har jag kört min burk ett tag och jag är riktigt nöjd!
Dock är det en sak jag undrar över.. Har ni också ett högt bakgrundsbrus när ni kopplar in hörlurar? Tycker det är rätt störigt! Inget jag upplevt med tidigare datorer.

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

nej

Jaha.. Då är det nog läge att kontakta Dell. Någon som vet om Dells support är gnälliga? Har kört in Win 7 på datorn nu, undrar bara om det kan bli problem med supporten tack vare det?