Permalänk
Glömsk

Bra debugger?

Tjenare.

Jag har upptäckt att jag behöver en bra debugger. Jag har hört bra saker om SoftICE, är det något att ha?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

SoftICE är bra och extremt kraftfull (och kostar massor med ko$ing), men kan va lite instabil på vissa datorer. SoftICE är en systtemwide debugger och det behövs ofta inte (om du inte ska felsöka vdx-er ellr nått sånt). Därför kan jag föreslå OllyDbg (googla efter hemsidan). Den är gratis och jätteenkel att använda (och inte systemwide)

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

TRW2000 finns det nåt som heter också, den liknar SoftICE.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

mmm..den är oxå systemwide och har samma syntax som SoftICE, men den kan du starta som vilket program som helst (SI måste startas med autoexec.bat) vilket jag ser som ett stort plus

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Hedersmedlem

SI måste startas med autoexec? Du ligger nog lite efter i tiden...
Det är en service juh... "net start ntice" kör jag.
SI är lite ostabil för mig iofs.. tråkigt nog... kan hänga hela datorn ibland, jag tvivlar på att det är mitt fel varenda gång.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

en service säger du? Ja där hör man, tänk va tiden går fort ibland. Jag har bara använt den under windows98 men det var flera år sedan. Då var det en jäkla massa trassliga saker som behövde göras innan man fick igång den. I samma vända provade jag trw2000 och den var mycket smidigare och stabilare.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."