Ursprungligen inskrivet av eat_me
(1) Men jag vill att DU tänker steget längre, menar du på fullt allvar att du isolerar värmen mellan plåten och isoleringsmaterialet?
...för det är den enda värmen du isolerar, vi andra vill ju att själva värmen ska ut ur chassit med hjälp av fläktar (2) . Den enda luften som ligger still är just den som finns i dämpnings materialet, inte "hela datorn". (3)
Jag har redan sagt hur chassits kalla plåt har fördelar över en dämpad låda, men det spelar ingen roll om det är bittummen eller vad skit du lägger på plåten för effekten blir precis densamme (4), luften inuti kabinetten kommer inte ha direkt kontakt med chassit, det är det som gör temperatur skillnaden.
Och vill du tro att folien är sämre på något vis inbilla dej gärna det men du lurar inte mej. (och förhoppningsvis alla andra som läser detta.) (5)
Förlåt om du kände dej förolämpad, det var inte min mening, men "din mamma" biter inte på mej.
Vad kan man vänta sej av någon med ditt användarnamn? ?
-Hur tänker du?, vi andra vill ju att värmen ska UR datorn inte isoleras inuti chassit! (6) (Som du menar att en papp gör bättre än alufolie.) Det är ju lixom det vi pratar om!
XD BS.