Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

vad ska man ta för server, galet svårt ju... kan man byta sen? eller måste man göra en ny gubbe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

hello boys, köpte nyss detta söta spel.
är rätt ny på dessa mmo spel, jag köpte ingen sådan game card grej(60 dagars) det går väl betala för 30 över internet?

tacksam för svar

EDIT: nvm har tydligen 29 dagar kvar

mvh

du kommer vara tvungen att göra en subscription efter några dagar annars kommer du inte in.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hann just bara se ryggtavlan på gubben innan jag fick stänga av.

Kan man ställa in i liret så man ser fps och uppkoppling?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hann just bara se ryggtavlan på gubben innan jag fick stänga av.

Kan man ställa in i liret så man ser fps och uppkoppling?

Shift + Ctrl + F, för att se fps. Latency ser du vid kartan nere till höger

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hann just bara se ryggtavlan på gubben innan jag fick stänga av.

Kan man ställa in i liret så man ser fps och uppkoppling?

FPS kan du se nere i vänstra hörnet genom att hålla inne CTRL+SHIFT och F (tror jag det är).
Din ms ser du om du håller pekaren över de tre "mottagningsstaplarna" vid minimapen i det nedre högra hörnet.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Nån som vet nån sidan u som har keys på lager vill ha mitt nu ? och nån som vet om man får 30 dagars speltid om man köper från denna sida

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Star-Wars%3A-The-Old-Repub...

Väldigt tacksam för svar!

P.S har http://www.randyrun.se/SWTOR/SWTOR-Key-Gamecard/Star-Wars-The... keys på lager nu ? ser ut så eller ?

Permalänk
Medlem

30 dagar ingår i alla versioner av spelet

Permalänk
Avstängd

Nån som kan kolla på randyrun om dom har keys på lager nu ? vet inte hur det såg ut innan när dom inte hade!, snackade med supporten runt kl9 och då sa han att han inte visste när dom skulle få in mer keys, är det möjligt att det finns nu ?

Permalänk
Medlem

3 timmars lirande nu, jag är fast : DDDDDDDDDDDDDDDDD

Permalänk
Medlem

Vad är slicing?

Permalänk
Medlem

När tror ni att man kommer kunna köra trial?

Vågar inte köpa det för 400 spänn för att sedan tycka det är tråkigt. Fattig student som man är.
Jag har aldrig kört WoW, av ekonomiska skäl, men som ett fan av Star Wars känns det som man måste prova det i alla fall.

Vart köper man SW:TOR billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Så blir det! Är du med i något särskilt guild?

Är med i nån guild med ett par svenskar o danskar. Trevlig o prata lite när man lvlar. Men inget seriöst. Jag kör dock inte republic...:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rolfsaurus:

När tror ni att man kommer kunna köra trial?

Vågar inte köpa det för 400 spänn för att sedan tycka det är tråkigt. Fattig student som man är.
Jag har aldrig kört WoW, av ekonomiska skäl, men som ett fan av Star Wars känns det som man måste prova det i alla fall.

Vart köper man SW:TOR billigast?

Att inte spela ett mmo pga. ekonomiska skäl är nog det dummaste argument du kan komma med. Men för att övertyga dig ska jag förklara vad jag menar.

Säg att spelet har en baskostnad på 500 kronor jämnt, då ingår en månad. Säg att du lägger ner 4 timmar per dygn, 30 dagar på en månad och det blir 120 timmar per månad. Om vi då räknar på timkostnaden för detta så blir det ju 500 delat på 120 timmar, lite mer än 4 kronor i timmen.

Jämför det med att gå ut på en studentpub med öl á 40 kronor. 5 öl där motsvarar 50 timmars spelande. Sen kommer din månadskostnad bli lägre och lägre eftersom att det efter första månaden kostar ca. 100 kronor per månad.

Så per timma är det, liksom alla andra MMO's, bland de billigaste man kan spela. Istället för ett nytt spel varannan vecka eller så.

Angående att du är orolig att det är tråkigt, det är det inte. Självklart är det inte ett spel om du absolut hatar rollspelande, eller spel i tredje persons vy. Men gillar du rollspel, att se ryggen på din karaktär samt att spela med massor av folk, både trevligt och mindre trevligt, så tror jag det är ett spel för dig!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Vad är slicing?

Hacking, i simpla termer, du slicar/hackar upp elektroniska skåp och lådor där du hittar pengar och kan hitta recept och uppdrag för andra crew skills.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att logga in? Får "Sorry, we couldn't find your code. Try again?" meddelandet, men jag vet att informationen jag skriver in ä 100% korrekt. Dock så har jag inte börjat spela än, fick mitt ex idag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Hacking, i simpla termer, du slicar/hackar upp elektroniska skåp och lådor där du hittar pengar och kan hitta recept och uppdrag för andra crew skills.

Får man mycket "guld" för detta? Låter ju helt förödande för det ekonomiska systemet i sådana fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Får man mycket "guld" för detta? Låter ju helt förödande för det ekonomiska systemet i sådana fall.

Man ska tydligen tjäna väldigt mycket på det vid låg level och ska senare vid 40-50 jämnas ut och inte alls vara lika bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Man ska tydligen tjäna väldigt mycket på det vid låg level och ska senare vid 40-50 jämnas ut och inte alls vara lika bra.

Ja okej.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Det är inget man har nytta av på högre level, men på lägre tillåter det att man ständigt skickar ut sina kompanjoner på uppdrag, att man har alla skills man behöver osv! På 50 är det man borde göra att samla ihop 1-2 miljoner credits och sedan byta yrka och dra upp det!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xarl:

vad ska man ta för server, galet svårt ju... kan man byta sen? eller måste man göra en ny gubbe?

Ja, jag bestämde mig igår för en PvP-server. Det kan säkert gå att byta litet senare, men i alla MMO:s jag någonsin spelat så har det inneburit följande:
- Du får betala pengar för det
- Du blir av med delar/hela din gear

Så "choose wisley"

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Så många tråkiga poster i denna tråden. (har läst varenda en). Låter som en del inte borde funderat på SWTOR och istället tagit ett parti med Solitair på datorn.

Många som även gnällt på ORGIN. Jag tänkte ge det ett försök. Beställde DCE första dagen man hade möjlighet. En timme senare fick jag min pre-order kod som funka att regga den 21 juli, även då det va rätt mycket trafik på servrarna.
13:e December efter kl 13 svensk tid visste jag att dom första skulle släppas in. 13.20 testade jag att starta, det funka. Hade då inte ens fått mitt mail om att jag kunde börja spela, det kom ett par timmar senare.

Alla mmos har scheduele downtime. Och SWTOR har inte alls lika mycket som några av dom andra jag spelat under åren. Ex star wars galaxies hade downtime alla dagar i veckan mellan kl 13 och 16, ibland längre.

Kötider, jämnas ut eftersom, spelet har ju bara varit ute i 3 dagar (exlusive pre-launch). Har "tyvärr" en char på Bloodworthy som är en av dom mest fyllda servrarna, sen 2 char på ...mining facility, lite bättre.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Köpte nyss spelet via Origin Download. Hur lång tid tar det innan man får mailet? har väntat i 5min bara men känns som att det borde gå på direkten.

***EDIT***

Fick mailet nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Då var min swtoroskuld poppad!

Älskade det megamycket, bara en sak som störde mig. Folk försvann ur guildlistan, till och jag själv var borta!

Kanske ensam om det. Uppe till vänster står det tio inloggade och när jag kollar "g" är det tomt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Då var min swtoroskuld poppad!

Älskade det megamycket, bara en sak som störde mig. Folk försvann ur guildlistan, till och jag själv var borta!

Kanske ensam om det. Uppe till vänster står det tio inloggade och när jag kollar "g" är det tomt.

Det händer då och då. Tryck Ctrl-U två gånger för att reloada UI:t. Då fixas problemet. Ctrl-U två gånger kan även fixa andra UI problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det händer då och då. Tryck Ctrl-U två gånger för att reloada UI:t. Då fixas problemet. Ctrl-U två gånger kan även fixa andra UI problem.

Ohhhhhh, superbt! Tack!

Hatar mig själv som hakar upp på oväsentligheter men jag höll på att bli fnoskig över det!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kul. Jag blir DC:ad av någon anledning. Jag hade hela tiden internet på både Xbox Live och på datorn. Sen får jag sitta i kö igen. Plats 229.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om en trial är på väg? Har lust att köpa spelet men skulle vilja testa det innan för att se hur det är när man själv spelar.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Någon som vet om en trial är på väg? Har lust att köpa spelet men skulle vilja testa det innan för att se hur det är när man själv spelar.

det lär dröja minst ett par månader

Permalänk

har en lvl10 Jedi Guardian och en lvl18 Sith Assassin fan vad snyggt skepp man har he he he
kanske ska lira lite med Jedi gubben såg nån som var lvl30+ jedi guardian är det en kraftfull snubbe eller skulle man valt det andra Jedi alternativet när man valde klass kanske en trooper

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]