Hallo,
Har en iMac (early 2008) med mekaniska hdproblem. Bootade med Discwarrior som hittar partitionen och vad verkar vara de flesta datafilerna; kan dock ej använda den ombyggda katalogen för hdn då hdn har problem, så råds att säkerhetskopiera med 'preview' av den ombyggda mac hd, men Preview där ser bara DVDn , Mac Hd, och preview av (ombyggd)Mac Hd.
Har provat ett antal olika USBminnen (fat 16/32) samt 2.5" HD (fat32) men inget av detta dyker upp i preview (så har inget att kopiera till, vilket man uppenbarligen ska ha enl. manualen). Det lustiga är att om man väljer att spara rapportfilen så syns usb-enheterna man anslutit, och man kan spara den på dem.
Har ingen FWdisk att prova tyvärr. Tänkte starta om, boota från OS X-skivan, formatera extern USBdisk som nhfs+ (os x extended journalled), och låta den sitta i medan jag bootar Discwarrior igen.(och låter den försöka bygga om igen). Undrar om någon har nåt annat att föreslå först, dock, eftersom jag inte vet vad DiscWarrior kommer lyckas hitta andra gången det försöker (HDn är ju påväg rätt ner..)
Edit. The point is now moot- avslutade DW utan att göra nåt mer och startade om och nu är det enda den svarar på PRAM reset. Inte verbose, inte boota från skiva (spottar ut efter 5 min tom grå skärm). Oh well, dags att se om andra kan ordna åt mig vad jag ordnade åt andra.