Permalänk
Medlem

Macromedia Home Site 5

Kort och ledande fråga; Är det någon som har satt sig in i "Macromedia Home Site" program ?

Permalänk
Medlem

Ja, jag.

Permalänk
Hedersmedlem

"Satt sig in"?

Jag använder det om det är det du menar?

Vad vill du ha hjälp med?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
"Satt sig in"?

Jag använder det om det är det du menar?

Vad vill du ha hjälp med?

Nja..jag tänkte ev bara höra hur själva programet är. Var och är bara allmänt nyfiken.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Homesite är bra, dock har jag börjat använda ACEHTML 5 Pro vilket jag finner är snäppet bättre.

Visa signatur

[size="1"]"Tomma ciderburkar står på bordet, det fnissas och pratas analsex, de är alla eniga om att det är något de vill prova på innan sommaren är slut."
(Ur boken Statarliv av Herr Mossa)[/size]

Permalänk
Medlem

Dreamwaver

Sitter och jobbar i och med Dreamwaver i vanliga fall. Men tänkte ta och göra tillvaron lite mer påtaglig och vara lite hipp att prova på Home Site.

Så jag tänkte då höra efter hur programet är innan man "köper grisen i säcken".

Permalänk

jag anser att notepad är bäst. . <- punkt slut
där kan man få det mesta att funka, t.ex slipper buggar som finns i vissa html program.
det negativa är att man måst ha ie igång när man förhandsgranskar, man måste kunna html ganska bra.
men det positiva är: du lär dig bättre html, du lär dig skriva snabbar på tangentbordet, du bedriver tid

Visa signatur

Våga inte ens prata filosofi med mig...

Permalänk
Medlem

Homesite tycker jag är väldigt bra eftersom man får färgad kod och lätt kan förhandsgranska med F11 (tror jag )

Varför inte ladda hem demo versionen av det så kan du testa själv..
http://www.macromedia.com/software/homesite/trial/

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IamFenster
där kan man få det mesta att funka, t.ex slipper buggar som finns i vissa html program.
det negativa är att man måst ha ie igång när man förhandsgranskar, man måste kunna html ganska bra.
men det positiva är: du lär dig bättre html, du lär dig skriva snabbar på tangentbordet, du bedriver tid

Homesite är ingen WYSIWYG editor. Som sagt färgar den all kod, för massa olika språk, PHP, JS, ASP. Och HTML:en. Man ser rader, kan arbeta direkt mot en FTP. Den har lite najs features som att CTRL+B skriver en <strong></strong>-tag runt det man har markerat.. osv.. har även lite små wizards för att tex skapa tables/frames. Men som sagt ingen WYSIWYG editor. Sitt du med notepad, jag är helt säker på att du arbetar mkt långsamare än vad folk i homesite gör. Finns inte vid något tillfälle notepad skulle vara bättre i webutveckling.

Visa signatur

[size="1"]#define QUESTION ((bb) !(bb)) // - Shakespeare[/size]

Permalänk
Medlem

homesite är riktigt trevligt! bra kortkommandon och många fina funktioner. tex kollar att alla länkar fungerar, medföljer css-program osv

Visa signatur

4 datorer: 9 cpuer (plats för 4 till), 10scsi+1satadisk, 7.75gb ram, bara Linux
http://isitfika.net http://code.kryo.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IamFenster

Själv kör jag "copy con filnamn" och avslutar html-hackandet med ett snabbt tryck på F6. Vill jag lyxa till det unnar jag mig att köra Edlin.

Skämt åsido. det finns ingen riktig webutvecklare som tycker att notepad är bäst. Särskilt inte om man har deadlines att passa och kunder som kräver kvalitet.

Homesite 5 är bra men är som sagt ingen wysiwyg-editor. Man måste kunna html (och js, css etc) utan och innan för att använda den effektivt.

Permalänk
Medlem

Edit plus
roks the box.
Färgsyntax, massa bra grejer och massa mer bra saker

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu