Hur ska jag koppla min sub

Permalänk

Hur ska jag koppla min sub

tja, har införskaffat mig en sub från yamaha och sitter på en andersson R1 recciver, nu är det så att jag tror inte den går på stereo ljud eller jag vetifan hur jag ska koppla den, på reccivern sitter det en SW PREOUT kontakt på den, men i yamahas bruksanvisning står det att man INTE ska koppla den genom den och jag undrar varför. det kommer ju ljud jag kör med en
Subwooferkabel och nu funderar jag på hur ja ska koppla den. Jag bifogar en länk kanske någon vänlig människa kan ge mig ett svar, annars kör jag på 6*130w på högtalarna allstå jag använder alla utgångar som finns

jag vet att man kan koppla så det blir 4 ohm osv.. denna är på 8 (kanske bara går på bilstereo) hur gör man då? och blir det bättre ljud?

Det är den längst ner..

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

kluddigt, kluddigt..men det borde ju vara sw preout, provat ännu?
inget kan väl gå sönder?

Permalänk
Inaktiv

Ja får du ljud där så fortsätt

Annars plugga in där du "tror" det kan funka annars

"är amatör på området"

//skane

Permalänk

jag kör så nu men är osäker då det står att man inte ska koppla genom just den, i så fall ska man koppla både höger och vänster front till subben och därigenom gå ut med höger och vänster front högtalare men får ja då bas i de bakre högtalare tex explosion bakom
i manualen står det att man ska koppla genom dubbla preout i så fall men har ju bara en och skarva från 1 till 2 känns inte rätt

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

Du skall köra på SW pre-out. Vissa subbar går att köra högnivå genom dvs att du kör front L och R till subben som du sedan drar vidare från sub till frontarna. Detta brukar vara lättare att få subben integrerad i systemet, men ger annars ingen ljudfördel mot att köra på SW-Pre out.

Så kör du på sw-pre out.

Visa signatur

"?"