Windows 7 Release Candidate för alla

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 Release Candidate för alla

Den första gammaversionen av Windows 7 har varit tillgänglig för MSDN-prenumeranter sedan i slutet av förra veckan. På tisdag är det dags för allmänheten att ta del av nyheterna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Längtar så mycket efter win7..ny dator och allt blire..ser framemot det:D

Permalänk
Medlem

Måste man installera om eller kan man uppgradera sin beta till RC?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

rekommenderas att formatera om.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Har ju inte allt för länge sedan installerat om datorn från 32 bit till 64 bit Vista.
Vill så gärna köra med 7:an nu men frågan är inte om det är lika bra att vänta till den skarpa versionen kommer då Vista flyter på så himmla bra nu.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Jag funtar på om det är värt att gå från en nLite'ad version av Vista till att prova på W7....

Kan det vara det?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag väntar då det är allt för jobbigt att sätta upp systemet igen men hade jag haft en andra dator så skulle jag göra det alla gånger.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Har ju inte allt för länge sedan installerat om datorn från 32 bit till 64 bit Vista.
Vill så gärna köra med 7:an nu men frågan är inte om det är lika bra att vänta till den skarpa versionen kommer då Vista flyter på så himmla bra nu.

Kan ju bara hålla med om att Vista flyter på bra nu, och med SP2 blev det ännu lite bättre tycker jag.
Men 7:an funkar fantastiskt bra, och känns betydligt rappare.
Så testa 7:an du. Du blir inte besviken.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk

Väntar bara på att lassekongo ska börja göra teman också, då är bytet avgjort

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Formaterade nyss, skadar nog inte att göra det igen. Sitter också på 32bit versionen har öppna armar för detta och längtar till imorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Kan ju bara hålla med om att Vista flyter på bra nu, och med SP2 blev det ännu lite bättre tycker jag.
Men 7:an funkar fantastiskt bra, och känns betydligt rappare.
Så testa 7:an du. Du blir inte besviken.

Känns som att jag kan ta till mig det där oxå?
Vista SP2?

Tanken är väl att kanske prova en dualboot... Men hur ska jag få det att funka på rätt sätt?

Permalänk

Värt o tänka på är ju att "XP Mode" kräver ganska så mycket av datorn jämfört med vad enbart Windows 7 gör.

Och dessutom så krävs en processor som stödjer Virtualisering. Men det är ju inga problem för oss med nya datorer.

Hm... vete sjuttan ifall mitt system klarar det. Intel Q6600 på Gigabyte X38 DQ6.

Men jag vet iallafall att min bärbara mojäng fixar det. xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Värt o tänka på är ju att "XP Mode" kräver ganska så mycket av datorn jämfört med vad enbart Windows 7 gör.

Och dessutom så krävs en processor som stödjer Virtualisering. Men det är ju inga problem för oss med nya datorer.

Kan man välja bort XP Mode?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Kan man välja bort XP Mode?

Japp det måste dessutom laddas ner separat vad jag har förstått.

Permalänk
Avstängd

Bra att Windows 7 snart kommer, då Vista sög ju.

Har bara testat Windows 7 betan.
Hoppas den blir bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Japp det måste dessutom laddas ner separat vad jag har förstått.

Vad bra!

Vad behöver man ungefär ha för storlek på partionen som W7 ska ligga på?
Vad kör man för drivrutiner till 7an?

Permalänk
Medlem

när kan man börja ladda ner RC versionen svensk tid?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Vad bra!

Vad behöver man ungefär ha för storlek på partionen som W7 ska ligga på?
Vad kör man för drivrutiner till 7an?

systemkraven står i artikeln

Permalänk
Medlem

Varför envisas men med att ha kvar 32-bits versionen av OS?
Hade ju hoppats att vi äntligen skulle slippa den..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Varför envisas men med att ha kvar 32-bits versionen av OS?
Hade ju hoppats att vi äntligen skulle slippa den..

för att intels Atom är 32bit. o ms vill ju gärna att netbooks kör win7

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
när kan man börja ladda ner RC versionen svensk tid?

systemkraven står i artikeln

Så det räcker om partionen är på 16GB?
Gilf.. Kör nog på minst 25GB då.

Fortfarande, kan man köra vista drivers till mobot?

Permalänk
Medlem

man ser inte spår av xp om man inte aktiverar den funktionen.....
det är ingen märkbar skillnad från 7077 frågar du mig..... det fungerar bara....och det är vad jag vill ha sen finns det folk som klagar på allt så vänta er 45000 klagomål på allt från driverproblem til sånt som att deras riggar inte egentligen ska dra mer än w95 men tvingar sig til att behålla sin 8 år gamla hårdvara och förväntar sig att w7 ska göra deras dator til en gamingrigg som drar crysis med enusiastinställning och 70 fps......

JAG behövde inte installera en enda driver för allt fungerade plättfritt, men har installerat lite drivers från tillverkare för att optimalisera dock , men kan inte se nån skillnad egentligen....... förutom att jag gillar nvidias kontrollpanel , och gillar att ha möjlighet att ändra lite i den....

Med vetskap om alla linuxanhängares och mac ägares åsikter om microsoft överhuvudtaget så känner jag mig ändå väldigt nöjd och ser fram emot at min dvd med releasen ...... jag driftar hela familjens datorer och har kört in w7 på alla 6 datorerna och jag tillbringar ingen tid alls längre med att lösa deras datorproblem förutom att lära dem installera i vista mode om det behövs har alla.... tilockmed min 56 åriga pappa inga problem att känna igen sig i hela miljön och älskar alla små inuitiva förbättringar....

Permalänk
Avstängd

Kört window7 RC1 x64 sedan igår och det fungerar hur fint som helst inga problem än så länge med program eller spel

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Kört window7 RC1 x64 sedan igår och det fungerar hur fint som helst inga problem än så länge med program eller spel

Har du prövat Cryostasis: Sleep of Reason Demo?

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | MSI P45 NEO-F | 2 x 2GB A-Data Vitesta | Sapphire Radeon HD4850 512MB | Intel X25-M G2 80GB SSD | 320 Samsung SpinPoint F1 | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Problemet idag är bara att punkbuster inte fungerar i W7 miljö

Annars så är jag helt frälst och väntar med spänning på den skarpa versionen.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Har ju inte allt för länge sedan installerat om datorn från 32 bit till 64 bit Vista.
Vill så gärna köra med 7:an nu men frågan är inte om det är lika bra att vänta till den skarpa versionen kommer då Vista flyter på så himmla bra nu.

Jag kommer vänta iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Varför envisas men med att ha kvar 32-bits versionen av OS?
Hade ju hoppats att vi äntligen skulle slippa den..

Tror det beror delvis på att folk sitter med gamla grejer som inte har 64-bitsdrivrutiner (frågan är väl dock om det finns drivare alls till W7, heh).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Varför envisas men med att ha kvar 32-bits versionen av OS?
Hade ju hoppats att vi äntligen skulle slippa den..

+1

Permalänk
Medlem

Systemkrav: 1/2 GB RAM (32/64-bit).

Varför KRÄVER 64-bitar versionen mer minne?

Permalänk
Medlem

på tal om 32-bitars version så minns jag att ms för bra jävla länge sedan sa att nästa version av windows helt skulle sluta stödja 32bitar.
tror att detta var precis innan, eller strax efter att de lanserade vista.
tror faktiskt att jag läste det ytterligare en gång ett bra tag efter också.

32bit ftl...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Avstängd

Tror jag går tillbaka till XP

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Måste man installera om eller kan man uppgradera sin beta till RC?

Du kan uppgradera, här kan du se hur det går till.

Hur man gör en USB-slipstream för t.ex netbooks.

Kört Windows 7 sen betan kom ut och är helt sjukt nöjd. Bästa delarna från XP, OS X och Vista har kokats ihop till den finaste bouillabaise man kan be om.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!