Mediafiler skadade efter misslyckad partionering.

Permalänk

Mediafiler skadade efter misslyckad partionering.

Hej.

Jag skulle ändra storleken på två partitioner men tappade tålamodet eftersom det skulle tagit 1 dygn att genomföra processen. Jag startade om datorn och kunde till min lycka se att allt fanns kvar. Trodde jag.

Min ena partition var helt borta och jag fick självfallet panik då den innehöll 300gb mediafiler. Jag lyckades återställa/hitta partitionen med ett program kallat "TestDisk" och hade snart tillbaka allt. slutet gott allting gott? Nej.

När jag sedan bläddrade igenom filerna insåg jag att många/de flesta var skadade och innehöll fel eller så hade filerna bytt namn och olika filer hoppat in i andra.

Finns det något man kan göra i denna situation annat än slå sig själv?

Mvh

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Problemet uppstod då du stängde ner partitionsomflyttningen. Vissa filers flytt blev aldrig fullständigt genomförd och finns nu uppsplittade på flera partitioner.

Med Testdisk ställde du troligen tillbaka partitionerna som de såg ut innan vilket inte var nån höjdare i detta fall.

Skulle prova med GetDataBack i detta läget. Det kommer att ta tid...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Problemet uppstod då du stängde ner partitionsomflyttningen. Vissa filers flytt blev aldrig fullständigt genomförd och finns nu uppsplittade på flera partitioner.

Med Testdisk ställde du troligen tillbaka partitionerna som de såg ut innan vilket inte var nån höjdare i detta fall.

Skulle prova med GetDataBack i detta läget. Det kommer att ta tid...

Ska testas. Tack.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D