Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Fan, det här tilltalar mig. Har alltid varit tangentbordsfetischist, använder alltid hotkeys så långt det går istället för att klicka i menyer, går så mycket snabbare. Måste ta och börja sätta mig in i vim.

I min signatur finns en kort introduktion till Vim jag skrev för länge sedan om du är intresserad.
Ska dessutom försöka ta mig tid och ork att skriva lite mer på den någon dag.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
I min signatur finns en kort introduktion till Vim jag skrev för länge sedan om du är intresserad.
Ska dessutom försöka ta mig tid och ork att skriva lite mer på den någon dag.

Tack och bock! Körde igenom vimtutor häromdan, gav mig några lite kött på benen i alla fall. Tänk, det var inte så komplicerat som det verkade innan, jag har verkligen missförstått Vim.

Permalänk
Medlem

Emacs gäller för typ all ändring av textfiler, med ett undantag: använder kate för att modifiera pdb-filer som ska användas för gromacs, inte helt nöjd med emacs förmåga att hantera textfiler > 15 MB.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Hedersmedlem

Nu finns det till och med en ny version av emacs. Några förändringar presenteras här: http://emacs-fu.blogspot.com/2009/07/emacs-23-is-very-near.ht...

Permalänk

Om fingrarna får välja så blir det ee(1).

Tyvärr duger inte ee i alla situationer. Om det är längre kodstycken som skall ses över så är vim favoriten.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"