Permalänk
Medlem

Två tangentbord/möss till samma dator?

Då jag använder en och samma dator både som kontors-/speldator samt mediadator till min TV undrar jag om det är möjligt att koppla in två uppsättningar av tangentbord och mus till datorn. Det jag har tänkt är att ha ett tangentbord och en mus med sladd för kontorsarbete samt spel vid skrivbordet. Den andra uppsättningen ska vara trådlös och finnas vid TV:n. Det jag funderar på är om det går att ha både tangentborden och mössen inkopplade samtidigt. Jag vill kunna sätta mig med vilket tangentbord som helst utan att behöva aktivera det och avaktivera det andra. Är detta möjligt?

Permalänk
Medlem

Brukar inte vara några problem att få flera uppsättningar att funka tillsammans. Bara att plugga in och köra för det mesta förutsatt att vi inte snackar dubbla uppsättningar utav PS/2-anslutna prylar förstås, då blir det lite tajt om plats ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Det går alldeles utmärkt!

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Ska nu börja leta efter en lämplig uppsättning av trådlöst tangentbord och trådlös mus.

Permalänk

Bumpar denna då jag har samma fråga, men en del frågetecken finns kvar.

Vad för OS behöver man t ex.? Läste någonstans lite löst att det inte fungerar med alla Vista-versioner.

Är det verkligen bara att skaffa en trådlös mus och tangentbord och koppla in så fungerar alla fyra enheter utan problem?

Edit: Jag kör själv windows vista 32-bit, home edition.

Permalänk
Medlem

Jag testade att plugga in en extra mus nu, det funkar bra, skulle tro att det fungerar på alla senaste windows (XP-vista-w7) Jag har W7 Home premium 64-bit

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"