Permalänk
Hedersmedlem

Tror som sagt de gick på knäna över jul men jag kan ha fel. Min har fått slita hårt under jul"lovet" (tunga statistiska beräkningar genom nätterna, har funkat kanon (inte riktigt lika snabb som min i7 920 men ändå grymt bra)).

Har märkt att fingeravtrycksläsaren verkar få fnatt när datorn varit i viloläge, kanske bara min men annars rekommenderar jag att inte stänga av lösenordsalternativet. Kanske kan kolla om inte clevo har nya drivers till den.

Permalänk

Japp, troligtvis hade dom en del att göra. Blev lite knas också då min beställning trillade in 2 dagar innan det enorma helg-klustret som börjar den 24:de.

I övrigt gick överföringen av pengar samt transport riktigt bra. Effektiv tid räknat tog det ungefär 6-7 dagar från det att beställningen lades till att jag fick datorn. Smidigt.

Har inte hunnit köra några direkt krävande program på den ännu. Skärmen, som är en non-glossy, är knivskarp med riktigt bra färger. Var lite orolig för den innan, men som sagt - den är grym.

Kan varmt rekommendera Notebookguru till er andra som söker en gedigen, snygg laptop med lite kräm i.

Permalänk
Medlem

Själv kan jag tyvärr inte rekommendera Notebookguru.de.

Jag beställde en laptop därifrån i oktober(!) 2009, och ärendet är ännu inte löst, så att säga. Jag har just nu varken pengar eller laptop. Jag vill inte kommentera mer just nu, för att beställningen riskerar att utvecklas till rättssak, och då vill jag spara storyn tills allt är ur världen. Då förstår ni kanske hur illa det är.

Kontentan är att om allt går bra med en beställning, så kan man ha en välfungerande burk hemma inom en vecka. Men om nåt mot förmodan krånglar, då kan det gå precis hur illa som helst. Supporten i dessa fall är också under all kritik. Med råge det värsta jag varit med om i alla fall.

Så, då kan potentiella köpare ha detta i betänkande när de ska bestämma sig för en ny burk.

Jag lovar att återkomma med full story när det hela har löst sig på det ena eller det andra sättet.