Två nya Core 2 för LGA 775

Permalänk
Medlem

haha.. jösses

typ som om amd skulle släppa en socket 754 cpu idag xD

snälla intel.. låt 775 dö... den är fan uråldrig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
haha.. jösses

typ som om amd skulle släppa en socket 754 cpu idag xD

snälla intel.. låt 775 dö... den är fan uråldrig

Det vore dumt, AMD måste ha något att konkurera med

Skämtåsido, men klart det fortfarande finns en marknad för s775 eftersom många sitter kvar på mobos. Om priserna går ner kraftigt på s775 mobos och budgetCpuer finns enorm marknad för exempelvis HTPC.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Dom gör det nog bara för att förvirra alla som skriver "Kan jag spela crysis 2 med detta" -trådar här på swec~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Det vore dumt, AMD måste ha något att konkurera med

Skämtåsido, men klart det fortfarande finns en marknad för s775 eftersom många sitter kvar på mobos. Om priserna går ner kraftigt på s775 mobos och budgetCpuer finns enorm marknad för exempelvis HTPC.

Precis, jag sitter på en mATX-plattform med Core 2 och 8GB DDR2, uppgradering till i5 är inte värd skillnaden mot att köpa mig en Q9550 och sälja min E8500 om man ser till prestandan sett riktigt ännu. Så jag väntar ett tag till...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Tycker att folk underskattar LGA775, Intel q9550/q9650, e7500 är riktigt bra processorer, om man jämför dem med i5 så ser jag inte att det är så värt att uppgradera, inte iaf om man har en överklockad q9650. Satt vid en i7 920 som gick i 3,2ghz, och jämförde sedan med en q9650.. prestandan är knappt märkbar, prövade att göra olika saker för att testa prestandan osv men tycker verkligen inte det är värt att byta upp sig om man redan har en stabil 775 cpu.