Kan inte uppdatera?

Permalänk
Medlem

Kan inte uppdatera?

Hej!

Såg att Windows Defender inte var uppdaterat. Så jag tänkte, jag uppdaterar väl då. Men fick en error.
Gick sedan in i Windows Update, fick error då också.

Blir ju lite orolig, har inte uppdaterat på flera månader -.-

Hur kan jag lösa detta problem?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

testa att ladda ner upd manuellt från ms funkade för mig

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
testa att ladda ner upd manuellt från ms funkade för mig

Okej, vart hittar jag det då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kontrollera att din klocka går rätt, se även till så det är rätt datum inställt i din dator. (har haft problem med windows update innan, och hitils har det alltid varit att datum och tid inte varit rätt inställt.)

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindflow
Kontrollera att din klocka går rätt, se även till så det är rätt datum inställt i din dator. (har haft problem med windows update innan, och hitils har det alltid varit att datum och tid inte varit rätt inställt.)

13:22
Lördag
2009-10-17

Så ser det ut -.-

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Samma sak som med en av mina uppdateringar gjorde. Ta reda på vad dom uppdateringarna heter sen kan du testa att leta på Google efter dom eller på MS hemsida och installerar manuellt.

Testa även att skriva in ''Error found code'' i google se om andra har fått samma problem

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Vila i frid

När man förvissat sig om att man inte har virus/trojaner på dator så stänger man av tjänsterna "Automatic Updates" och "BITS",
går sen till c:\windows och döper om SoftwareDistribution till SoftwareDistribution.old

Starta tjänsterna "Automatic Updates" och "BITS" igen och kör manuell update via Internet Explorer
tills du inte länge får fler uppdateringar. Kräver förmodligen ett antal omstarter.

Permalänk
Medlem

Ska testa det ni har sagt. Måste man ha internet explorer eller går det bra med firefox?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
När man förvissat sig om att man inte har virus/trojaner på dator så stänger man av tjänsterna "Automatic Updates" och "BITS",
går sen till c:\windows och döper om SoftwareDistribution till SoftwareDistribution.old

Starta tjänsterna "Automatic Updates" och "BITS" igen och kör manuell update via Internet Explorer
tills du inte länge får fler uppdateringar. Kräver förmodligen ett antal omstarter.

Hittade ingen tjänst som heter Automatic Updates. BITS var tydligen redan avstängd och gick inte att starta. Kunde inte döpa om SoftwareDistribution för jag hade tydligen inte åtkomst till det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har försökt ladda ner uppdateringarna manuellt. Lyckades med kanske 2-3 st.

För dom andra var för XP och så.
"This update does not apply toy system"
"This is for another hardware bla bla bla" typ

Och massa sådana saker. Hur fan gör jag?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare