Permalänk
Medlem

Nya Macbook White?

Hejsan, tänkte beställa mig en Macbook white förut men så såg jag att appels hemsida var nere. Men när jag kom hem efter jag hade varit på stan så var deras hemsida uppe igen och så såg jag att dem hade uppdaterat Macbooken med längre batteritid och multitouch som store brorn Pro har. Är det värt att köpa den eller skall jag lägga till lite för att få Macbook pro?

Och vet någon hur lång tid frakten burkar ta?

Permalänk
Medlem

Undrar exakt samma sak! Tycker faktiskt den nya macbooken är snyggare! Tycker mer om vitt än grått, synd att det inte finns vit aliminium :S

Permalänk
Medlem

Haha, det blir för swec. att skriva en nyhetsartikel om detta...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Vågar man beställa =)?

Permalänk

Jag hade köpt plastbooken. Skillnaden mellan pro'n och den vita tycker jag är minimal.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Lite off topic men ändå: Har ni sett den mya iMacen och Magic Mouse? Nice säger jag bara, och äntligen i5/i7 i en mac!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Är det värt att lägga 2000kr mer på en Macbook pro eller skall man gå på nya Macbook white?

Permalänk
Medlem

Precis samma undran!

Permalänk
Medlem

Det som jag såg att vita Macbooken inte hade var Firewire. Skulle vara bra om man hade externt ljudkort.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Mm, håller ju på med lite ljudteknik i skolan nu o man kanske vill fortsätta med det hemma! då kanske det är bra med firewire? sd läsare är också bra till systemkameran?

Permalänk
Medlem

Blir beslut ångest nu Såg med min studentrabatt kostar den nya Macbook white 8995kr För en helt ny macbook det är ju oslagbart. Men är det inte värt de 2000kr extra för få den riktiga aluminium känslan bättre processor? Läste också någonstans att Macbook blir ganska varm när man har den i knät det skulle inte MBP ha?

Permalänk
Medlem

Var innan jag jag bestämde mig inne på en MB, men såg att Elgiganten.se hade riktigt bra priser så det blev en MBP istället. Ångrar mig inte. Känslan av aluminium-chassit är grymt! Men jag är säker på att även den vita inte gör en besviken.

Inga värmeproblem vad jag märkt och tyst som en mus är datorn.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

man får ju inte heller glömma att macbook pron har backlight-keyboard 8) men jag kan säga att macbooken har blivit grymt prisvärd i och med de senaste uppdateringarna

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk

Saknar man inte firewire kan man köpa plast-modellen och stoppa in en X25-m och få helskön prestanda!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Enligt Engadget verkar plasten i nya Macbooken vara rätt usel, blir snabbt repig och ful. Personligen tycker jag att man ska satsa på en MBP om man nu vill ha en Apple-dator, det är ju själva skalet man betalar extra för så varför inte ta det bästa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Enligt Engadget verkar plasten i nya Macbooken vara rätt usel, blir snabbt repig och ful. Personligen tycker jag att man ska satsa på en MBP om man nu vill ha en Apple-dator, det är ju själva skalet man betalar extra för så varför inte ta det bästa?

Möjligt men enligt mig så är skalet/chassit mycket stadigare och den "gummerade" undersidan är kanon!
Att man kan repa en blank plastyta behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut, men speciellt otålig jämfört med annan blank plast är den då rakt inte.
Tycker nog att nya MB är kanon även om man skulle vilja ha bakgrundsbelyst tangentbord (och FireWire). Men vaffan, man kan ju inte få allt....
...speciellt inte för en så fullgjuten produkt för en så liten peng.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Jag var till Luleå igår och köpte mig den nya Macbooken.

Ett ord: Nöjd!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag var och köpte mig en Macbookpro, riktigt nöjd älskar känslan av alu-chassit Kan vara in bildning men jag älskar den i vilket fall.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Lite off topic men ändå: Har ni sett den mya iMacen och Magic Mouse? Nice säger jag bara, och äntligen i5/i7 i en mac!

Nåja, "äntligen"? De (Lynnfield) släpptes för fasen 8:e September, och fanns i iMac typ 6 veckor senare
Rätt bra timing med tanke på att iMac uppdateras i snitt var 32:a vecka (källa: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Nån som har hittat nån typ av test/recension av nya macbooken?

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Såg ju inte så jättebra ut för nya macbooken. Verkar repas och färgas väldigt lätt..

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk
Medlem

Är ju inte missnöjd med mitt val av MBP.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helgalen
Såg ju inte så jättebra ut för nya macbooken. Verkar repas och färgas väldigt lätt..

Skulle nog snarare påstå att den är som en gammal iPod Nano - dvs. inte så där överdrivet känslig om man inte själv är överdrivet känslig
(Även om jag givetvis inte haft någon mer än några få dagar av uppenbara skäl...)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Nu är jag kanske lite partisk då jag sitter med en MBP själv, men jag tycker att plastmacarna känns, hm, plastigare =P
Aluminiumchassit känns betydligt stadigare.
Men känns det inte värt mellanskillnaden så lär du inte bli missnöjd med den vanliga macbooken heller.

Permalänk
Medlem

bakgrundsbelysning!!!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag köpt MPB istället för den nya MB, mest för att aluminium är snyggare, känns mer gediget och lyxigt samt att det är stabilare.

En jämförelse för att förtydliga.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=508530,448053

Fördelar med MBP:

Nyare processormodell (dock samma klockfrekvens)
Dubbelt med RAM
Firewire
Minneskortsläsare

Detta för en prisskillnad på drygt två papp (utan eventuella rabatter), är det värt?

Det är upp till dig..

Permalänk
Medlem

^^ Skärmen är väl också snäppet bättre på MBP.

Visa signatur

"If the facts don't fit the theory, change the facts" - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Plasten ska repas väldigt lätt också!