Permalänk
Medlem

Stora problem, Bahnhof!

Hej!

Har märkt att mitt internet har börjat bete sig riktigt konstigt.
När jag pratar på skype så läggs samtalen på stup i kvarten (flera gånger per minut), oavsett vem jag pratar med.
När jag spelar HoN så får jag massivt lagg varje game, förmodligen inte HoN's fel.
När jag spelar Guild Wars så har jag ungefär Average Ping på 25-30k. Alltså ospelbart.

Vadfan kan jag göra? Kan ju inte spela ett skit som det är nu. Även FireFox har börjat gå segare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Permalänk
Avstängd

http://forum.aiononline.se/viewtopic.php?f=19&t=2705&start=75

Sen 2 till trådar i sweclockers om samma sak. bahnhof är inget för dom som spelar mmo spel=)

Permalänk
Medlem

Så går det när man väljer det billigaste alternativet

Permalänk
Medlem

Funkar fint här nere i skåne. Bra ping och hastigheter.. men de har ju fått mycket kunder på sistonde. Kan vara överbelastning.

RING BAHNHOF, det är vad du kan göra

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Jag har bahnof, bor i sundsvall och det funkar klockrent här..

Vad har du för router? Bor du i lägenhet?
Kolla så att du har låst DHCP och begränsat antal adresser. Har du t.ex två datorer hemma så ska du istället för att ha 192.168.1.1 till 192.168.1.200 öppna så ställer du in att det bara är öppet från 192.168.1.1 till 192.168.1.2. Varav dina två datorer får sina mac adresser låsta till varsin adress.. Har du 1-200 öppna finns det risk att andra råkar få flera av de 200 adresserna och då blir det överbelastat.

Permalänk
Medlem

Men det spelar väl ingen roll , hur han låser det ?

Har han 2 datorer så tar den ju inte fler ips än 2 ifrån routern ändå , visst routern kan spara mac adressen till ett visst ip . Men den drar ju inte bandbredd för det , om inget är inkopplat .

Permalänk
Medlem

nä men grejen är tillhör han ett publikt nätverk i en lägenhet så kan nån få en av hans adresser. det tar bandbredd.. rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Bor i ett parhus. Grannarna har eget internet så jag brukar vara den enda som är uppkopplad, ibland farsan också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

vad har du för router? kolla i logfilerna efter dos attacker.

Permalänk
Avstängd

Hallå, Pingen är bra inom sverige och runt om kring inga problem, men det är ju servrarna som darkfall, guildwars, aion, warhammer online, project entropia och age of conan osv som laggar så in i helvete för (alla?) bahnhof kunder.

Ni verkar inte fatta det, Jag har ringa problem o sitta o spela cs i swe.

Eftersom det funkar så bra för vissa här, spelar ni guildwars med bra ping från bahnhof eller? Eller använder ni skype som han? hallå??. Eller vad är det som "funkar som det ska här" som ni säger?

Permalänk
Medlem

Bahnhof fungera bra för mig på wow, aion, warhammer och age of conan iaf.
Bor i hudiksvall och har 30/30 fiber.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silicon111
Hallå, Pingen är bra inom sverige och runt om kring inga problem, men det är ju servrarna som darkfall, guildwars, aion, warhammer online, project entropia och age of conan osv som laggar så in i helvete för (alla?) bahnhof kunder.

Ni verkar inte fatta det, Jag har ringa problem o sitta o spela cs i swe.

Eftersom det funkar så bra för vissa här, spelar ni guildwars med bra ping från bahnhof eller? Eller använder ni skype som han? hallå??. Eller vad är det som "funkar som det ska här" som ni säger?

Precis. Bahnhof är billiga eftersom de inte har någon vidare peering utanför Sverige utan det tar så att säga stopp utanför gränserna. Det är därför det laggar när du spelar på utländska servern men fungerar klockrent på svenska servrar.

Det enda du kan göra är att byta leverantör, t.ex. Telia som har utmärkt peering utanför Sverige.

Permalänk
Medlem

Byta är nog inget alternativ för mig, har grävt ner fiber och en massa saker bra många hundra meter, så för väl leva med detta tills jag flyttar hemifrån ^^

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Alla sådana spel funkar skit bra för mig. Har bahnhof , 30mb/s tror jag.
Har aldrig haft problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobenu
Alla sådana spel funkar skit bra för mig. Har bahnhof , 30mb/s tror jag.
Har aldrig haft problem.

samma här. har 100/100 och har lirat många mmo då jag aldrig haft problem. problemet måste ligga någon annanstans. jävligt störande när man inte vet vad det beror på också..

Permalänk
Medlem

Det första jag skulle göra, checka efter Spyware och annat sådant.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.