Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Hur får fram alla gotlands servrar, eller alla svenska vettiga servrar, nån som har nåt hett tips?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Ang ni som skriver att ni maxxar spelet med bra fps, med diverse olika uppsättningar som inte bör göra det, snackar s.k.i.t

Sitter på:

i7 860, raidade x2-ssd, 2x5870 crossfire samt 8gb.

Spelet flyter fint, ca 120-140 fps.

Dock så kan fpsen droppa även för mig när det är för mkt rök, explosioner.

Spelade tidigare med ett klockat 8800gts och va tvungen att köra allt på low, för att få ca 40-60fps.

För att maxa ett spel bör man enligt mig köra:

ALLT på max, allt som går att fläska på med på "Enable" samt en res på 1920x1080.

Slutats:

Jag maxxar spelet, med undantag för fpsdropps i VÄLDIGT krävande situationer, och det är precis på gränsen.

Ni resterande delen av SweC, som inte sitter på CF5870/5970/CF5850(OC!!), samt en i7/i5 på 4ghz+.. Eller motsvarande, maxxar inte BFBC2.

Spelar du i DX10, maxxar du inte BFBC2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deadrex
Ang ni som skriver att ni maxxar spelet med bra fps, med diverse olika uppsättningar som inte bör göra det, snackar s.k.i.t

Sitter på:

Spelade tidigare med ett södnerklockat 8800gts och va tvungen att köra allt på low, för att få ca 60fps.

ALLT på max, allt som går att fläska på med på "Enable" samt en res på 1920x1080.

Jag maxxar spelet, med undantag för fpsdropps i VÄLDIGT krävande situationer, och det är precis på gränsen.

Ni resterande delen av SweC, som inte sitter på CF5870/5970/CF5850(OC!!), samt en i7/i5 på 4ghz+, maxxar inte BFBC2.

Sant, vissa vet inte va maxxa ett spel är.. Det är alltid så

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Sitter på:

Spelade tidigare med ett klockat 8800gts och va tvungen att köra allt på low, för att få ca 40-60fps.

Slutats:

Ni resterande delen av SweC, som inte sitter på CF5870/5970/CF5850(OC!!), samt en i7/i5 på 4ghz+.. Eller motsvarande, maxxar inte BFBC2.

+4ghz va lite och ta i .. 3,2 ghz funkar utmärkt för mig

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Medlem

Vill inte låta grinig men jag blev väldigt irriterad då många med ett 5870 skriver att dom maxxar, när man väl prövar det med ett sprillans 5870 och inser att man får fina fpsdropps till 50fps och dylikt.

Prövat på 920, i5, 860.. alla 4ghz+. Ett 5870 räcker inte.

Men visst, ett 5870 klarar det bra, men maxxa, nej.

Inte testat med slöare processor, kan fungera mycket väl. Syftar mest på alla dessa som pratar om sina grafikkort.

Och eftersom det är på gränsen när 4ghz är i användning samt att BFBC2 är ett CPU-krävande spel, antog jag att det va ett krav. sådär 3,6ghz +?

Permalänk
Medlem
Citat:

Sitter på:

Slutats:

Så om man inte kan köra 1920x1080 så kan man inte maxxa spelet?
Jag kör med allt på , max och 1680x1050 får 50-80fps kan gå ner till 40 när det händer allt för mycket. Så du menar att jag måste köpa ny skärm för att maxa spelet xD

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Maxxa är enligt mig när man kör det till spelets maximala inställningar.

Maxxar du med ett 1680x1050 bör du ange det när du skriver att du kan sätta allt på högsta och spela med grym fps. Verkar som många glömmer det på SweC.

Permalänk

vet inte om jag gjort rätt då de e första gången jag använder FRAPS.
jag har ett ati hd radeon 4670 på min bärbara och där ligger jag runt 30 -50 i fps , är detta acceptabelt med ett sånt kort som jag har eller kan jag ha gjort några fel i installationen utav grafikkortet ?
har en i7 processor...

Permalänk

Spelade lite i fre och de stod att dom skulle ha servrarna offline ett tag för att dom skulle fixa nånting, är de nån skillnad med spelet nu ? Har inte märkt nått iaf.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Maxxa är enligt mig när man kör det till spelets maximala inställningar.

Maxxar du med ett 1680x1050 bör du ange det när du skriver att du kan sätta allt på högsta och spela med grym fps. Verkar som många glömmer det på SweC.

Jag säger vilken res jag har och gryma fps får jag inte men dom duger till mig

jag tycker maxa är när man sätter allt på max och har den högsta resen man kan ha (1680x1050 el 1920x1080 är det på dom flesta nya skärmarna idag) och kan spela utan att lagga fram. för min del behöver jag inte 100+ fps för har bara 60Hz skärm så allt över 60 är bara överflöd ^^

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Vad ska man satsa på för cpu till detta spel, någon större skillnad på i5 750 mot i7 920/30 tro?

har idag en e6750 och 5850 gfx som ska följa med till nya systemet och eventuellt köra crossfire vartefter! Tips är jätte välkommet!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SIR_HanZen
Hur får fram alla gotlands servrar, eller alla svenska vettiga servrar, nån som har nåt hett tips?

sök på Gotland med stort G

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Så det är snålt att vi får en gratis DLC? Fattar inte hur man kan klaga på något som är gratis... Det tar väll säkert ganska lång tid att tillverka en helt ny karta, därav att dom ger oss 2 nya modes på befintliga maps för att visa spelarbasen att dom bryr sig.

Förr i tiden fick vi både vapen och banor gratis i patcher, nuförtiden ska vi vara glada om vi får nått gratis? Två sketna banor som vi som spelar en del har spelat x antal gånger blir det inte så mycket till nya maps för då banorna lätt blir uttjatade.

Vart är patcherna förresten? Det finns en rad med simpla buggar de säkerligen skulle kunnat fixat med en väldigt liten patch men icke.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Förr i tiden fick vi både vapen och banor gratis i patcher, nuförtiden ska vi vara glada om vi får nått gratis? Två sketna banor som vi som spelar en del har spelat x antal gånger blir det inte så mycket till nya maps för då banorna lätt blir uttjatade.

Vart är patcherna förresten? Det finns en rad med simpla buggar de säkerligen skulle kunnat fixat med en väldigt liten patch men icke.

Hets?! Lugn.. det kommer ska du se, det är ju inget litet spel så det tar nog ett tag innan dom får allt att fungera. Ha tålamod, spelet kom för 2 veckor sen.. Andas!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det kommer vara en väldigt lång lista på buggfixar när de släpper patchen annars kommer det bli väldigt mycket gnäll.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu när man köpte spelet igår kan man tycka till lite efter att ha suttit och spelat det inatt!

Jag måste säga att jag vart positivt överrasket av detta spel. Det bästa spel Dice har kommit med på längre.
Lagom stora maps och mycket roliga vapen att låsa upp!
Lite minus för att det bara finns ett par olika modes att spela, dock är Rush väldigt kul, speciellt Squad Rush!
Team Deathmatch var dock mer eller mindre värdelöst i detta spel enligt mig. Förstora maps osv.
Skulle vara mysigt med lite CTF eller FFA i en expansion/patch!
Som med alla Battlefield spel tar det också i detta väldigt lång tid att gå upp i Rank om man jämför med t.ex CODMW2. Men det är väl Battlefield?

Hursomhelst tycker jag det är ett grymt bra spel, grafiken är inte att klaga på heller! Synd bara att loading times med ATI inte är att föredra...
Btw, det är bara att adda Thornblom i friendslist om ni har lust!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusSWE87
vet inte om jag gjort rätt då de e första gången jag använder FRAPS.
jag har ett ati hd radeon 4670 på min bärbara och där ligger jag runt 30 -50 i fps , är detta acceptabelt med ett sånt kort som jag har eller kan jag ha gjort några fel i installationen utav grafikkortet ?
har en i7 processor...

Någon ?:)

Permalänk

Hur ser jag vilken FPS jag har ?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyCash89

ladda ner FRAPS http://www.fraps.com/

Vad tror ni? Ska jag lägga ett bud? http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=108845859

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ladda ned Fraps, installera och starta, låt Fraps gå i bakgrunden. Då kommer du se kula siffor uppe i vänsta hörnet, FPS.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Hets?! Lugn.. det kommer ska du se, det är ju inget litet spel så det tar nog ett tag innan dom får allt att fungera. Ha tålamod, spelet kom för 2 veckor sen.. Andas!

Alltså, de hade nog vart bättre om dom släppte spelet 100% fungerande ? Dom flesta klagar ju iaf på spelet nu så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså, de hade nog vart bättre om dom släppte spelet 100% fungerande ? Dom flesta klagar ju iaf på spelet nu så.

Jag tycker det är relativt lite buggar, med tanke på ett så stort spel...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Jag tycker det är relativt lite buggar, med tanke på ett så stort spel...

Ja jag klagar inte, jag gillar spelet skarpt Dock tycker jag de är väldigt grafik krävande spel. Kör allt på medium (tror jag) men får en hel del fps drops iaf.

Chassi: Antec Sonata III, Quiet Super Mini Tower, Svart + 120 mm Antec fläkt
Nätaggregat: Corsair HX620W, Modular Power Supply
Processor: Intel Core 2 Quad, Q6600 2,4GHz 1066MHz
CPU kylning: Thermalright XP-120 kylfläns + 120mm Zalman fläkt
Moderkort: Asus P5K
Chipset: Intel P35
Minne: 2x 1024MB DDR2, Corsair XMS2-6400 800MHz
Grafikkort: Geforce 8800GT, 512MB PCI-X
GPU kylning: Thermalright HR-03 GT kylfläns + 80mm Zalman fläkt
Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series
Hårddisk: 500GB Samsung, 7200rpm SATA II
Optisk enhet18x Samsung Super Writemaster, DVD+-RW, SATA
Minneskortläsare: 30-in-1 akasa Card Reader

De jag dock kan klaga på är servrarna, tar oerhört lång tid att få upp servrar i listan för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja jag klagar inte, jag gillar spelet skarpt Dock tycker jag de är väldigt grafik krävande spel. Kör allt på medium (tror jag) men får en hel del fps drops iaf.

Chassi: Antec Sonata III, Quiet Super Mini Tower, Svart + 120 mm Antec fläkt
Nätaggregat: Corsair HX620W, Modular Power Supply
Processor: Intel Core 2 Quad, Q6600 2,4GHz 1066MHz
CPU kylning: Thermalright XP-120 kylfläns + 120mm Zalman fläkt
Moderkort: Asus P5K
Chipset: Intel P35
Minne: 2x 1024MB DDR2, Corsair XMS2-6400 800MHz
Grafikkort: Geforce 8800GT, 512MB PCI-X
GPU kylning: Thermalright HR-03 GT kylfläns + 80mm Zalman fläkt
Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series
Hårddisk: 500GB Samsung, 7200rpm SATA II
Optisk enhet18x Samsung Super Writemaster, DVD+-RW, SATA
Minneskortläsare: 30-in-1 akasa Card Reader

De jag dock kan klaga på är servrarna, tar oerhört lång tid att få upp servrar i listan för mig.

Då klarar du dig ganska bra ändå på de där grejorna. Jag kör på High på allt, men med AA och AF av. Dock 1920x1080.
Det är på gränsen, ligger väl runt 40FPS. Men jag ska ju köpa nytt GFX nu när Fermi kommer

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Då klarar du dig ganska bra ändå på de där grejorna. Jag kör på High på allt, men med AA och AF av. Dock 1920x1080.
Det är på gränsen, ligger väl runt 40FPS. Men jag ska ju köpa nytt GFX nu när Fermi kommer

Jag kör på 1280*1024

Håller på att ska klocka till 3.0Ghz nu, förhoppningsvis lite skillnad? Sen vare för jävla spännande att klocka

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sitter på:

Slutats:

Ska man verkligen behöva 5870cf för att få spelet att flyta på max? så otroligt snyggt är det ju inte.. Visst, just nu behöver man det, men efter patchar och drivers till grafikkorten måste det väll gå med ett 5870.. hoppas jag iaf

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg

Vad tror ni? Ska jag lägga ett bud? http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=108845859

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ

När jag skrev var det två min kvar

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guttag
Ska man verkligen behöva 5870cf för att få spelet att flyta på max? så otroligt snyggt är det ju inte.. Visst, just nu behöver man det, men efter patchar och drivers till grafikkorten måste det väll gå med ett 5870.. hoppas jag iaf

A skulle vara sjukt om inte, tror de e just problem med ati korten med .. min kompis har ett nvidia kort som ska vara lite sämre än mitt 5850 .. men han snittar runt 5 FPS mer än mig.

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Medlem
Citat:

Här ska hetsas och frustas till patchen kommer!

Den största missen som borde vara simpel att fixa är scoreboarden, de flesta köper ju just för multin och då ska man väl ändå kunna se pingen rätt och ha en scoreboard som det står vad saker och ting är till?

Vi hade över 100+ i ping på Gotland server förut, enligt polarnas tangentbord var det 20-40 i ping, vore kul att kunna välja någon annan server också utan att behöva oroa sig över att pingen är förjävlig.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX