Permalänk
Medlem

Funderat länge på en ny router. Våran 300kr router från asus va väl inte särskilt vass. Så jag slog till på en Netgear r7000 från under 1000lappen vilket kändes som ett kap. För första gången kan jag surfa snabbt i sovrummet på andra sidan huset.
Extremt enkel installation.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

någon som har erfarenhet av netgear r7000 ? (elgigaten har den för 990) tänkte om den är stabil ? aldrig köpt en 1000krs router tidigare men de billigare 500 krs brukar alltid behövas en omstart lite då och då

Även lite bättre än asus AC68U, får lite högre hastigheter (ligger på 1Gbit/s, mot asus som inte orkar hela vägen) och USB 3 fungerar som det ska (USB 3 på asus fungerar inte stabilt utan får köra i USB 2 hastigheten).

Men annars liten skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirfalk:

Funderat länge på en ny router. Våran 300kr router från asus va väl inte särskilt vass. Så jag slog till på en Netgear r7000 från under 1000lappen vilket kändes som ett kap. För första gången kan jag surfa snabbt i sovrummet på andra sidan huset.
Extremt enkel installation.

Jupp bra router, stabil och asus motsvarande är lite sämre (når inte riktigt upp till 1Gbit), samt USB 3 fungerar inte helt stabilt (får köra den som USB 2). Är asus AC68U jag jämför emot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hallåj!
Jag är i behov av lite hjälp. Har precis flyttat och jag kommer behöva en router. I lägenheten finns det bara ett utag för internet (100/100 fiber), men som som tur är sitter den precis vid min main dator och htpc. Planen var att jasg skulle köra båda dessa trådade och sedan enbart använda wifi för mobil/tablet/ickekrävanade grejer. Som student så är budgeten alltid knapp men jag gissar att man kan komma ner lite prisklasserna eftersom jag inte behöver ett högpresterande wifi. Har nåhon några tankar om detta?

Permalänk

God fortsättning alla!

Jag har idag en Netgear N300
(http://www.netgear.com/home/products/networking/wifi-routers/...)
Efter nästan 7 år så har han börjat glappa. Tänkte köpa en ny.
Det finns ju en uppsjö av routrar på marknaden.

Jag är ute efter lite bättre räckvidd, lika stabil som nuvarande och den ska vara vit.
Vad kan ni rekomendera?

//Stefan

EDIT:
Kan TP-Link Archer C9 vara något? Någon som har erfarenhet?
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/natve...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kreel:

Hallåj!
Jag är i behov av lite hjälp. Har precis flyttat och jag kommer behöva en router. I lägenheten finns det bara ett utag för internet (100/100 fiber), men som som tur är sitter den precis vid min main dator och htpc. Planen var att jasg skulle köra båda dessa trådade och sedan enbart använda wifi för mobil/tablet/ickekrävanade grejer. Som student så är budgeten alltid knapp men jag gissar att man kan komma ner lite prisklasserna eftersom jag inte behöver ett högpresterande wifi. Har nåhon några tankar om detta?

Låter som att en Asus RT-N66U skulle passa utmärkt och bli över då den även klarar snabbare än 100mbit. Lycka till!

Skrivet av Battle_Zealot:

God fortsättning alla!

Jag har idag en Netgear N300
(http://www.netgear.com/home/products/networking/wifi-routers/...)
Efter nästan 7 år så har han börjat glappa. Tänkte köpa en ny.
Det finns ju en uppsjö av routrar på marknaden.

Jag är ute efter lite bättre räckvidd, lika stabil som nuvarande och den ska vara vit.
Vad kan ni rekomendera?

//Stefan

EDIT:
Kan TP-Link Archer C9 vara något? Någon som har erfarenhet?
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/natve...

Låter som ett bra val, prisvärd och funkar helt ok, dock dåligt med inställningsmöjligheter, men när du väl satt upp den så kommer den gå som klockan. Har hjälp en granne med denna och de blev nöjda med resultatet (bor i en två-plans villa) och ger ut rätt hastighet över 5Ghz för 100/100mbit. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Har tillfälligt flyttat tillbaka till mina föräldrar och de har DSL uppkoppling från Bredbandsbolaget här. Inga som helst problem utan ett enda. Sover och surfar på min laptop och lur på övervåningen och ZyXEL routern från BBB når inte hit. Det bröts eller är slö som fan via WiFi och jag måste köra med kabel för att kunna ha internet här uppe, eller använda 4G på luren och slösa på surf. Skulle vilja investera i en ny, bättre router som jag tillfälligt kommer byta ut här och som kommer nå hit, och ta med mig den när jag får en lägenhet senare i oktober/november. I den nya lägenheten det kommer finnas öppet fibernät och jag väljer en 100/100Mbit lina. Är det bara router jag ska ha för att det ska fungera både här och där? Vill ha något bra och inget som strular. Om det har något betydelse så jag tänker köra nästan allt trådlöst i min nya lägenhet, förutom TV, NAS och en konsol, och ibland laptopen också om jag ska lira något och det blir ping med WiFi. Tack.

Bumpar. Någon som kan hjälpa till?

Permalänk
Medlem

Jag har en Precario CQ60, gammal dator, och en Samsung S2.
Sen har jag 100/10 från Bahnhof. Vill ha en router som funkar så ja får trådlöst till datorn och som också kan hålla tills när jag köpt ny bärbar och ny mobil. Är ensam i hushållet och lär inte ha många grejer uppkopplat men vill gärna ha fiberuttag på routern om det skulle behövas.
Om möjligt en produkt som finns på Dustin.

Annars köper jag bara en begagnat på blocket tills jag köpt ny dator. Men kan ja ens få 100 mb på närverkskortet? Vet inte vad jag ska leta efter.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repartir:

Jag har en Precario CQ60, gammal dator, och en Samsung S2.
Sen har jag 100/10 från Bahnhof. Vill ha en router som funkar så ja får trådlöst till datorn och som också kan hålla tills när jag köpt ny bärbar och ny mobil. Är ensam i hushållet och lär inte ha många grejer uppkopplat men vill gärna ha fiberuttag på routern om det skulle behövas.
Om möjligt en produkt som finns på Dustin.

Annars köper jag bara en begagnat på blocket tills jag köpt ny dator. Men kan ja ens få 100 mb på närverkskortet? Vet inte vad jag ska leta efter.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Budget?

Sen gör det inget om routern har stöd för 1Gbit (så du slipper byta den vid nästa köp).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Bumpar. Någon som kan hjälpa till?

Då du ska använda den med ADSL behöver du först brygga ditt Zyxel-modem, enklast är att ringa till din operatör och be dem fixa detta. Sen kopplar du in en ny bättre router efter. Jag skulle varmt rekommendera Asus AC68U då den funkar utmärkt för 100mbit och över, dessutom med riktig bra täckning. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirfalk:

Funderat länge på en ny router. Våran 300kr router från asus va väl inte särskilt vass. Så jag slog till på en Netgear r7000 från under 1000lappen vilket kändes som ett kap. För första gången kan jag surfa snabbt i sovrummet på andra sidan huset.
Extremt enkel installation.

N6 har haft den ett par dagar. Överlag är jag nöjd. Den är snabb och har bra räckvidd. Dock har den tappat internet på 5ghz några gånger men det kan jag nog leva med.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repartir:

Jag har en Precario CQ60, gammal dator, och en Samsung S2.
Sen har jag 100/10 från Bahnhof. Vill ha en router som funkar så ja får trådlöst till datorn och som också kan hålla tills när jag köpt ny bärbar och ny mobil. Är ensam i hushållet och lär inte ha många grejer uppkopplat men vill gärna ha fiberuttag på routern om det skulle behövas.
Om möjligt en produkt som finns på Dustin.

Annars köper jag bara en begagnat på blocket tills jag köpt ny dator. Men kan ja ens få 100 mb på närverkskortet? Vet inte vad jag ska leta efter.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Budget 600 kr.
99 % av tiden så är det bara jag som använder den, bor i en liten etta och lär göra det i några år till.

Permalänk
Medlem

Ute efter en ny router då den gamla börja lägga av. Just nu har jag en TP-LINK TL-WDR4900.
Har 100/100
Det jag använder den till är mycket streaming främst med chromecast.
Ca 8 enheter uppkopplad.
Varav 4 som brukar streama samtidigt.

Så en router som klarar streaming bra! runt 1000kr +-någrahundra

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repartir:

Budget 600 kr.
99 % av tiden så är det bara jag som använder den, bor i en liten etta och lär göra det i några år till.

Denna är okej http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532380 eller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738

Skrivet av nixXz:

Ute efter en ny router då den gamla börja lägga av. Just nu har jag en TP-LINK TL-WDR4900.
Har 100/100
Det jag använder den till är mycket streaming främst med chromecast.
Ca 8 enheter uppkopplad.
Varav 4 som brukar streama samtidigt.

Så en router som klarar streaming bra! runt 1000kr +-någrahundra

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1291082 eller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2281571 sen finns det ju en uppsjö av andra routers.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

okej av dom två känns Netgear R7000 bättre?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Skrivet av nixXz:

okej av dom två känns Netgear R7000 bättre?

För det priset som det ligger på nu, så är inte R7000 dåligt köp konkurrerande RT-AC68U ligger högre i pris och är inte bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Söker efter en ny router då den nuvarande inte håller måttet. Har 100/100 och söker en som hänger mer ett bra tag framöver. Budget ca 2k, behöver dock inte det dyraste om det finns billigare som klarar kraven. Har dock varit med om att man lagt ut lite för på routrar och på så vis behövt byta ut för att prestandan varit för dålig.

Krav:
Klara av flera processer samtidigt (Typ flera (3-4) datorer uppkopplade, smart tv, apple tv, telefoner etc)
Inte jättestora förluster via trådlös anslutning
Bra räckvidd (ska täcka min lilla 2a, gärna större för att klara ev. flytt)
Uppskattar om den har ett bra kylsystem så man slipper överhettning etc.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har idag en Netgear WNR3500Lv2 och den börjar bete sig underligt så jag har tänkt byta upp mig till en nyare och bättre router. ASUS verkar vara väldigt populärt men på en del modeller jag har kikat på så finns det väldigt många kommentarer som säger att de fungerar jättebra i början men att de så småningom kraschar och alla möjliga fel uppstår (överhettning?). Är det något känt fel på ASUS routers i allmänhet eller gäller det bara de billigare modellerna?

Budgeten ligger på runt 1000kr, ev. något högre, och det jag främst är ute efter är snabb och stabil wifi då det är det enda jag använder. Jag har kollat på ASUS RT-AC66U och Netgear R6300 men är som sagt inte så sugen på ASUS med tanke på alla problem jag läst om men samtidigt gillar jag inte riktigt Netgears mjukvara. Finns det egentligen några andra alternativ såsom TP-Link eller är övriga fabrikat bara skräp?

Huvudsaken är som sagt att wifi är snabbt och stabilt så även om jag inte riktigt gillar Netgears mjukvara så känns det som en ganska fånig anledning att välja bort en kompetent router som uppfyller mina krav. Tomato eller DD-WRT är kanske ett alternativ men det är inget jag känner är aktuellt för min del.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har idag en Netgear WNR3500Lv2 och den börjar bete sig underligt så jag har tänkt byta upp mig till en nyare och bättre router. ASUS verkar vara väldigt populärt men på en del modeller jag har kikat på så finns det väldigt många kommentarer som säger att de fungerar jättebra i början men att de så småningom kraschar och alla möjliga fel uppstår (överhettning?). Är det något känt fel på ASUS routers i allmänhet eller gäller det bara de billigare modellerna?

Budgeten ligger på runt 1000kr, ev. något högre, och det jag främst är ute efter är snabb och stabil wifi då det är det enda jag använder. Jag har kollat på ASUS RT-AC66U och Netgear R6300 men är som sagt inte så sugen på ASUS med tanke på alla problem jag läst om men samtidigt gillar jag inte riktigt Netgears mjukvara. Finns det egentligen några andra alternativ såsom TP-Link eller är övriga fabrikat bara skräp?

Huvudsaken är som sagt att wifi är snabbt och stabilt så även om jag inte riktigt gillar Netgears mjukvara så känns det som en ganska fånig anledning att välja bort en kompetent router som uppfyller mina krav. Tomato eller DD-WRT är kanske ett alternativ men det är inget jag känner är aktuellt för min del.

Mjukvara? i routern då eller? För mjukvara behövs inte på datorn (om man inte vill).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Mjukvara? i routern då eller? För mjukvara behövs inte på datorn (om man inte vill).

Ja, eller det man ser när man loggar in via nätet. det här är ganska tråkigt och inte helt intuitivt men jag föredrar som sagt funktionalitet framför design.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ja, eller det man ser när man loggar in via nätet. det här är ganska tråkigt och inte helt intuitivt men jag föredrar som sagt funktionalitet framför design.

Jag som är van tycker det inte är så farligt, vist har hänt att man fått googla för att se vart vissa saker är. Men mesta har jag hittat själv.

Asus tycker jag är lite rörigare, men går rätt enkelt att navigera i med (tycker båda gränssnitten är lika tråkiga).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag är inte så insatt och har alltid antagit att dyrare produkter inom detta område i regel är 'bättre' men efter att ha läst lite recensioner verkar det inte alltid vara så. Jag var som sagt inne på Netgear R6300 men enligt flera källor är den billigare WNDR4300 bättre på N-wifi och den främsta anledningen till att R6300 (och även RT-AC66U) är dyrare är att den stöder ac vilket är helt onödigt för min del.

Frågan är då vilka modeller man bör kika lite närmare på om man inte är intresserad av varken ac, USB-delning eller andra flashiga funktioner utan helt enkelt bara vill ha ett stabilt nätverk. ASUS verkar i alla fall ha rejäla problem och massvis med kunder rapporterar att deras routers börja tappa anslutningen och liknande efter ett tag...Det förekommer så klart även bland övriga fabrikat men just ASUS verkar vara överrepresenterade i den kategorin.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag är inte så insatt och har alltid antagit att dyrare produkter inom detta område i regel är 'bättre' men efter att ha läst lite recensioner verkar det inte alltid vara så. Jag var som sagt inne på Netgear R6300 men enligt flera källor är den billigare WNDR4300 bättre på N-wifi och den främsta anledningen till att R6300 är dyrare är att den stöder ac vilket är helt onödigt för min del.

Frågan är då vilka modeller man bör kika lite närmare på om man inte är intresserad av varken ac, USB-delning eller andra flashiga funktioner utan helt enkelt bara vill ha ett stabilt nätverk. ASUS verkar i alla fall ha rejäla problem och massvis med kunder rapporterar att deras routers börja tappa anslutningen och liknande efter ett tag...Det förekommer så klart även bland övriga fabrikat men just ASUS verkar vara överrepresenterade i den kategorin.

Ja har inte stenkoll heller, men bara kolla runt och se om du hittar något test. Även se om router har höga hastigheter nog.

Ja asus routers har det klagas på överhettning på (vet dock inte orsaken till varför).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Skulle behöva en ny router har kikat på denna: Dlink DIR-842 som man nu kan få för 499:- på NetOnNet https://www.netonnet.se/art/veckansklipp/d-link-dir-842/22344...

Bor i en medelstor lägenhet och användningsområden är till två datorer, två mobiler samt stream via apple tv. Någon som har erfarenhet av denna router?

Permalänk
Medlem

Kan jag rimligtvis förvänta mig högre wifi hastighet om jag köper en ASUS RT-AC68U istället för nuvarande (värdelösa) Zyxel 2601 som ger 13/0.8 på min 24/1 ADSL lina och samtidigt tappar anslutningen vid belastning (som streaming via ipad)?

Permalänk
Medlem

Bästa routern för 1000-2000 kronor?

Jag kan tänka mig vad som helst utom Asus.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av downtown:

Kan jag rimligtvis förvänta mig högre wifi hastighet om jag köper en ASUS RT-AC68U istället för nuvarande (värdelösa) Zyxel 2601 som ger 13/0.8 på min 24/1 ADSL lina och samtidigt tappar anslutningen vid belastning (som streaming via ipad)?

Så länge du brygger ditt gamla modem så kommer du få betydligt bättre ja! Däremot är också ADSL väldigt begränsat...

Skrivet av Wifi:

Bästa routern för 1000-2000 kronor?

Jag kan tänka mig vad som helst utom Asus.

Asus är väldigt trevligt, annars har du tex denna för bra pris: Linksys WRT1900AC. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Har en Asus RT-AC87U som verkar vara ett måndags exemplar 2.4ghz är snabbare än 5ghz trors otaliga prover, och ändringar.

Så nu funderar ja på antigen en Netgear r7000, Asus AC66U eller Asus AC68U.

Är de någon som vet om någon av dessa funkar riktigt bra till 5ghz ?

Bredband: Fiber 100/10 Telia, och ja alla mina enheter är 5ghz kompatibla.

Edit: hittade denna på nätet: TP Link archer c9 ac1900, verkar jäkligt bra! Någon som möjligtvis testat ??

Permalänk
Medlem

Fråga i denna tråden;
Det är ingen som testat Synologys router RT1900ac ?
Den var rätt dyr men hade vart kul med input om någon testat.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Bästa routern för 1000-2000 kronor?

Jag kan tänka mig vad som helst utom Asus.

R7000 är en bra maskin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar