Jag har idag en Netgear WNR3500Lv2 och den börjar bete sig underligt så jag har tänkt byta upp mig till en nyare och bättre router. ASUS verkar vara väldigt populärt men på en del modeller jag har kikat på så finns det väldigt många kommentarer som säger att de fungerar jättebra i början men att de så småningom kraschar och alla möjliga fel uppstår (överhettning?). Är det något känt fel på ASUS routers i allmänhet eller gäller det bara de billigare modellerna?
Budgeten ligger på runt 1000kr, ev. något högre, och det jag främst är ute efter är snabb och stabil wifi då det är det enda jag använder. Jag har kollat på ASUS RT-AC66U och Netgear R6300 men är som sagt inte så sugen på ASUS med tanke på alla problem jag läst om men samtidigt gillar jag inte riktigt Netgears mjukvara. Finns det egentligen några andra alternativ såsom TP-Link eller är övriga fabrikat bara skräp?
Huvudsaken är som sagt att wifi är snabbt och stabilt så även om jag inte riktigt gillar Netgears mjukvara så känns det som en ganska fånig anledning att välja bort en kompetent router som uppfyller mina krav. Tomato eller DD-WRT är kanske ett alternativ men det är inget jag känner är aktuellt för min del.