Permalänk
Avstängd

Återskapa filer

Tjenna!
Kan inte speciellt mycket om mac så jag hoppas att ni kan hjälpa mig hjälpa min kompis!
Det ligger till så här, han skulle göra backup på alla sina hdd's i datorn pga han hade 5-7års musik han gjort själv där och hårddiskarna började bli sega och bråka.
Så han gör backup sen tar han bort alla filer från datorn och sen märker han att backup filen också är borta!
Så nu sitter han hemma i panik och försöker få fram filerna igen..
Vore evigt tacksamm om ni kan hjälpa mig lite snabbt, nämligen så att vissa låtar skulle skickas iväg precis pga dom va färdigmixxade.

edit.. han har en G5(?) mac

Mvh miggish

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Att klargöra:
Att kopiera över filer till en annan disk och ha två identiska kopior är backup.
Raderar man sedan en av dom så kallas det lagring utan backup.
Så din vän har 5-7års raderad musik som han inte gjort backup på.
Om nu han märker att backupfilen innan radering är bort har han ens tagit någon backup?

Det finns recover program i mängder och oftast tar det betalt på kundens dumma misstag.
Här har du en tex. http://www.macupdate.com/info.php/id/10259

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|