Permalänk
Medlem

Brännarkaos

Har ett smalt problem. Jag tror att min brännare har gått och blivit knäpp. Har nu i två dagar fått felbränning på 8st skivor. Spelar ingen roll vad det är jag bränner ut. Själva bränningen går bra, det blir inga felmeddelanden, men när jag ska köra något från skivan så står den bara och tomsnurrar och ger sig inte förän jag matar ut skivan.

Har testat med nero, CDRwin och fireburner men samma resultat i alla.

Har gått in i loggboken och kollat och där kan man se följande information:
Ett fel upptäcktes på enheten \Device\CdRom1 under en växlingsåtgärd.
Det finns ett felaktigt block på enhet \Device\CdRom1.

Har testat att köra skivan i båda brännaren och vanliga läsaren men det ger samma resultat i båda. Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Jag kör win2k om det nu kan vara till någon hjälp.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara fabrikatet på cd-r skivorna?
Jag köpte Leadtec skivor häromdagen och de funkar att bränna men när man skal kopiera in filerna så klarar de bara att kopiera in 50-350mb.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova bränna en skiva i 1-4x hastighet o se om det blir nån skillnad.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Mitt råd lyder....

1. Prova annan hastighet
2. Prova annat program (ex. WinOnCd)
3. Prova annan sorts skivor
4. Köp ny brännare

Visa signatur

Våga inte ens prata filosofi med mig...

Permalänk
Medlem

Har testat lite olika grejer nu och brännaren funkar lite till och från (mest från ). Kom dock att tänka på om det är någon som vet om det finns något testprogram för cd-brännare likt ibm's testprogram för hårddiskar. Kanske är en väldigt dum fråga men tänkte att jag måste chansa i alla fall...