Touchpanel med com-interface.

Permalänk

Touchpanel med com-interface.

Tjena, har fått tag på en kul liten industridator från en processindustri.
Specsen är väl inte direkt upphetsande, det är en mobile pentium 266mhz med 256mb minne.
MEN, den har en touchpanel kopplad via com-port som inte är någon programvara intstallerad för, det har funnits programvara men den har någon tagit bort.

När jag kopplar upp mot den com-porten den är inkopplad i i hyper-terminal så kommer det upp lite tecken och skit när jag petar på den, vilket borde betyda att den fungerar.

Finns det någon programvara som kan avkoda signalerna eller är jag körd?

Datorn är en DeTech C1210, men jag hittar inga drivers någonstans.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Min tablet-pc har en wacombräda i skärmen som ansluts med ett seriesnöre. Så prova en wacomdrivrutin, det kanske är nån sorts "standard".

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Kensington hade touchpads i sortimentet förr i tiden. Efter lite letande hittade jag en gammal driver för com-anslutna enheter.
http://www.zdnetasia.com/downloads/pc/swinfo/0,39043052,39106...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara