Djupdykning i Geforce GF100

Permalänk
Medlem

Har någon någon aning om vad Fermi kommer hamna på prismässigt? :S

Mvh Isak E

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Du vet alltså att ovanstående inte är korrekt? Var är dina bevis? Dina bevis är siffror från Unigine som ingen annan än nVidia kan verifiera ännu?

Bevis och bevis, om du inte misslyckades helt med att läsa mitt inlägg så hade du sett att jag skrev om inte NVidia ljuger helt med sina siffror. Unigine är inte bara tessellation test, jag har kört den på mitt 4870 (utan DX11/tessellation då) och det är inga roliga siffror jag får.

Om NVidia inte har en dedikerad enhet för tessellation utan bakat in den, så får man hoppas att de också testat att det fungerar och ger bra resultat. Siffrorna de visar indikerar detta, med mitt förbehåll. Med andra ord så är alltså Charlies påstående FUD.

Jag kan gärna erkänna att jag hade fel om nu NVidia visar sig ha blåljugit om sina siffror.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Bevis och bevis, om du inte misslyckades helt med att läsa mitt inlägg så hade du sett att jag skrev om inte NVidia ljuger helt med sina siffror. Unigine är inte bara tessellation test, jag har kört den på mitt 4870 (utan DX11/tessellation då) och det är inga roliga siffror jag får.

Om NVidia inte har en dedikerad enhet för tessellation utan bakat in den, så får man hoppas att de också testat att det fungerar och ger bra resultat. Siffrorna de visar indikerar detta, med mitt förbehåll. Med andra ord så är alltså Charlies påstående FUD.

Jag kan gärna erkänna att jag hade fel om nu NVidia visar sig ha blåljugit om sina siffror.

Du kanske skulle öva upp din läsförståelse lite. Det Charlie skrev i artikeln är att Fermi utför tessalation med shaderprocessorerna (cuda cores eller vad de nu kallas) istället för med dedikerad "fixed-function" hårdvara som i Cypress. Det har sina fördelar och nackdelar. Uppenbarligen funkar det ju bra i Unigine iaf även om prestandan där inte bara beror på hur bra den utför tessalation.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Du kanske skulle öva upp din läsförståelse lite.

Jag undrar vem det är som skulle behöva öva upp sin läsförståelse.

Citat:

GT300 is basically Larrabee done wrong for the wrong reasons. Amusingly though, it misses both of the attempted targets. R870 should pummel it in DX10/DX11 performance

Du missade den del som jag gjorde i fetstil här nu så du kan se lite bättre.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Du kanske skulle öva upp din läsförståelse lite. Det Charlie skrev i artikeln är att Fermi utför tessalation med shaderprocessorerna (cuda cores eller vad de nu kallas) istället för med dedikerad "fixed-function" hårdvara som i Cypress. Det har sina fördelar och nackdelar. Uppenbarligen funkar det ju bra i Unigine iaf även om prestandan där inte bara beror på hur bra den utför tessalation.

Samma sak sägs ju även i Oricis citat, tyvärr glömde Orici länken.
Säga vad man vill om Fermi men det är väldigt mycket nya idéer, hur det fungerar i praktiken skall bli intressant att se.
Det kommer säkerligen bli ett populärt Tessla-kort, där har Nvidia också större marginaler, jag tvivlar på att det blir ett lika lyckat GPU-kort, men jag har haft fel förr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Samma sak sägs ju även i Oricis citat, tyvärr glömde Orici länken.
Säga vad man vill om Fermi men det är väldigt mycket nya idéer, hur det fungerar i praktiken skall bli intressant att se.
Det kommer säkerligen bli ett populärt Tessla-kort, där har Nvidia också större marginaler, jag tvivlar på att det blir ett lika lyckat GPU-kort, men jag har haft fel förr.

Jo, såg det nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
"GT300 is basically Larrabee done wrong for the wrong reasons. Amusingly though, it misses both of the attempted targets. R870 should pummel it in DX10/DX11 performance"

Du missade den del som jag gjorde i fetstil här nu så du kan se lite bättre.

Ehh va? Var kommer det där citatet från förresten? Vad är det för speciellt med det?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Säga vad man vill om Fermi men det är väldigt mycket nya idéer, hur det fungerar i praktiken skall bli intressant att se.
Det kommer säkerligen bli ett populärt Tessla-kort, där har Nvidia också större marginaler, jag tvivlar på att det blir ett lika lyckat GPU-kort, men jag har haft fel förr.

Håller med till stort, men väntar innan jag ger någon slutlig kommentar om hur bra grafikkort de kan göra. Jag är inte någon fan av NVidias ledning eller utspel, och inte heller Intel i samma frågor. Trots detta vill jag dock inte begränsa mig till att bara köpa AMD i framtiden (fast jag lustigt nog har AMD/AMD nu).

Jag tror att GF100 blir snabb, men också dyrare och drar en hel del ström (och avger värme). Med andra ord så kommer den extra prestandan att kosta. Därför blir det en övervägning om det är värt det, eller om man ska titta på andra produkter.

Själv sitter jag med ett 4870 och är rätt nöjd, men vill gärna ha lägre idle-förbrukning, förstås DX11 funktioner och sist men inte minst bättre prestanda förstås. Dessutom 1GB minne (ett par spel blir lite på gränsen när man kör i 1920x1200 och vill ha AA, samt GTA IV som jag inte kan köra med high res textures med 512MB kort).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
wall of text

Tack för den. Du är inte den jag hade väntat skulle komma med information som stödjer Charlies påstående att Fermi saknar dedikerad h/w tesselation.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Ehh va? Var kommer det där citatet från förresten? Vad är det för speciellt med det?

Det är orginalinlägget jag gjorde som avicenna kommenterade, vilket sen föranledde dig till att säga att jag behöver träna läsförståelse (vilket är lite skrattretande faktiskt).

Jag nämde att Charlie spred FUD då hans artikel kommenterade att NVidia inte har en dedikerad tessellation enhet och det framgår rätt klart att han försöker få det att framstå som ett dåligt val. Senare i samma artikel påstår han också att RV870 kommer att krossa (fritt översatt från pummel) GT300 i DX10/11 prestanda.

Om NVidias siffror är så bra som de visar, så framstår Charlies artikel som ett i raden av taffliga försök att skriva ner GT300 och NVidia. Med andra ord FUD.

Sen kanske det finns spel där de inte får så optimala siffror, men det är ändå väldigt långt till att jag kan se att de blir krossade i DX11 prestanda. Farcry 2 testet gjordes i DX10 och enligt hardwarecanucks uppskattning slår GF100 en HD5870 med 31-40% i prestanda där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Tack för den. Du är inte den jag hade väntat skulle komma med information som stödjer Charlies påstående att Fermi saknar dedikerad h/w tesselation.

Det jag citerade visar att nVIDIA gjorde ett bra val i denna fråga.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Det jag citerade visar att nVIDIA gjorde ett bra val i denna fråga.

Det de visa är att Nvidia inte nödvändigtvis gjort ett dåligt val De har gjort ett annat design val än AMD och framtida tester får utvisa vilket av valen som var det bättre, eller om det inte spelade någon praktisk roll.

Annars tycker jag teselator diskussionen är ett perfekt exempel på Charlies förmåga att vinkla något till det absolut sämsta, han har ju i praktiken rätt i att Nvidia inte har en tesselator, då funktionen är integrerad i GPU:n på ett annat sätt och inte som i AMD fallet en separat del av GPU:n. Charlie väljer att såga Nvidia för det och gissar att det är Anandtech som tycker att det är ett bra val i ditt citat.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det är orginalinlägget jag gjorde som avicenna kommenterade, vilket sen föranledde dig till att säga att jag behöver träna läsförståelse (vilket är lite skrattretande faktiskt).

Jag nämde att Charlie spred FUD då hans artikel kommenterade att NVidia inte har en dedikerad tessellation enhet och det framgår rätt klart att han försöker få det att framstå som ett dåligt val. Senare i samma artikel påstår han också att RV870 kommer att krossa (fritt översatt från pummel) GT300 i DX10/11 prestanda.

Om NVidias siffror är så bra som de visar, så framstår Charlies artikel som ett i raden av taffliga försök att skriva ner GT300 och NVidia. Med andra ord FUD. Sen kanske det finns spel där de inte får så optimala siffror, men det är ändå väldigt långt till att jag kan se att de blir krossade i DX11 prestanda.

Är det den här artikeln du menar:

http://www.semiaccurate.com/2010/01/17/nvidia-gf100-takes-280...

Jag kan inte hitta det där citatet nånstans i hela artikeln. Verkar mest som det är du som sprider FUD om Charlie.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Är det den här artikeln du menar:

*länk till trams*

Jag kan inte hitta det där citatet nånstans i hela artikeln. Verkar mest som det är du som sprider FUD om Charlie.

Det är snarare Charlie som sprider FUD

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Bevis och bevis, om du inte misslyckades helt med att läsa mitt inlägg så hade du sett att jag skrev om inte NVidia ljuger helt med sina siffror. Unigine är inte bara tessellation test, jag har kört den på mitt 4870 (utan DX11/tessellation då) och det är inga roliga siffror jag får.

Om NVidia inte har en dedikerad enhet för tessellation utan bakat in den, så får man hoppas att de också testat att det fungerar och ger bra resultat. Siffrorna de visar indikerar detta, med mitt förbehåll. Med andra ord så är alltså Charlies påstående FUD.

Jag kan gärna erkänna att jag hade fel om nu NVidia visar sig ha blåljugit om sina siffror.

Från din attityd till flera här så kan man se att du tycks vara en analytiker av rang.
Jag vill bara sammanfatta.
Du säger att Ifall nVidias siffror är riktiga i unigine, bevisar det automatiskt att nedanstående är fel.
"Contrast that with the GT300 approach. There is no dedicated tesselator, and if you use that DX11 feature, it will take large amounts of shader time, used inefficiently as is the case with general purpose hardware."

Men om nVidia skönmålat siffrorna då är ovanstående korrekt.
Det är ditt påstående. Är vi överens om det?
Det är allt jag vill veta, jag säger varken bu eller bä.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Det jag citerade visar att nVIDIA gjorde ett bra val i denna fråga.

Hur bra det fungerar i shaderintensiva program vet vi ännu inte. Vad som är klart är att hårdvaran får ägna sig åt det ena eller det andra. Det går inte att lägga 100% både på shaders och tesselation.

Många sa emot påståendet om saknad dedikerad h/w tesselation, men Charlie hade rätt (som för det mesta), och nu försöker en del vända detta till något positivt. Om några månader får vi se om han även har rätt om att prestandan kan bli lidande.

Tillägg:
Debatten är densamma som när tvåkärniga processorer började dyka upp.
Vilket är bäst - dual core eller högre klockad single core?
AMDs variant med dedikerad h/w tesselation motsvarar dual core och nVidias lösning motsvarar single core.
En uppgift - nVidias lösning är effektivast. Shader och tesselation - AMDs lösning är förmodligen effektivast.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Fy fan vad många kommentarer.

Men ser lovande ut för Nvidia. OM Fermin kommer prestera som det sägs göra. Till rätt pris då.

Någon som vill köpa 5870?
(Om Fermin presterar bättre och till rimligt pris

Permalänk

En annan spekulation av det som har inträffat är att Nvidia är väldigt hårt pressat av investerare och väljer att köra en demo på ett kort som bara finns i ett exemplar med en handplockad krets för att kunna klocka den så hårt som det bara går.
Detta gör man endast för att köpa sig mera tid för att hinna få ordning på produktion och sista minuten ändringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Jag kan inte hitta det där citatet nånstans i hela artikeln. Verkar mest som det är du som sprider FUD om Charlie.

Charlie har kanske skrivit fler artiklar tidigare? Det tog mig ett par sekunder att kopiera det ena citatet jag hämtat till google och söka upp korrekta artikeln på theInq. Tänker inte länka den här, då du behöver träna att söka på nätet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Från din attityd till flera här så kan man se att du tycks vara en analytiker av rang.

Jag har i alla fall klart och tydligt talat om hur jag gjort min bedöming, och att den är grundad på att NVidia inte ljuger. Du har inte kunnat acceptera någonting av det utan bara fortsätter i samma spår svar efter svar.

Sen blir jag påhoppad (framförallt ogillade jag kommentaren att jag saknar läsförståelse) och det är klart att man lackar till lite och ryter tillbaka.

-----

Nu blev det mera pajkastning här, men det verkar som många ATI-fans använder det Charlie säger som någon slags 10 budord nersända från Gud. Jag har tidigare sagt att han har kontakter och flera saker han skrivit har stämt. Men man måste verkligen ha skygglappar på för att inte se att han också skriver en massa trams.

Permalänk
Medlem

Det är bara att beklaga att Pastor Demerjian verkar ha en rätt stor och trogen skara anhängare här på SweC som blint tror på allt han säger.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Det är bara att beklaga att Pastor Demerjian verkar ha en rätt stor och trogen skara anhängare här på SweC som blint tror på allt han säger.

Ta av dig Nvidia-glasögonen och läs vad folk skriver. Det är väl ändå ingen som sagt att de blint tror på snubben säger i denna tråd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Många sa emot påståendet om saknad dedikerad h/w tesselation, men Charlie hade rätt (som för det mesta), och nu försöker en del vända detta till något positivt. Om några månader får vi se om han även har rätt om att prestandan kan bli lidande.

Tillägg:
Debatten är densamma som när tvåkärniga processorer började dyka upp.
Vilket är bäst - dual core eller högre klockad single core?
AMDs variant med dedikerad h/w tesselation motsvarar dual core och nVidias lösning motsvarar single core.
En uppgift - nVidias lösning är effektivast. Shader och tesselation - AMDs lösning är förmodligen effektivast.

Måste ändå säga att jag var imponerad av tessalation-prestandan. Gillar att de satsat på att kunna rendera mer geometri.

Man kan väl iaf säga att Fermis tessalation-prestanda varierar beroende på hur många cuda cores den får för sig själv medan Cypress tessalation-prestanda är konstant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Charlie har kanske skrivit fler artiklar tidigare? Det tog mig ett par sekunder att kopiera det ena citatet jag hämtat till google och söka upp korrekta artikeln på theInq. Tänker inte länka den här, då du behöver träna att söka på nätet.

Hittade artikeln så nog var det Charlie's ord.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

Jag har i alla fall klart och tydligt talat om hur jag gjort min bedöming, och att den är grundad på att NVidia inte ljuger. Du har inte kunnat acceptera någonting av det utan bara fortsätter i samma spår svar efter svar.

Nu blev det mera pajkastning här, men det verkar som många ATI-fans använder det Charlie säger som någon slags 10 budord nersända från Gud.

Och jag ville bara sammanfatta vad exakt du påstod. Det fanns några omrigligheter i det.

Vet inte om någon här överhuvudtaget känner sig träffad av din Charlie-kommentar. Jag ser honom mest som en motpol till nVidias PR-maskin.

Förövrigt tycker jag det är alldeles för tryckt stämning här inne.
Nu tar vi alla varandra i hand, och sjunger med i "We Shall Overcome" samtidigt som vi beundrar idolporträttet av Jen Hsun.

http://www.youtube.com/watch?v=RkNsEH1GD7Q

Se hur mycket trevligare det blev:)

Permalänk

fermi gf100 kommer kosta 550 dollar sista veckan i mars då det kommer släppas enligt VÄLDIGT underrättade källor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy

Tillägg:
Debatten är densamma som när tvåkärniga processorer började dyka upp.
Vilket är bäst - dual core eller högre klockad single core?
AMDs variant med dedikerad h/w tesselation motsvarar dual core och nVidias lösning motsvarar single core.
En uppgift - nVidias lösning är effektivast. Shader och tesselation - AMDs lösning är förmodligen effektivast.

Det där måste vara den dummaste liknelsen hittils.

Snarare så att båda är "dual Core" men nVIDIAs lösning är mer flexibel och rekonfigurerbar.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblackneverback
fermi gf100 kommer kosta 550 dollar sista veckan i mars då det kommer släppas enligt VÄLDIGT underrättade källor!

Källhänvisning på det tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Det där måste vara den dummaste liknelsen hittils.

Snarare så att båda är "dual Core" men nVIDIAs lösning är mer flexibel och rekonfigurerbar.

Instämmer.

Permalänk

Jag hade tänkt att skriva något i den här tråden, men jag vet inte om den ger mig lust att göra det.

Det är sanslöst vad folk hugger för något som de tror om ett grafikkort, som vi inte vet så mycket om än.

Vi spekulerar vad kortet kommer att kunna prestera, det är naturligt i ett forum, för vi som är här borde vara sådana som gillar datorer i
allmänhet och hårdvaran i synnerhet men många är SÅ tvärsäkra på vad det INTE kommer att kunna prestera.

Allt detta utan att vi vet så mycket.

Det är väl bra att utvecklingen går framåt, ibland är lag A snabbast och ibland lag B.

Jag spelar spel på PC.

Jag har varit med sedan Matrox släppte sitt första "3D" kort med 2 meg (?) minne och då var DEN värst.
Ibland byter man grafikkort för att hänga med i spelandet och vissa kort kommer man ihåg bättre än andra.
TNT2 ultra (enormt hopp framåt) , Geforce Ti4200 (också ett stort steg), ATI 9800 Pro (grymt bra kort). Jag har säkert 4 kort till som samlar damm och
två (ATI 1950Pro och ett GTX260) arbetar för fullt.

Inte för jag vet varför men jag har kvar alla korten med originalkartonger och tillbehör, kanske för att jag har gott om plats i mina källare, garage och hus.

Jag följer GF100 med intresse och blir kortet bra så kommer jag köpa det till mitt nästa datorbygge. Blir det inte bra så kanske ATI har något att erbjuda.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Köpte 7800GT, visst det var kickass i games (i 1 månad) men jag kommer aldrig mer att lägga över 4500kr på ett grafikkort mera,,

Både mitt köp at 3870 och nu senast i somras 4890 har varit tokvärda och JA från AMD (ati)

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ta av dig Nvidia-glasögonen och läs vad folk skriver. Det är väl ändå ingen som sagt att de blint tror på snubben säger i denna tråd?

Så där gjorde du han till en nvidia fanboy lite sådär snabbt bara för att han råkade ha läst igenom tråden. Bra jobbat.
Efter att ha hängt här i några år så ser man snabbt att det är ATIs "anhängare" som skriker högst. Du ser aldrig detta patetiska skitsnacket i ATI relaterade trådar (inte i den här utstäckningen). Det är så här i precis varenda nvidia relaterad tråd.
Helt jävla sjukt är det. Man kan snabbt och enkelt genom att läsa denna tråden se att det är samma jävla personer som sitter i skriker ut hur allt är lögn och fejkat hit o dit. Utan att ha några som helst belägg för det.
Målar fan på väggen hela tiden så att säga.

Det är även kul att se vissa av de gammla "idioterna" som har varit märkesanhängare här i flera år, sitter under olika alias och spottar ut skit.

Gillar man skitsnack är det här stället utmärkt. Diskussion är trevligt men det här är bara sorgligt. Tråkigt på ett annars trevligt forum (för det mesta).

ATI fanboysen är lite som extrema vänsteranhängare och typ extrema femenister osv. De är inte så många... men de låter som fan och ogillar andras åsikter.

Kom igen grabbar, det är grafikkort trots allt... Älska AMD/ATI/Nvidia/Intel bäst fan ni vill men acceptera att andra inte tycker som ni, folk kanske vill kunna disskutera nvidias kommande kort under vettiga förhållanden. Det handlar bara om respekt, visa det.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Jag vart riktigt imponerad av nvidias nya kort, vissa grejer verkar det riktigt riktigt bra på, men om dagens spel inte ger mer äm 20% över 5870 så är det ju synd, dock i SLI så är det nog tokfett! Allt hänger ju på priset, men tror inte dom kan ta så jäkla mycket på grund av 5970...

Permalänk
Medlem

Har alltid reflekterat över hur något så dumt som religion kan skapa motstridigheter... tills idag... Efter att ha läst detta flame war över ett icke lanserat grafikkort kommer jag i fortsättningen aldrig ifrågasätta något skäl till krig!

All makt åt Fermi vår befriare!