Permalänk
Medlem

Apple iPad

http://prylzonen.se/2010/01/27/apple-ipad/

* 9.7 tums IPS panel med 960×640 upplösning
* 1GHz Apple A4 processor
* Finns i storlekarna 16GB, 32GB och 64GB
* WiFi 802.11n
* 3G (i vissa modeller)
* Accelerometer
* Kompass
* Bluetooth 2.1 + EDR
* Högtalare
* Mikrofon
* 10 timmars aktiv batteritid och över en månad standbytid
* Inbyggda applikationer såsom Safari, YouTube, E-bokläsare, iPod, Kontakter, iTunes och Mail.
* Har stöd för samtliga iPhone apps
* Väger 680 gram
* 12.7 mm tjock
* Priset i Sverige är inte fastställt ännu men uppskattas till 5000 – 8500 kr beroende på modell och och man vill ha 3G-versionen.

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem

.tog bort info.

Permalänk
Medlem

Överfet, helt enekelt överfet!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Så jävla cool ja. Skulle vilja veta skärmupplösningen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pozzi
Så jävla cool ja. Skulle vilja veta skärmupplösningen..

Pxel double innebär iaf minst 960x640(dubbla iphone/ipod touch) men eftersom dom körde pixel double och fortfarande hade menyraden uppe i ett fullskärmsspel så är det nog 960x720, 4:3 förhållande..

Permalänk
Medlem

Saknar 3G?!

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Medlem

Skulle vara najs att ha den som en slösurf dator i sängen eller i soffan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Skulle vara najs att ha den som en slösurf dator i sängen eller i soffan.

Jag hoppas det blir lite bättre koppling till datorn på något sätt.
Skulle vara fint att kunna lira någon film eller musik på iPad(eller iPhone för den delen) och sedan bara kunna trycka på en knapp så flyttas uppspelningen över till en dator som är kopplad till en TV/projje och en riktig musikanläggning.
Samma sak med surfning på iphone, trycka på en knapp och sätta sig vid datorn och fortsätta på samma sida man var på med telefon.

Permalänk
Medlem

Inbyggd e-bokläsare oxo. oväntat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3600kr för den billigaste varianten utan 3G. Det är ändå ok!

Visa signatur

Suup

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, 499 USD. Det blir nog 4990 i Sverige.

Ställer mig frågande till hur bra en IPS-skärm är för att läsa på. Det är en ball pryl, men jag har svårt att tro att den får samma genomslag som iPoden eller iPhonen ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

När ska skiten lanseras då? (USA, Sverige dvs.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke_72@hotmail
Saknar 3G?!

Nope

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Hedersmedlem

Leverans om 60 dagar för Wifimodellen (worldwide), 90 dagar för 3G men det är möjligt att det bara gäller för US.

Visa signatur

Permalänk

Ser både klumpig och snygg ut

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Asså med iPhone OS så ser allt så jävla äckligt clean ut... typ 10cm mellan rum per ikon för fult

Tjocka ramar med

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Nope

jo det fick man ju betala extra för står det ju i nyheten... dryga 1000 spänn

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem

En förvuxen iPhone utan phone jag blir osäker på denna för min del.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Enda gången jag skulle vilja använda denna är i sängen genom att streama film till den från datorn, och möjligtvis använda den ist för min netbook. Men är mycket tveksam!

Permalänk
Hedersmedlem

När det gäller mina tankar kring denna produkt är det första som slår mig att den saknar "it", som man förväntade sig av Apple. Dvs något nytt och revolutionerande, ett starkt skäl till att köpa den.

Men när jag tänker efter, så skulle en sån här pryl duga för 95 % av mitt datoranvändande, även om det är en fruktansvärd nackdel om den inte kan multitaska (im igång samtidigt som man surfar etc).

Nu är den ju inte aktuell när jag bor i studentkorridor, och har en iPhone, men jag skulle kunna tänka mig att den skulle bli väldigt använd där hemma när man inte alltid har så nära en dator, eller exempelvis vill ta med ett recept till köket.

Det känns dock som att det kommer bli mycket upp till App-utvecklare huruvida det blir en succé eller inte. Även hårdvarutillbehör skulle kunna göra den mer intressant. Eller vad sägs om en sjukt nice GPS till bilen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns sämre och billigare än väntat. Fulare än väntat. Nästan samma upplösning som Nexus one, haha. Har apple fått bra deal på IPS paneler eller? Hade förväntat mig Oled och dyrare. Är väl både bra o dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker användandet av den ser rätt komiskt ut. Tänk när folk sitter med en sån där på tunnelbanan. Och 499 USD för 16 GB utan 3G är fan dyrt. Fattar inte varför de inte fixar multitasking heller. Personligen skulle jag aldrig kunna tänka mig att läsa en bok på en sån skärm. Och att döpa det till Ibooks... min gamla ibook har knappt hunnit kallna. he he.

Visa signatur

i5 750 @ 3,8GHz/Coolermaster hyper 212+/Asus P7P55D/Corsair Dominator 2x2 GB 1600MHz DDR3/XFX 4770/Samsung spinpoint 1TB F3/Coolermaster silent pro 700W/Dell 2209 WA

Permalänk
Medlem

Är verkligen appsen gjorda för så hög upplösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Är verkligen appsen gjorda för så hög upplösning?

Den kör någon sorts dubbelpixel grej där.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Undrar ifall det kommer gå att använda iPhonen som 3G modem till den?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Undrar ifall det kommer gå att använda iPhonen som 3G modem till den?

Ytterst tveksamt då de vill att man köper 3g som extra-utrustning till den. 130 dollar extra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Med tanke på att upplösningen är 1024x768 och den väger drygt ett halvt kilo så är den ett ultimat kompliment för den som inte orkar gå runt med en bärbar dator hela dagarna!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Tror denna kommer floppa rejält. Ser inte riktigt att nån skulle köpa en sån över en ultraportabel. De tar ju samma plats i väskan, fast denna måste man väl packa in i skumplast så inte skärmen spricker? Klart att det suger lite i pryltarmen ändå, men ärligt? Tror inte på detta koncept, känns lite som ett skämt.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk

Jag kan se den användas utav produktions- och projektledare. Perfekt för PDF-läsning och planering. Men för min del... Nej. I alla fall inte i detta utförande, men vem vet vad Apple har för idéer med denna i framtiden.

Jonasy; ett användningsområde som skulle kunna passa dig är ju om man kan koppla kameran till den och kolla bilder till fots. Rätt mycket smidigare än att ha med sig en bärbar. Så, ja, för fotografer kan den ju vara intressant, om de nu kommer på en smidig lösning så klart.