Permalänk
Rekordmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
Om vi går tillbaks till headset's..

själv är jag nöjd med mina Creative Fatal1ty HS-1000 USB för 500 spänn. Usb modell e bra då man inte behöver nått extra ljudkort för att få ok ljud. ett prisvärt alternativ till gaming enligt mig

Ja tillbaka ontopic.......
Hur tycker du att latencen är på headsetet, jag har provat en del olika till iptelefoni och en del verkar ha hög latency, speciellt på microfonen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

suttit i l4d en del med dessa och jag kan inte klaga, andra hör mig bra och tydligt och jag hör dem

iptelefoni/skype/liknande har jag inte prövat.

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Rekordmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
801or stor del av befolkningen som har råd med såna, samt akustiska förutsättningar för att göra dom rättvisa Hade jag såna, och drivning som kan mata på skulle jag nog inte heller dela dom. Möjligt med subbar i samma klass, men då är vi uppe o diskuterar anläggningar över en halv mille (?) utan akustikreglering. Inte direkt vad som är "generellt gångbart"

Det behöver inte bli så dyrt , det bästa system jag hört är ett hembygge som kostar ca 55 000kr för alla delar inkl elektronik och datorn som används som spelare, den har jag byggt åt honom för att få till en tyst maskin, idag finns det ju mycket tysta prylar att köpa, men så var det inte för ca 3 år sedan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Kan nån få bort detta troll från forumet..

Hur mkt har herr Troll själv lagt ner på sin HemBio? Du kanske tom har nån bild som kan illustrera din helgedom?

FYI så har jag nog, och kommer inom några månader, lägga ner mer pengar på min hembio över vad gemene man gör. Dessutom har jag även gjort väldigt mkt mer akustikreglering än vad folk med långt dyrare system än mitt gjort. Nej, jag "lyssnar inte med plånboken". Även om jag gärna skulle ha möjlighet att lägga ännu mer pengar (och framförallt utrymme/akustikreglering) på mitt lyssningsrum.

Hur mkt bas tror du en center och satelliter kan producera?

Dumpa suben, så du kör då utan LFE signal eller?

Kan du uppfatta riktning på låga basfrekvenser har du rumsresonanser - grattis, det är ju precis det man vill ha i ett bra lyssningsrum.

Du behöver ingen sub om resten är full range högtalare. Suben finns där för att man ska kunna snåla in på resten och köra med billiga diskant/mellanregister högtalare.

Med andra ord ska man inte ha ngt lågpassfilter aktivt utan allt ska skickas till respektive högtalare some ska klara av att spela upp.

Det är klart dyrare då man måste driva 5 eller 7 riktiga högtalare men vad fan. Vill man ha bra ljud så får man leva med det. Du kan också fuska lite med att köra bara stereo med högtalarna placerade på var sin sida (dock är det svårt då man inte kan isolera högtalarna från varandra som man kan göra med hörlurar.

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, lagom urspårat det var här då!

Ska ni tjafsa om högtalare får ni göra det på en egen tråd, den här handlade ju om headset för pc med bra mic.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Haha, lagom urspårat det var här då!

Ska ni tjafsa om högtalare får ni göra det på en egen tråd, den här handlade ju om headset för pc med bra mic.

Sant, men blir lätt så när vissa trollar ur totalt utan att backa upp det med annat än ordbajseri. Jag lägger ner det nu, blir ändå ingen vettig diskussion med axmi.

Bugar mig för mrqaffes kunskaper i ämnet.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead