Foldinglaget når en miljon work units

Permalänk
Melding Plague

Foldinglaget når en miljon work units

SweClockers foldinglag viker proteiner i allt snabbare takt. I dagarna nåddes en ny drömgräns; en miljon färdigbehandlade arbetspaket.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

någon som vet om det fungerar med 5870? förra gången jag provade hade den inte stöd.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis till oss! Bra jobbat alla trogna foldare!

Permalänk
Medlem

gott då vet man att det höga fläktljudet gör någon skillnad

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STimmyS
gott då vet man att det höga fläktljudet gör någon skillnad

Håller med haha

Visa signatur

| i5 2500k @ 4,6GHz | H80 | ASUS P8Z68-V Pro | GTX 770 Phantom |
| Vengeance 8GB | AX850 | Define R3 | Corsair Force GT 120GB |
| Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda Green 2TB |
| Dell U2412M | Shure SE535 LTD | Grado SR325is G-cushions | O2 & ODAC |
| Synology DS 412+ | 2x WD Red 3 TB | 2x WD Red 4TB |

Permalänk
Medlem

Jahopp då har man joinat Sweclockers foldinglag
Funderat på detta ett tag, men när ni nu postar nerladdninslänk o team nr, så kan man ju lika gärna börja:D får se hur mycket min trogna i5a klarar av om dagen!

Permalänk
Medlem

Härligt! Hurra för oss!

Precis börjat för en tag sedan och ligger på den 711:e platsen.

/ Daniel

Permalänk

Yay!

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
någon som vet om det fungerar med 5870? förra gången jag provade hade den inte stöd.

Det ska funka. Om du fortfarande får felmeddelandet att ditt kort inte stöds så är det förmodligen dags att uppgradera drivrutinen.

Permalänk

Roligt som fan

Gått till och från på detta.

En AMD 940 x4 är väl inte super men ger ju en del iaf.. dock struligt att få igång flera instnser av programmet fortfarande.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det är synd att kommuner och landsting inte nappat på det här. Med tanke på alla datorer de har som till största del används för Word och liknande borde där finnas mycket processorkraft att ta till vara för detta goda syfte.

Permalänk
Inaktiv

Jag ber om ursäkt för min negativa kommentar men jag hade gärna sett att den uppdaterade Windows SMP-klienten hade belysts i artikeln. Förenklar för många att komma igång, och även få en hel del poäng mot för innan.

Bra artikel i övrigt, fint med 1 miljon WU!

Fold on!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_a
Det är synd att kommuner och landsting inte nappat på det här. Med tanke på alla datorer de har som till största del används för Word och liknande borde där finnas mycket processorkraft att ta till vara för detta goda syfte.

Instämmer. På mitt gamla jobb så hade jag gärna sett att man satsat på något sånt här. Bra PR om inte annat. Men nej, energipolicys och annat påhitt..

Permalänk
Medlem

fint! har foldat hela natten idag igen så nu ska vi se vart man ligger i listan haha känns bra när man kan göra nått som hjälper utan att anstränga sig

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Avstängd

har dom redovisat några resultat whatsoever?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Har de haft någon nytt av detta? har de lyckats lösa , eller hittat något nytt med hjälp av alla vikningar?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Undrar som de två innan mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Å andra sidan så drar det en hel del extra ström så jag förstår alla som inte viker proteiner.

Permalänk
Medlem

Står på hemsidan om upptäckter, någon stor sjukdom tror de nu att den ska vara löst om fem år, det är ju inte dumt alls. Fixa botemedel/fungerande behandlingsteknik för cancer innan man själv antagligen får det vore inte dumt heller.

Folda på!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv

Något i stil med detta ni letar efter? http://folding.stanford.edu/English/Papers

Permalänk
Medlem

Den dagen man kan folda åt KI och inte Stanford hänger jag på. Jag har aldrig fattat grejen med att kasta pengar på i slutändan amerikanska läkemedelsbolag eller avknoppningar direkt från Stanford.

"Sweeet! Vi nu har vi foldat bort svenska forskare!". Idioti.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Härligt! Ska fira med semla och lite mer folding!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Den dagen man kan folda åt KI och inte Stanford hänger jag på. Jag har aldrig fattat grejen med att kasta pengar på i slutändan amerikanska läkemedelsbolag eller avknoppningar direkt från Stanford.

Så du tar bara läkemedel som "Uppfunnits och producerats" i Sverige?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan

http://folding.stanford.edu/English/FAQ-main#ntoc4
Om det är bästa lösningen tänker jag inte uttala mig om (mest pga brist på kunskap), men att bidra ger nog ändå mer än att inte göra något alls.

Ta gärna kontakt med KI och säg åt de att skapa något liknande.

Permalänk
Avstängd

"överbliven datorkraft"

Nej, nej och helt nej. När strömförbrukning och fläktljud ökar när detta körs så används NY datorkraft, inte överbliven.
Sluta tuta i medlemmarna att de inte betalar för detta ur egen ficka.

Citat:

Lysande idé, jag vill givetvis att mina skattepengar går till att köra foldingklienten på inneffektiva maskiner.
Det är inte gratis på något sätt att vika proteiner.

Permalänk

grattis till oss alla foldare, och fortsätt som ni gjort

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd

Fold@on

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
"överbliven datorkraft"

Nej, nej och helt nej. När strömförbrukning och fläktljud ökar när detta körs så används NY datorkraft, inte överbliven.

Lysande idé, jag vill givetvis att mina skattepengar går till att köra foldingklienten på inneffektiva maskiner.

Har du missat att det faktisk är för en bra sak.. Det är ju inte bruteforcing av t.ex gamla viaacces.

Permalänk
Medlem

Tidningsartikel år 2015

Folding@home Världens största bluff avslöjad.

I åratal har användare lurats att tro att dom lånar ut överbliven datorkraft för att vika proteiner. Nya avslöjanden visar dock att det är filmindustrin och energiindustrin som gått samman. Filmindustrin har fått fram en trojan som nu sprider sig som en löpeld över internet. Vad den gör vet ännu ingen. Den.....sig...kan....t.s.s

*** Your internet connection has been pirated *****

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Grattis till oss alla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
"överbliven datorkraft"

Du har rätt i att processorkraften inte riktigt är "överbliven", men tänk på att den energi som går till datorn för att göra beräkningarna till slut blir till värme, värme som alltså inte behöver genereras av element eller dylikt. Alltså används inte mer energi, så det kostar inte mer nu på vintern. På sommaren kan det dock vara en annan femma.

Fläktljud har du dock helt rätt i, om man inte har bytt ut till tysta fläktar med bra kylning som inte behöver varva upp för att hålla temperaturen. Personligen accepterar jag att datorn låter som en jetmotor för att stödja cancerforskningen

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX