Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Tack så mycket
Behöver alltså inte förlora hopp om detta spelet då. Skönt med ett spel som är lite annorlunda.

Permalänk
Medlem

Får hoppas EU/NA-beta dyker upp så småningom då. Tänker inte köra på koeranska servrar, får hålla mig tills det börjar bli klart i EU.

Permalänk
Medlem

Spelet kommer i höst/vinter ut i EU/USA så bara att vänta för de som orkar själv har jag redan väntat i över 3 år så orkar inte vänta mer eller tja jag behöver inte vänta mer

Aja spelat igenom ett par till instanser med min Mystic, faktiskt riktigt trevligt blir bara mer o mer förälskad i healing systemet

Gått lite mer ner i djupet oxo med "customisation" finns inte så värst mycket men det som finns är att varje armor samt veapon har 2-4 slots, så du kan sätta in upp till 4 defensive ( armor ) eller 4 offensive ( weapon ) som ger lite stats skillnader och speciella effekter. Dessa är dock småstats.

utöver det vid level 25 så får man börja med något som liknar en blandning av ett talent system & Aion's glypth system. För varje level får man som sagt va points, sedan har så got som alla skills 1-3+ glyphs som du kan välja EN per skill, dessa kostar dessutom points så du kan bara ha totalt upp till den totala points ud har. Just för tillfället har jag 3 st equipad vid level 30 och då har jag maxat det.

Dessa "glyphs" ger inga nya skills utan de modifierar dina existerande skills. T.ex. de jag valde ger 25% mer skada på två skill samt den tredje gör att jag kan hela 3 år gången istället för 3.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Här är lite mer screens

Här är 'target locking' som det kallas de med grönt rutnät runt dem är de som har blivit valda för en heal.

Sista bossen i Vampire Mansion mycket mysig o lång fight.

Några riktigt snygga zoner btw spelar på 2/6 i grafik nivå så ja det kan nog bli många ggr snyggare

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut!

Undra om TERA kommer ut sammtidigt som GW2?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det ser bra ut!

Undra om TERA kommer ut sammtidigt som GW2?

Håller med, fina screens.

De lär väl försöka undvika det om det går med tanke på att GW2 är relativt hypat.

Permalänk
Medlem

Hittade en som postat massor av screenshots med många snygga miljöbilder på Neogafs forum.
http://deadendthrills.com/galleries/the-exiled-realm-of-arbor...

Här är ett par exempel;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hittade en som postat massor av screenshots med många snygga miljöbilder på Neogafs forum.

Seriöst, helt sjukt bra grafik på ett mmo spel. o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tusan. Sugen detta redan

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Lyckades missa att TERA EU haft en grej för att få prova spelet i en "test session".
http://www.tera-europe.com/en/news,id369,test_session_1_tera_...

Får ta och hålla bättre koll på det, det kommer fler chanser längre fram enligt texten.

Citat:

Worry not, if you were not lucky enough to receive an invitation for this first test session. We’ll offer a couple of further opportunities to test TERA in Europe, before we release the game. Future spots can be obtained through official contests, fansite contests, different giveaway opportunities and of course, contributing in the forums!

Permalänk
Medlem

Det enda jag inte gillar med det här spelet är att 90% av alla lär väll göra chars som ser ut som små skolflickor? shit...

Annars ser grafiken riktigt bra ut, intressant med fighterna i real time också.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

TERA ett stulet projekt utav NCsoft. Detta spelet skulle bli Lineage3 men icke, 7 anställda snodde koderna och blue whole är nu snart i konkurs. NCsoft fick sin stämning igenom. Dessutom den stora boven Mr Parker har fått fängelse med 2 månaders fördröjning till dödsstraff.

hur vågar man ens göra något sånt här? projektet lineage2 startade 2008 och skulle släppas detta året "2011".

Därför avstår jag från att spela tera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det enda jag inte gillar med det här spelet är att 90% av alla lär väll göra chars som ser ut som små skolflickor? shit...

Annars ser grafiken riktigt bra ut, intressant med fighterna i real time också.

Självklart, småflickor is the shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det enda jag inte gillar med det här spelet är att 90% av alla lär väll göra chars som ser ut som små skolflickor? shit...

Annars ser grafiken riktigt bra ut, intressant med fighterna i real time också.

Kanske drf den rasen ser bäst ut ? men lutar åt ne Popori här ^^

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Galet snyggt för att vara MMO O.o

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agge1987:

TERA ett stulet projekt utav NCsoft. Detta spelet skulle bli Lineage3 men icke, 7 anställda snodde koderna och blue whole är nu snart i konkurs. NCsoft fick sin stämning igenom. Dessutom den stora boven Mr Parker har fått fängelse med 2 månaders fördröjning till dödsstraff.

hur vågar man ens göra något sånt här? projektet lineage2 startade 2008 och skulle släppas detta året "2011".

Därför avstår jag från att spela tera.

Har du någon källa på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agge1987:

TERA ett stulet projekt utav NCsoft. Detta spelet skulle bli Lineage3 men icke, 7 anställda snodde koderna och blue whole är nu snart i konkurs. NCsoft fick sin stämning igenom. Dessutom den stora boven Mr Parker har fått fängelse med 2 månaders fördröjning till dödsstraff.

hur vågar man ens göra något sånt här? projektet lineage2 startade 2008 och skulle släppas detta året "2011".

Därför avstår jag från att spela tera.

Måste anta att du försökt direkt översätta ?

Citat:

8-month imprisonment with a 2-year suspension of execution

Tror inte dom menar avrättning.
Utan uppehåll tills straffet sätts i effekt

Citat:

execution
n.
4. Law
a. The carrying into effect of a court judgment.

Tycker det vore lite hårt med dödsstraff

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agge1987:

TERA ett stulet projekt utav NCsoft. Detta spelet skulle bli Lineage3 men icke, 7 anställda snodde koderna och blue whole är nu snart i konkurs. NCsoft fick sin stämning igenom. Dessutom den stora boven Mr Parker har fått fängelse med 2 månaders fördröjning till dödsstraff.

hur vågar man ens göra något sånt här? projektet lineage2 startade 2008 och skulle släppas detta året "2011".

Därför avstår jag från att spela tera.

Dom blev aldrig dömnda för stöld av upphovsröttsskyddat material. Det finns inga belägg alls för att dom ska ha snott någon kod. Det dom dömdes för var att dela affärshemligheter, vilket kan betyda mycket. Antagligen är det någon konkurrensklausul det handlar om. Väldigt många anställda flyttade varav några var i högt uppsatta positioner, så det är klart ncsoft gnäller och försöker göra allt dom kan för att sätta dit potentiell ny konkurens.

Eftersom jag tror på en fri marknad så tycker jag att det bara är positivt med mer konkurens på marknaden och kan inte ta sådant gnäll särskilt seriöst. Sen så tycker jag personligen att det bara är bra, NC har gång på gång visat hur dåliga dom är på att underhålla spel, speciellt NCWest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Har du någon källa på detta?

http://news.mmosite.com/content/2009-12-29/lineage3_code_stol...

kanske missuppfattat?

#EDIT#

Ang. dödsstraff är lite förmycket. Jo det det tycker jag också men i länder så som Japan är det dödsstraff på sånt. Dem tar det väldigt seriöst. Hände en bankman i Japan för ett tag sedan. han hade plockat ut pengar från andras konton. Ledde till dödsstraff. Ser inte vart detta skiljer sig ifrån att sno ett sådant stort projekt som är värt flera miljoner.

Jag tycker det är synd för att jag har själv spelat Lineage 2 i ca 4 år, redan 2007 började folk prata om L3. "ooh dem ska påbörja projektet 2008 helvete vad sjukt". Blev rätt arg när jag fick höra detta.
Från person till person. Jag säger inte att folk inte ska spela detta. Jag säger bara att jag personligen inte vill ha något med TERA att göra för jag har själv väntat på L3 en bra stund!

Men visst bilderna ser bra ut grafiken är fin, snygga miljöer osv.
Bara en tidsbomb innan man ncsoft tar över TERA serverna, Blue whole kommer gå i konkurs.

som beskrivet i artikeln 2009 står det att man inte kommer göra något med spelet utan försäljningen fortsätter som den ska, TILLS att stämningsprocessen är färdig.

eller? har kanske fel och fattat allt fel?

Påbörjar Lineage 2 igen när jag är tillbaka från thailand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agge1987:

Men visst bilderna ser bra ut grafiken är fin, snygga miljöer osv.
Bara en tidsbomb innan man ncsoft tar över TERA serverna, Blue whole kommer gå i konkurs.

Spelet är en MEGA hit i Korea, en av de bättre säljande MMO's på marknaden där borta just nu. Om de skulle gå i konkurs så krävs VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT mycket då de har REDAN tjänat in alla pengar de har spenderat på spelet.

Men nej, spelet är här för att stanna och Blue hole studio lär sällan gå i konkurs. De har redan tjänat in soppas mycket pengar för det. Samt spelet är det näst mest spelade MMO't för stunden i Korea.

Samt nej spelet är inte Lineage 3. Faktum är at NCSoft aldrig började utvecklingen av Lineage 3. De hade börjat samla in information, och var i plan samt undersöknings stadiet men inte kommet till själva utvecklingen innan det lades ner. Varför det vet vi dock inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Har du fler bilder så tackar jag inte nej

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kan hända att jag e aningen blind nu men var signar man upp för beta test?

eller går det inte att signa för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Kan hända att jag e aningen blind nu men var signar man upp för beta test?

eller går det inte att signa för tillfället?

Går inte det är redan utskickat!

Permalänk
Medlem

Dom skickat ut slumpvis varje gång det är en test

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabola:

Dom skickat ut slumpvis varje gång det är en test

Då gäller det att man är medlem på forumet och visar att man är engagerad till det. försök att stick ut, ge alternativ om vad som skulle kunna förbättra spelet. tips om hemsidan osv. allt det där hjälper dig till att bli en beta tester.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agge1987:

Då gäller det att man är medlem på forumet och visar att man är engagerad till det. försök att stick ut, ge alternativ om vad som skulle kunna förbättra spelet. tips om hemsidan osv. allt det där hjälper dig till att bli en beta tester.

Lycka till

aha tackar!

Ser faktiskt lite intressant ut det där spelet.. hoppas bara det inte blir som alla andra asiatiska mmorpgs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

aha tackar!

Ser faktiskt lite intressant ut det där spelet.. hoppas bara det inte blir som alla andra asiatiska mmorpgs

mjo, slutar med farm och gold sellers =), men det är ju själva företagen som gör sånt så att dem kan tjäna extra pengar blivit tagen för botande ca 50 ggr på l2 blivit reportad hit och dit, dem har tom skickat fraps till gm, inte fått en ban ;D

Permalänk
Inaktiv

det ser snyggt ut men det känns lite som dom har tagit ruggit mycket ifrån L2 och aion, nån som vet när det kommer till eu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

det ser snyggt ut men det känns lite som dom har tagit ruggit mycket ifrån L2 och aion, nån som vet när det kommer till eu?

Finns inget datum ännu. Men förhoppningsvis någon gång efter sommaren eller i slutet av året!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Spelet är en MEGA hit i Korea, en av de bättre säljande MMO's på marknaden där borta just nu. Om de skulle gå i konkurs så krävs VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT mycket då de har REDAN tjänat in alla pengar de har spenderat på spelet.

Men nej, spelet är här för att stanna och Blue hole studio lär sällan gå i konkurs. De har redan tjänat in soppas mycket pengar för det. Samt spelet är det näst mest spelade MMO't för stunden i Korea.

Samt nej spelet är inte Lineage 3. Faktum är at NCSoft aldrig började utvecklingen av Lineage 3. De hade börjat samla in information, och var i plan samt undersöknings stadiet men inte kommet till själva utvecklingen innan det lades ner. Varför det vet vi dock inte.

Har du någon källa om detta eller några siffror eller något?