Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Har du någon källa om detta eller några siffror eller något?

Tappat adressen men läste om det på terafans http://www.terafans.com/index orkar själv inte leta upp den men den finns postad där någon stanns. Du kan nog fråga på forumet där för snabbare svar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tappat adressen men läste om det på terafans http://www.terafans.com/index orkar själv inte leta upp den men den finns postad där någon stanns. Du kan nog fråga på forumet där för snabbare svar.

Tack för det, ska försöka leta upp det. Intresserad av sån här fakta

Edit: postade 13:37 inte illa!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Oj, detta ser fint ut! Jag såg verkligen fram emot Aion och blev besviken när det var ett sånt fail-spel. Detta verkar ju fungera bättre

MugiMugi: Spelar du med koreansk klient då? Kan du koreanska i så fall?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Hej!

Även jag är en utav de personer som har lirat Koreanska retail utav Tera och kommer även att fortsätta så fort spelet släpps i EU. Jag måste säga att jag njöt mycket utav spelet och kommer helt klart att fortsätta lira det så fort det släpps i EU. Kan dock säga att hög latency påverkar dig mer i Tera än de flesta andra MMOs jag har spelat.

Tera är även väldigt bra optimerat, jag kunde köra "normala" grafiknivåer på en 2 år gammal laptop med ATI Mobility Radeon HD 4650 och det ser riktigt snyggt ut.

@wixia: När jag körde koreanska retail så fanns det en "English Patch" där de hade kört hela spelet genom google translate. Detta gjorde att spelet blev spelbart för personer som inte kan koreanska. Denna english patch slutade dock utvecklas och försvann med nästkommande patch till spelet. Och detta var för ca 1 - 2 månader sedan. Jag vet dock inte om English Patch har kommit tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raziro:

Hej!

Även jag är en utav de personer som har lirat Koreanska retail utav Tera och kommer även att fortsätta så fort spelet släpps i EU. Jag måste säga att jag njöt mycket utav spelet och kommer helt klart att fortsätta lira det så fort det släpps i EU. Kan dock säga att hög latency påverkar dig mer i Tera än de flesta andra MMOs jag har spelat.

Tera är även väldigt bra optimerat, jag kunde köra "normala" grafiknivåer på en 2 år gammal laptop med ATI Mobility Radeon HD 4650 och det ser riktigt snyggt ut.

@wixia: När jag körde koreanska retail så fanns det en "English Patch" där de hade kört hela spelet genom google translate. Detta gjorde att spelet blev spelbart för personer som inte kan koreanska. Denna english patch slutade dock utvecklas och försvann med nästkommande patch till spelet. Och detta var för ca 1 - 2 månader sedan. Jag vet dock inte om English Patch har kommit tillbaka.

"där de hade kört hela spelet genom google translate" Hahaha, folk vet inga gränser

Nu längtar jag fruktansvärt mycket! Såg som sagt väldigt mycket fram emot Aion eftersom den grafikstilen tilltalar mig men detta ser ju ännu bättre ut! Vissa screenshots är helt otroligt snygga! Har ju inte hört talas om spelet alls för än nu precis så undrar, tror ni att det faktiskt kommer komma under 2011 till EU?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

"där de hade kört hela spelet genom google translate" Hahaha, folk vet inga gränser

Nu längtar jag fruktansvärt mycket! Såg som sagt väldigt mycket fram emot Aion eftersom den grafikstilen tilltalar mig men detta ser ju ännu bättre ut! Vissa screenshots är helt otroligt snygga! Har ju inte hört talas om spelet alls för än nu precis så undrar, tror ni att det faktiskt kommer komma under 2011 till EU?

Haha, ja.. skulle vara väldigt jobbigt att översätta allt för hand

Jag måste säga att spelkänslan har de lyckats med väldigt bra jämfört med andra nya MMO, men är verkligen i spelet och det är en häftig värld att utforska, inte minst hur alla spells och skills fungerar när man har aim. Jag längtar tills det kommer ut!

Jag tror absolut att att Tera kommer släppas under Q4 2011 by feeling. Men det finns ingen officiell release ännu.. det är ju det värsta med att man taggar för spel som inte är ute ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raziro:

Haha, ja.. skulle vara väldigt jobbigt att översätta allt för hand

Jag måste säga att spelkänslan har de lyckats med väldigt bra jämfört med andra nya MMO, men är verkligen i spelet och det är en häftig värld att utforska, inte minst hur alla spells och skills fungerar när man har aim. Jag längtar tills det kommer ut!

Jag tror absolut att att Tera kommer släppas under Q4 2011 by feeling. Men det finns ingen officiell release ännu.. det är ju det värsta med att man taggar för spel som inte är ute ännu

Då taggar jag vidare med dig!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Gife tera dirr mode nu alltså, har följt det i ett par år nu och började samla in pengar för ett tagsen för att köpa en ny dator när detta släps för att kunna lira med max settings :). Tycker allt värkar riktigt rolig med det, ett nyt sätt att lira, het grafik och stor värld osv allt värkar helt enkelt underbart

Permalänk

Jag som många andra har väntat på Tera ett bra tag och haft stora förhoppningar.

Är det något man lärt sig genom åren så är det att ge fan i att ha dessa förhoppningar. Oturligt nog så lär jag mig aldrig

Efter att ha tittat på X antal Tera filmer så märkte jag något som fick mig att rygga tillbaka.

Styr man toonen med W,A,S,D där S gör så att toonen springer mot kameran istället för att backa? A och D springa höger och vänster, och inte rotera/strafe?

Innebär det att man inte kan styra sin toon genom att trycka in W och sedan styra gubben med kameran genom att hålla in t.ex. höger musknapp? (som i WoW, WAR, AoC, DAoC etc.)

Om det är så, så innebär det att man bara kan springa upp, ner, höger, vänster och "nordväst" etc? Kommer bli klumpig och IRRITERANDE PvP som attans!

Snälla säg att jag har fel! :<

Permalänk
Medlem

Du behöver inte vara orolig alls på något vis, kontrollerna är så got som standard så.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Du behöver inte vara orolig alls på något vis, kontrollerna är så got som standard så.

Hoppas verkligen det! Blev riktigt orolig när jag såg att höger musknapp var bindad som default och att 99% av alla jag sett spela missar ta mig fan allt vad melee heter

Permalänk
Medlem

Notera att spelet har mouse look, som sagt va högermusknappen är till för skills, lika så mycket som vänster musknapp o.s.v. musen använder du för att sikta eller ändra riktning åt hållet du går åt.

Kontrollerna fungerar lite mer som ett FPS än ett standard RPG. Dock med ett knapptryck så låser du dig ifrån Mouselook och har en muspekare att röra runt med.

I vilket fall som helst, detta spel spelas inte på NÅGOT vis som alla andra MMO's där ute så det går inte att jämföra

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Notera att spelet har mouse look, som sagt va högermusknappen är till för skills, lika så mycket som vänster musknapp o.s.v. musen använder du för att sikta eller ändra riktning åt hållet du går åt.

Kontrollerna fungerar lite mer som ett FPS än ett standard RPG. Dock med ett knapptryck så låser du dig ifrån Mouselook och har en muspekare att röra runt med.

I vilket fall som helst, detta spel spelas inte på NÅGOT vis som alla andra MMO's där ute så det går inte att jämföra

Så altså, slaget/skottet går precis där siktet pekar? Du kan altså titta bakåt och slå ett slag och gubben vänder sig 180 och rappar till direkt? Låter faktiskt trevligt isf :>

Hoppas man kommer in i någon beta, har spenderat på tok för mycket pengar på MMOs som bara håller första dagarna.

Permalänk
Medlem

Du tittar ALLTID åt det hållet du siktar mot, även din karaktär. Så enda sättet att komma ur det är som sagt va att använda sig an knappen för att börja ändra interfacet. Dvs då kan du välja vilken kameravinkel du vill se din karaktär på. Men samtidigt så kan du inte göra något mer en att hålla på med ditt UI.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Du tittar ALLTID åt det hållet du siktar mot, även din karaktär. Så enda sättet att komma ur det är som sagt va att använda sig an knappen för att börja ändra interfacet. Dvs då kan du välja vilken kameravinkel du vill se din karaktär på. Men samtidigt så kan du inte göra något mer en att hålla på med ditt UI.

Jag förstår.

Låter mycket intressant!

Permalänk
Medlem

längtar ^^

Permalänk

Ja verkligen! Kommer bli episkt!

Hoppas det kommer till hösten/vintern nu då!! Koreanerna har ju haft det länge nu ju!

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk
Medlem

Hade hoppats att detta skulle komma i september, men ingen chans till det nu ju D=

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

dom e sega

Permalänk

Ja, det är lite både och, man vill ju att spelet ska vara grymt direkt typ. Inte så mycket fel och buggar, vore ju tråkigt. Så det kan nog va bra att de får lite extra tid att jobba på spelet. Så inte så många lämnar efter någon månad och spelet blir dead.

Men man är ju allt bra sugen iaf, funderar på att göra en priest faktiskt. Eller sorc :>

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk
Medlem

Det har ju funnits en lucka för nya MMO under detta år (som Rift t.ex.), men om de segar allt för länge med EU/NA release kommer de kanske i närheten av andra stora släpp som Old Republic och Guild Wars 2 (när de nu kommer vilket är okänt iofs).

Permalänk

Gameplayen i Tera är helt fantastisk. Istället för att det ska baseras på tur (i form av % chanser) baseras det helt på ens färdigheter.
Och framför allt...

Permalänk

Jag skulle inte ha för stora förhoppningar rörande TERA. Det går riktigt dåligt i Korea. Efter en fantastisk start, har spelet tappat enormt mycket folk och lever inte alls upp till förväntningarna. De har redan mergat deras servers och har betydligt färre spelare än Aion i Korea. För några dagar sedan avgick också Hyun-Kyu Park (TERA's executive director) från sin tjänst med omedelbar verkan. Så stora mörka moln hopar sig över TERA dessvärre.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Jag skulle inte ha för stora förhoppningar rörande TERA. Det går riktigt dåligt i Korea. Efter en fantastisk start, har spelet tappat enormt mycket folk och lever inte alls upp till förväntningarna. De har redan mergat deras servers och har betydligt färre spelare än Aion i Korea. För några dagar sedan avgick också Hyun-Kyu Park (TERA's executive director) från sin tjänst med omedelbar verkan. Så stora mörka moln hopar sig över TERA dessvärre.

oh ni, jag som hade hoppats på det här spelet! :<<<

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trudgelmer:

Jag skulle inte ha för stora förhoppningar rörande TERA. Det går riktigt dåligt i Korea. Efter en fantastisk start, har spelet tappat enormt mycket folk och lever inte alls upp till förväntningarna. De har redan mergat deras servers och har betydligt färre spelare än Aion i Korea. För några dagar sedan avgick också Hyun-Kyu Park (TERA's executive director) från sin tjänst med omedelbar verkan. Så stora mörka moln hopar sig över TERA dessvärre.

Nu är dessutom spelet uppskjutet (för 3e gången) fram till våren 2012 vilket borde innebära sommaren 2012. Det är många som tror att det här spelet är dött redan innan release på grund av allt svammel och inkapabla utvecklare.

Permalänk
Medlem

Tja det stora klagan på spelet är innehåll vid max level, man blir liksom max alldeles för fort, sedan finns det inte mycket att göra. Också garanterat förklaringen varför det blivit uppskjutet nu till vår över 1 år efter resealen i Korea. Så ja spelet släpptes alldeles för tidigt men det händer med de flesta mmo's i dagsläget.

Sedan vist deras update schedule är oxo ganska off, deras stora patch som kom i juni skulle kommit t.ex. i April.

Utöver det så har jag absolut inget att klaga på spelet själv. Problemet är liksom innehåll.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Jag ska passa på att testa Japanese Open Beta som börjar nu på Måndag, då får jag veta om Tera är värt att vänta på trots alla problem och förseningar.

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Jag ska passa på att testa Japanese Open Beta som börjar nu på Måndag, då får jag veta om Tera är värt att vänta på trots alla problem och förseningar.

Då får du uppdatera oss med vad du tycker :>

Visa signatur

lonely jimmy and the Box ~ min webcomic :>