Radeon hd 4870 krånglar:(

Permalänk

Radeon hd 4870 krånglar:(

Hejsan!

Det är så att mitt Radeon hd 4870 grafikkort har börjat krånglat.

Det som är problemet är att när jag ibland startar datorn så börjar fläckten på grafikkortet gå i max varv låter det som och datorn får svart skärm och startar inte, fläckten forsätter bara att snurra på för fullt i max varv.

Och det problemet kan bli när som helst oxå... Ibland kan det komma bara för att jag råkar komma åt datorn med benet så det får sig en liten knuff.

Och detta problemet har kommit nu efter att jag haft grafikkortet i ca 9månader kanske. Fast problemet har varit i ca 3-4 månader men jag har trott att det kanske ska försvinne men det gör inte det tyvär..:(

Jag är inge bra på datorer så jag har ingen aning om vad det är och jag vill ju inte lämna in grafdikkortet i onödan utifall det inte är nå fel på det för då får man väl vnra i flera veckor innan man får tillbax det igen.

Så är det nån som har haft samma problem eller vet vad det är?

Är väldigt tacksam för svar=)

Och hoppas jag skrev så att ni fårstår vad jag menar..

Permalänk

Du har 1 års garanti på kortet. Jag rekommenderar att firman som du köpte grafikkortet antingen försöker laga det eller byter ut det på garantin.
Se till att du har kvittot kvar.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

okej tack så mycket för svaret..Får nog ta och göra det då