SweClockers uppgraderar till 5.0

Permalänk
Melding Plague

SweClockers uppgraderar till 5.0

Nu är det äntligen dags för SweClockers att vårstäda och uppgradera till version 5.0 av den egenutvecklade mjukvaran bakom webbplatsen. Så här kommer det att gå till.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt! Det ser mycket lovande ut!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Härligt. Hoppas man vänjer sig fort vid den nya layouten då

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

hoppas det blir bugg jakt sen i det nya

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schkutt
Härligt. Hoppas man vänjer sig fort vid den nya layouten då

Strukturen är densamma, så det ska inte vara några problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas12287
hoppas det blir bugg jakt sen i det nya

Vi gör vårt bästa för att undvika det, men som alltid med mjukvaruutveckling och särskilt när det gäller webbsidor är det svårt att testa med alla konfigurationer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Kul! Ser fram emot det!

Permalänk
Medlem

Underbart.
Skall bli riktigt intressant att se hur sidan tar form.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Lycka till önskar jag alla inblandade!

Tack för allt jobb ni lägger ner på Sweclockers.

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

...

Vad gött med något nytt ska bli kul å se fram emot man kan säg de blir en födelsedagspresent för dem som fyller den 15 april (A) wuhuu Grattis till mig hahhaha

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta, en uppgradering har varit eftertraktad så det blir intressant.

Man får hoppas ni har skrivit era databasfrågor på ett effektivt sätt och att alla index är på plats samt jobb som kontrollerar dessa men det har ni säkert.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Härligt

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur det blir, men det ska nog bli bra. Mina trådar, fungerande multicitering och automatisk bildskalning låter riktigt bra.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk

självklart kommer de finnas buggar i början men det gör de ju i allt
ser fram emot detta! ska bli sjukt najs,

och.. "Räknare tidigare annonser"
herregud att jag kommer ha flest på sweclockers : D

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Strukturen är densamma, så det ska inte vara några problem.

Jag var lite snabb där. Menade utseendet och formen på rutor, galleri med mera.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

verkar vara en del nyheter och gammla funktioner som görs om och förbättras. man får väl se vad man gillar och ogillar sen då bara hehe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Lycka till önskar jag alla inblandade!

Tack för allt jobb ni lägger ner på Sweclockers.

Tack för stödet, detta är ett enormt projekt för oss och det ska bli jättekul att äntligen få visa upp resultatet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Ser fram emot detta, en uppgradering har varit eftertraktad så det blir intressant.

Man får hoppas ni har skrivit era databasfrågor på ett effektivt sätt och att alla index är på plats samt jobb som kontrollerar dessa men det har ni säkert.

Vi gör vårt bästa för att se till att sajten är så snabb som möjligt, bland annat genom att cacha så mycket som möjligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av schkutt
Jag var lite snabb där. Menade utseendet och formen på rutor, galleri med mera.

Ett av huvudmålen med den nya designen är att gamla besökare ska känna igen sig, du behöver inte oroa dig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Mycket nytt godis! Det hela ser riktigt trevligt ut, och jag hoppas överföringen går bra!

Permalänk
Medlem

Härligt värre! Detta har man ju väntat på rätt länge.

Lycka till!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Det ska bli riktigt kul med en ny fräsch design!
Lycka till med migreringen/uppdateringen!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Underbart att det äntligen börjar bli dags Ska bli riktigt kul med en uppdatering av sidan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta kommer bli en lång vecka.
Blir alltid det när man väntar på något ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem

synd att jag inte är hemma när ni byter, men när jag kommer hem så kanske det har börjat bli stabilt. Kommer nog bli riktigt nice det här!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Oh, detta ska bli väldigt intressant! Sweclockers är den sida jag går in på oftast, och det är inte för att den har en flashig sida utan för att hela stället är så himla bra och mysigt. Nu kommer det som sätter grädden på moset, det som sweclockers inte hade fullt ut innan, en perfekt sida med praktiska funktioner.

Det här ska bli extremt roligt!

Lycka till och tack för allt ni gör Sweclockers!

mvh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

lycka till med allt , ska bli kul att få känna på 5.0 senare i veckan då!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv

Kommer det finnas någon funktion för att se andras omdömen om en persons tidigare köp/sälj på marknad?

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar vara en hel del godis att se fram emot enl changelog.

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt trevligt, jag uppskattar speciellt att bilderna i galleriet får vara mycket större

Och att det är automatisk skalning, fast tyvärr så tar de ut varandra lite. Innan fick man ju leka med storleken på bilden för att får den under 256kb. Med skalning hade man sluppit det, och även med 8Mb gränsen eftersom mina bilder i jpeg är ca 5Mb stora.
Fast det kanske kommer upp en pixelbegränsning också? I så fall är skalningen mycket uppskattad.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Trevligt, då har man nått kul att se framemot på torsdag.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Vet inte om erat byte har med detta att göra men www.sweclockers.com fungerar inte, utan man tvingas surfa på ip nummret.
Har ni kanske glömt betala för domänen?