jag hatar min jävla Samsung 959NF!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

jag hatar min jävla Samsung 959NF!!!!!!!!!!!

Jag märkte gannska snabbt att bilden vibbrerade mer eller mindre på min 959NF skärm jag köpt.
I bland knappt synbart i bland mycket särskilt när det blev varma sommardar tyckte jag fast inte 100 på om det var ett sammband.
I alla fall testade att dra ut allt föruom datorn så klart inklusive min eheim pump som dator klarar sig utan några minuter.
Likt förbanat så vibrerade bilden.
Testat den på morsans dator i samma rum men nepp.
Fick en ny i dag och så klart det vara samma problem med den.
Ringde anta dom sa ring samsung.
Frågade bland annat hur det var med gjordat utag och dom påstod effter så där 5min väntan att 959NF kunde ha detta problem i undantags fall utan gjordat utag.
Testade gjordat utag men gissa vad.
Hjälpte inte.
mäte tom upp att gjorden fungerade så det så.
Så nu har jag fan testat allt och kan fan inte komma på vad som kan störa skärmen.
Kan tilläga att ignen av mina anndra 3st skärmar hemma lider av dena symmtom.
Har nrämaste påslagna skärm å dator 1,5-2m bort så borde vara tillräkligt.
Desutom sa nån här på swec att han byt 4st 959NF för samma fel utan att nån visste vad det berode på.
Skulle behöva hjälp alltså!

Permalänk

Har haft min 959NF sedan i mitten på sommaren, har inte haft nåra problem med den alls.
Pengarna tillbaka?

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Har haft min 959NF sedan i mitten på sommaren, har inte haft nåra problem med den alls.
Pengarna tillbaka?

Vad har du för grejor å så? kör du gjordat eller ogjordat?

Permalänk

Jag har jordat uttag och har inga problem med min skärm (959NF) som jag köpte i våras.

Visa signatur

Why be politically correct, when you can be right?

Permalänk
Medlem

Kollar jag tex på swecklockers startsida och på den svarta texten på reklamen för världens minnsta 19 tums skärm så ser jag småt hur den dallrar. I bland syns dallrandet astydligt. Varierar från dag till dag tom från vecka till vecka hur illa det är. Rätt bra just nu.

Permalänk
Medlem

inga högtalare eller telefån nära skärmen??

Visa signatur

Laptop - Hp nx8220 2.13ghz 2gb ddr2 80gb hdd.
Laptop 2 - Asus EEE

Permalänk
Medlem

Har du testat ett annat grafikkort`?

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Crucial P3 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400A | LG 32UQ750P-W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazelou
Har du testat ett annat grafikkort`?

Morsans dator sa jag ju.
Jo har telefånen här i bland men har testat det med.
Vet att dom stö fast sällan konternuerligt bara när det kommer SMS å så.
Fast min reagerar inte alls på det mina gammla gör det.
Lustigt.

Permalänk
Medlem

Samsung
Jag hade en 900Nf(föregångaren) och det var jäkligt svårt att ställa in bra bild på den.Med Powerstrip fick jag laborera med olika konstiga upplösningar,alla givetvis 4/3-format innan jag fick skaplig bild...
Jag tröttnade på den och köpte en Hp,den var bara och plugga in med perfekt bild direkt.Jag skulle aldrig köpa en Samsung oavsett hur bra många säger att dom är.

Btw/Det heter jordat och telefon.Telefån?
[edit]Lite felplacerad tråd,den borde ligga i skärmar-grafikkort-ljudkort...

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem

» TRÅD FLYTTAD > Skärmar - Grafikkort - Ljudkort «

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk

de e störningar i skärmen då kan va nästan va som hällst

Permalänk
Medlem

damn.....min 959 nf funkar KLOCKRENT bättre skärm har jag inte varit i kontakt med.....att den "vibbrerade" kan bero på många saker. Har haft en liknande fall och det visade att uttag var belastad....6-7 saker var kopplade på den o skärmen flippde ut.

Mitt tips är att testa i ett annat uttag men bara skärmen o datorn ikopplad...inget annat

Permalänk
Medlem

Min 959NF ställer om sig hela tiden dvs att bilden drar ihop sig på längden så man ser inte hela den här dator t:ex

sen ställer nan den som den ska vara

startar ett spel sen när man kommer tillbax till windows äre likadannt igen.... vad fasn ska jag göra ??

Jag har provat nyaste och äldre skärm drivers.... Och graffe drivers olika Os och skärmen på annan dator.... men inget funkar

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

har testat ett annat utag med gjord men hjälpte inte.
Just nu är störningarna väldigt svag men i bland kommer dom nägra dagar och är rätt tydliga.
Frammföralt tycker jag det blir värre om det blir rätt varmt fast vet inte om det är ett sammband.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

Vad har du för grejor å så? kör du gjordat eller ogjordat?

Skärmen får bild av ett Asus 84200 GeForceTi200.
Skärmen sitter i ett jordat uttag.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

samsung 959NF aeger ju! inga probs här inte

Visa signatur

Jag är Greven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMokk
samsung 959NF aeger ju! inga probs här inte

ne men just i dag är det värre nu ser jag det på 30-40cm avstånd utan att anstränga mig märkvärt.
Tex kollar man på en rak linge så går dom i vågor.

Permalänk

ett tipps du kan testa o göra är att mixtra lite med Moire inställningarna....testa det och se om det blir bättre.
Moiren bör finnas på skärmens inställningsmeny det finns på mina två skärmar i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rickard64
ett tipps du kan testa o göra är att mixtra lite med Moire inställningarna....testa det och se om det blir bättre.
Moiren bör finnas på skärmens inställningsmeny det finns på mina två skärmar i alla fall.

Ne blir bara värre då.

Permalänk
Medlem

Moiremönster känns ganska enkelt igen om man "vet" vad man ska titta på,NH har en bra bild för att se om det är moiremönster:

Om det finns återkommande cirklar i bilden så tyder det på moirefel,finns det inga sådana så ska man inte fibbla med dom inställningarna.

[edit]Det gick visst inte att länka till NH,jag la själv upp den på min webplats...

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Moiremönster känns ganska enkelt igen om man "vet" vad man ska titta på,NH har en bra bild för att se om det är moiremönster:
http://w1.155.telia.com/~u15513945/bilder/moirebild_cirklar.g...

Om det finns återkommande cirklar i bilden så tyder det på moirefel,finns det inga sådana så ska man inte fibbla med dom inställningarna.

[edit]Det gick visst inte att länka till NH,jag la själv upp den på min webplats...

Jo det ser helt klart ut som det böjer av.

Permalänk
Medlem

Bilden blir bara så jävla suddig om man drar upp moire

Permalänk
Medlem

Kan va så att det är nån ful strömdosa i närheten. Min mors 17" trodde vi skadade pga att den var ojordat. Fixade jordat, men den fortsatte. Visade sig att adapterdosan till högtalarna var det som störde.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Kan va så att det är nån ful strömdosa i närheten. Min mors 17" trodde vi skadade pga att den var ojordat. Fixade jordat, men den fortsatte. Visade sig att adapterdosan till högtalarna var det som störde.

Hade inte ens i den i dag och det är väre än i går.