Handla fråm Amazon.co.uk

Permalänk
Medlem

Handla fråm Amazon.co.uk

Hej alla.

Funderar på att handla några begegnade spel från nämnda web plats!

Jag hade tänkt handla med Kreditkort och det är nu jag blir fundersam!
Amazon frågar inte efter CV2 numret (de tre siffrorna bak på kortet), skall inte alla butiker fråga efter detta nummer när man handlar?
Är VAT inräknat eller kommer det till senare?

Vet att Amazon är stort och troligtvis är detta helt normalt, det finns ju ändå hur mycket folk som helst som köper därifrån dagligen!
Är bara lite parnoid när jag alltid brukar behöva använda CV2 koden men inte här!

Tackar för svar och era erfarenheter!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

när jag handlade där senast så frågades det efter numret .... hmmm udda

kan vara beroende på butiken eller liknande.. men de borde ju köra på Amazons betalningssystem

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Hedersmedlem

Har handlar en del genom åren från både .com och .co.uk. Har aldrig haft problem öht. VAT blev jag lite osäker på om det är med eller ej. Tror det är med faktiskt, men kanske skiljer mellan USA och UK...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellgore666
när jag handlade där senast så frågades det efter numret .... hmmm udda

I vilket skede frågade det efter numret?
När jag skrev in uppgifterna så frågade det inte och när jag kommer så långt så jag kan trycka "Place youre order in EUR" så har det fortfarande inte frågat efter det!

Under till står det:
What happens when you place your order?
For an item ordered from Amazon.co.uk: when you click the "Place your order" button, we will send you an e-mail acknowledging receipt of your order. Your contract to purchase an item will not be complete until we send you an e-mail notifying you that the item has been dispatched to you.
For an item ordered from a third-party in Marketplace: when you click the "Place your order" button, your contract to purchase this item is complete and we will send you an e-mail confirming the details of your purchase.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Har handlar en del genom åren från både .com och .co.uk. Har aldrig haft problem öht. VAT blev jag lite osäker på om det är med eller ej. Tror det är med faktiskt, men kanske skiljer mellan USA och UK...

Men har det frågar efter CV2 numret?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Men har det frågar efter CV2 numret?

Tror inte det. Handlade senast för ett par veckor sen, sorry för guldfiskminnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Tror inte det. Handlade senast för ett par veckor sen, sorry för guldfiskminnet.

Om du orkar så kan du ju köra en fake baställning ända till sista stadiet och se om det begär efter det eller kolla om du har skrivit in det i dina korts uppgifter!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

VAT är inräknat.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar inte ens behöva skriva in det då mitt kort ligger sparat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Verkar inte ens behöva skriva in det då mitt kort ligger sparat...

Jepp kortet uppgifter ligger lagrat men har du skrivit in CV2 där eller frågar det efter det någon gång?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
VAT är inräknat.

Tackar!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Beställde begagnat Resident Evil Value series idag från Amazon!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att Amazon.co.uk drar ifrån den brittiska momsen och sedan lägger på den svenska. Så priset skiljer sig mot det du ser på sidan.

Permalänk
Medlem

Detta fick ja i e-mailet!

Payment Total: EUR 15,27

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Fick hem spelet idag, tog lite under en vecka!

Spelet funkar klockrent på PS3 och jävlar vilken nostalgi kick!
Kommer fortfarande ihåg vad man skall göra på de flesta ställen trots att det är över 10år sedan jag spelat det senast!
Grafiken är ju horribel men man måste ju komma ihåg att spelet är från 1996!
En sak som jag blev positivt överraskad över är att spelet lyckas än idag skrämma mig lite då och då så jag hoppar till!!!

Blir att beställa tvåan och trean när man kört igenom ettan!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Amazon fungerar riktigt bra, förutom leveranstiden kan variera (är väl inte amazons fel).
Beställt många begagnade saker och leveranstiden har varierat från 3dagar (beställde en fredag och hade sakerna på måndag) till en och en halv månad

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

Amazon fungerar riktigt bra, förutom leveranstiden kan variera (är väl inte amazons fel).
Beställt många begagnade saker och leveranstiden har varierat från 3dagar (beställde en fredag och hade sakerna på måndag) till en och en halv månad

Beror ju på varifrån man beställer med, köpte ett par begagnade böcker en gång från USA alla utom en kom efter 2 veckor. Den av dom som aldrig dök upp visade sig att jag råkat köpta på Nya Zeeland istället och den kom efter 1½ månad...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Beror ju på varifrån man beställer med, köpte ett par begagnade böcker en gång från USA alla utom en kom efter 2 veckor. Den av dom som aldrig dök upp visade sig att jag råkat köpta på Nya Zeeland istället och den kom efter 1½ månad...

Har aldrig provat beställa från amazon.com utan från köper från .co.uk
Kanske var amazon.com det handlade om, tänkte aldrig på det

Visa signatur

breathe, smile and be happy