Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk

YouTube - BFBC2 Multiplayer (Battlefield Bad Company 2 PC) Klippte ihop en lite video när jag spelar, mest Rush

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Det var jäkligt fina patchnotes!

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

YouTube - BFBC2 Multiplayer (Battlefield Bad Company 2 PC) Klippte ihop en lite video när jag spelar, mest Rush

Snyggt! Bra val av musik dessutom!

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

YouTube - BFBC2 Multiplayer (Battlefield Bad Company 2 PC) Klippte ihop en lite video när jag spelar, mest Rush

Ge mig din dator

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

YouTube - BFBC2 Multiplayer (Battlefield Bad Company 2 PC) Klippte ihop en lite video när jag spelar, mest Rush

Riktigt bra redigerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

YouTube - BFBC2 Multiplayer (Battlefield Bad Company 2 PC) Klippte ihop en lite video när jag spelar, mest Rush

Redigt schysst, bra upplösning också, gillas starkt.

Börjat tröttna rejält på dessa hitboxes nu, fungerar "fixen" som postats här? Tycker inte de borde vara pingen som är probemet i mitt fall, flesta servrar jag spelar på ligger på 15-50ping i listan och jag själv runt 50-100 in-game..

Otroligt uppenbart hur jäkla usla hitboxes är när man spelat med NS2000. Hälften av skotten som är helt uppenbara träffar på otroligt nära håll registreras inte, sen en sekund senare när man ser själv att man missat grovt, endå lyckats ta ner någon..

Även lyckats med något nytt: Tömt 4 skott ifrån NS2000 i en helt stillastående sniper, knivat honom 2 gånger, för att sedan se han vända sig om och träffa mig med första skottet.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

Även lyckats med något nytt: Tömt 4 skott ifrån NS2000 i en helt stillastående sniper, knivat honom 2 gånger, för att sedan se han vända sig om och träffa mig med första skottet.

Har hänt mig så många gånger! Riktigt irriterande är det.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

Redigt schysst, bra upplösning också, gillas starkt.

Börjat tröttna rejält på dessa hitboxes nu, fungerar "fixen" som postats här? Tycker inte de borde vara pingen som är probemet i mitt fall, flesta servrar jag spelar på ligger på 15-50ping i listan och jag själv runt 50-100 in-game..

Otroligt uppenbart hur jäkla usla hitboxes är när man spelat med NS2000. Hälften av skotten som är helt uppenbara träffar på otroligt nära håll registreras inte, sen en sekund senare när man ser själv att man missat grovt, endå lyckats ta ner någon..

Även lyckats med något nytt: Tömt 4 skott ifrån NS2000 i en helt stillastående sniper, knivat honom 2 gånger, för att sedan se han vända sig om och träffa mig med första skottet.

Du är inte ensam.

Permalänk
Medlem

Jag undrade bara om det finns någon speciell dag Battlefield uppdateras (som WoW, oftast Onsdag) eller kör dom när dom känner för?

Förövrigt så har jag haft väldigt roligt som Recon med SV98 och Red dot. :3 Folk hatar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

Redigt schysst, bra upplösning också, gillas starkt.

Börjat tröttna rejält på dessa hitboxes nu, fungerar "fixen" som postats här? Tycker inte de borde vara pingen som är probemet i mitt fall, flesta servrar jag spelar på ligger på 15-50ping i listan och jag själv runt 50-100 in-game..

Otroligt uppenbart hur jäkla usla hitboxes är när man spelat med NS2000. Hälften av skotten som är helt uppenbara träffar på otroligt nära håll registreras inte, sen en sekund senare när man ser själv att man missat grovt, endå lyckats ta ner någon..

Även lyckats med något nytt: Tömt 4 skott ifrån NS2000 i en helt stillastående sniper, knivat honom 2 gånger, för att sedan se han vända sig om och träffa mig med första skottet.

Eftersom hitboxen är anpassad för en serverping mellan 100-150 gör du det bara värre att spela på servrar med 15-50 i ping!!!

Välj hellre servrar med omkring 100 i serverping

Skulle vara guld värt om någon visst om "fixen" fungerade

Permalänk
Medlem

Jag skrev in textraderna och fick direkt problemet att bfbc2 bara ville köra i Windowed mode. Så jag tog bort det direkt utan att prova.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Vet nån om det kommer optimeringar från ati för detta spelet? så man får ut mera fps

Nån som hört nåt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Vet nån om det kommer optimeringar från ati för detta spelet? så man får ut mera fps

Nån som hört nåt?

Vill du ha ut mer FPS så får du nog uppgradera grafikkortet. 4870 duger gott men inte hela vägen om man vill ha högsta kvalite i BFBC2. De flesta förbättringar verkar komma till 5*** serien

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Dum fråga kanske, var kan man läsa senaste patchnotes?

EDIT: nvm, fann dom.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Medlem

Företagets nätverk låter mig inte gå in på länken med info om patchen, så jag undrar om någon vet när den rullas ut live?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Företagets nätverk låter mig inte gå in på länken med info om patchen, så jag undrar om någon vet när den rullas ut live?

Slutet av veckan antagligen, enligt: https://twitter.com/bazajaytee/status/13717611493

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Eftersom hitboxen är anpassad för en serverping mellan 100-150 gör du det bara värre att spela på servrar med 15-50 i ping!!!

Välj hellre servrar med omkring 100 i serverping

Skulle vara guld värt om någon visst om "fixen" fungerade

Den funkar alldeles utmärkt kan jag tala om för dig, jag har gått ifrån 11% accuracy till 80% cirka.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Vet inte om den funkar.. testade den men insåg det var meningslöst ändå.. för jag har typ alltid runt 100 i ping ingame även om servern har 15 i ping när jag joinar.. vissa säger det är placebo... nån på fz hade testat med 0 och 900000 i värde och det gjorde ingen skillnad enligt han.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Vet inte om den funkar.. testade den men insåg det var meningslöst ändå.. för jag har typ alltid runt 100 i ping ingame även om servern har 15 i ping när jag joinar.. vissa säger det är placebo... nån på fz hade testat med 0 och 900000 i värde och det gjorde ingen skillnad enligt han.

Varför var det meningslöst?

Permalänk

För jag får typ alltid 100 i ping ingame även om jag joinar en server med 15 i ping. Och 100 ska tydligen va standard värdet på dem inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

För jag får typ alltid 100 i ping ingame även om jag joinar en server med 15 i ping. Och 100 ska tydligen va standard värdet på dem inställningarna.

Ifall du hade läst igenom det ordentligt är det serverpingen som hitboxarna går efter!!

Som sagt, joina en server med ca 100 i ping

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Ifall du hade läst igenom det ordentligt är det serverpingen som hitboxarna går efter!!

Som sagt, joina en server med ca 100 i ping

Pingen som visas i serverbrowsern (När den nu visas...) är vad du pingar till just den servern, om du går in på en server som har en ping på 100 i browsern finns det säkerligen folk som bor mycket närmare som har mycket lägre ping till servern och uppfattar dig som störande då du laggar omkring för dom.

Även du själv bör känna av lagg om du har över 100 i ping, "pingen" ingame är förövrigt ingen ping utan RTT.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar patchen vara framflyttad till början av nästa vecka:

Citat:

Nope, no PC patch today. Some last minute issues delayed it. Expect it early next week instead.

Från: Twitter / Barrie Tingle: @H4WKE Nope, no PC patch t ...

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Ifall du hade läst igenom det ordentligt är det serverpingen som hitboxarna går efter!!

Som sagt, joina en server med ca 100 i ping

Jaha, det missade jag! Så jag ska köra med typ 15-50 som värde då alltså. Får väl testa igen då och se om det ger någon skillnad.

Permalänk
Avstängd

YouTube - Battlefield Bad Company 2 Onslaught Mode Trailer [HD]
Onslaught is bringing co-op gameplay to Battlefield for the first time on console. The new game mode puts you and up to three friends against the enemy on Valparaiso, Atacama Desert, Isla Inocentes and Nelson Bay – redesigned with new lighting, time of day, added vehicles and other effects. Each map has a dedicated gameplay focus, requiring different levels of teamwork in order to complete the objectives against an onslaught of enemy AI. Vehicle warfare comes to the forefront in Atacama Desert while Nelson Bay focuses squarely on infantry assault. Players can compete in squads and check individual progress via the dedicated Onslaught leaderboards.

Kommer tydligen bara till konsoll Way to go PC.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Fy fan. Co-op hade ju varit guld i detta spelet. Det kommer kanske till PC men lite senare som med det mesta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Kommer tydligen bara till konsoll Way to go PC.

Verkar riktigt ballt, hoppas det inte dröjer allt för lång tid innan det kommer bara.
SPECACT-kiten har tydligen kommit till PS3 idag också, dags att logga in tror jag.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Vad fan har hänt med Friendlist?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vad fan har hänt med Friendlist?

Vet ej men nåt fel är det. Men det går bra att gå in på en server via join server pilen till höger om namnet på personen du vill spela med fortfarande, om du inte märkt det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

YouTube - Battlefield Bad Company 2 Onslaught Mode Trailer [HD]
Onslaught is bringing co-op gameplay to Battlefield for the first time on console. The new game mode puts you and up to three friends against the enemy on Valparaiso, Atacama Desert, Isla Inocentes and Nelson Bay – redesigned with new lighting, time of day, added vehicles and other effects. Each map has a dedicated gameplay focus, requiring different levels of teamwork in order to complete the objectives against an onslaught of enemy AI. Vehicle warfare comes to the forefront in Atacama Desert while Nelson Bay focuses squarely on infantry assault. Players can compete in squads and check individual progress via the dedicated Onslaught leaderboards.

Kommer tydligen bara till konsoll Way to go PC.

Det kanske kommer till PC
Onslaught and PC - Electronic Arts UK Community

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |