Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk

Håller absolut med, tröttnat på dom som använder CG i närstrid så dom ibland dör själva också, annars så har jag inga problem med den.

Har själv platinum på CG men dom 5 sista guldstjärnorna eller så, så körde jag bara typ anti air med den. Det är också kul att sitta i transport helikoptern och skuta CG

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att klippa ihop en egen video efter att Pinguulol hade laddat upp en!
YouTube - Battlefield Bad Company 2 PC Multiplayer Gameplay

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Blev sugen på att klippa ihop en egen video efter att Pinguulol hade laddat upp en!
YouTube - Battlefield Bad Company 2 PC Multiplayer Gameplay

Tycker du ska röra dig mer när du kör recon iaf dom klippen du skjuter i inget fel på c4a tanks

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Tycker du ska röra dig mer när du kör recon iaf dom klippen du skjuter i inget fel på c4a tanks

Drar bara igång fraps när jag har något på G

Permalänk
Medlem

När fan kommer patchen ;S?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Men gha fortfarande lika b*giga på Gotland servrar.
"You been kicked - Base rape"
Du får inte lägga någon mina direkt utanför deras bas.
Mitt fel att nån har problem att se? Å sen vart de svårt å skjuta sönder dom?
Bha för mycke små barn i alla dessa spel som klagar (ja jag klagar, men de med rätta )

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

När fan kommer patchen ;S?

Tidigast på måndag då de inte släpper patcher i slutet av veckan då de ska kunna åtgärda fel snabbt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

När fan kommer patchen ;S?

Twitter / Barrie Tingle: @MrSkelter Nope, we wouldn ...

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Ledsen om detta är off topic, men är det någon som vet hur man får igång det på ubuntu med Wine? Om det ens går?!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Har en key från en kompis, han har använt den och aktiverat via internet. Nu har han avinstallerat och ger spelet till min kompis, men det står att keyn är in use. Hur avregistrerar han det så min kompis kan använda det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Har en key från en kompis, han har använt den och aktiverat via internet. Nu har han avinstallerat och ger spelet till min kompis, men det står att keyn är in use. Hur avregistrerar han det så min kompis kan använda det?

Går inte, den är låst till hans konto.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Går inte, den är låst till hans konto.

Så om min polare tar hans mail och password fungerar det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Så om min polare tar hans mail och password fungerar det?

Precis!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

CG är bara för bra

Rushade snabbt till B på Arica Harbor, Conquest, och sköt 4 stycken på ett skott som stod bakom tanken, kom ytterligare 3 stycken där uppe som jag tog också. Vilket gnäll det blev under resten av rundan.. känns skönt att kunna ge lite revenge på dessa som använder noob-tubes 95% av alla gånger

Permalänk
Medlem

CG är för tusan lika lamt som noobtube ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JackeShan:

CG är bara för bra

Rushade snabbt till B på Arica Harbor, Conquest, och sköt 4 stycken på ett skott som stod bakom tanken, kom ytterligare 3 stycken där uppe som jag tog också. Vilket gnäll det blev under resten av rundan.. känns skönt att kunna ge lite revenge på dessa som använder noob-tubes 95% av alla gånger

EN noob launcher ger revenge på noob tubers? vad är skillnaden igentligen? ingen av er kan sikta, har ni inte en CG eller noob tube i handen så är ni förmodligen sniper, ser tyvärr ingen skillnad på er, ni ser alla ut som noobs without skills, lär er vad man har den lilla punkten till som är mitt på skärmen ^^

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

EN noob launcher ger revenge på noob tubers? vad är skillnaden igentligen? ingen av er kan sikta, har ni inte en CG eller noob tube i handen så är ni förmodligen sniper, ser tyvärr ingen skillnad på er, ni ser alla ut som noobs without skills, lär er vad man har den lilla punkten till som är mitt på skärmen ^^

Ah, använd siktet till att skjuta alla dessa noobs då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reinholdsson:

Ah, använd siktet till att skjuta alla dessa noobs då.

Heh det är ju det jag gör men vad har det med saken att göra? en noob är en noob och kommer alltid vara en noob, så länge EA finns så kommer det alltid finnas noobvänliga spel för den största skaran av mänskligheten har ju lite problem med att tänka, det är tänt men ingen är hemma. Så det är ju där pengarna finns.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Tur att fler anser att den är för bra, helt seriöst så skulle ett 10-manna lag med cg tar ett 30-manna lag. Jag kan inte uttryka det i ord hur jävla bra cg är. Om du använder cg och inte äger sönder så bör du fan ge upp att spela för då är du verkligen sämst i världen på denna sortens spel.

hoppas hoppas hoppas verkligen att EA inaktiverar den snart om de inte ska fixa till den. och om ni vill spela på server utan m60 och cg sök efter sqdm med "M60" så hittar ni den. Och inget tjöt om att det inte är tillåtet att förbjuda vapen för jag bryr mig verkligen, tvivlar på att ea gör heller.

Skrivet av aMpari:

CG är för tusan lika lamt som noobtube ^^

CG är 100 gånger mer lame, fast beror lite på folk som springer med 40mm i första hand bör det fan vara skottpengar på.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

EN noob launcher ger revenge på noob tubers? vad är skillnaden igentligen? ingen av er kan sikta, har ni inte en CG eller noob tube i handen så är ni förmodligen sniper, ser tyvärr ingen skillnad på er, ni ser alla ut som noobs without skills, lär er vad man har den lilla punkten till som är mitt på skärmen ^^

Det var liksom det som var poängen.. att noob-tubers klagar på en som använder noob-launcher.

Permalänk
Medlem

Fan va ni gnäller spela roll vilket vapen man använder för att döda skills or not kör ofta med CG mot medics som campar tillsammans och det är alltid lika kul när dom får en raket i röven och båda dör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

EN noob launcher ger revenge på noob tubers? vad är skillnaden igentligen? ingen av er kan sikta, har ni inte en CG eller noob tube i handen så är ni förmodligen sniper, ser tyvärr ingen skillnad på er, ni ser alla ut som noobs without skills, lär er vad man har den lilla punkten till som är mitt på skärmen ^^

Vad ska annars dessa noobs göra?? Bara gå och dö eller vad?

Tycker inte dess folk är så jobbiga, är ju en del av spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fan va ni gnäller spela roll vilket vapen man använder för att döda skills or not kör ofta med CG mot medics som campar tillsammans och det är alltid lika kul när dom får en raket i röven och båda dör.

Mm alltid lika kul att bli dödad av en jävla noob och ett vapen som har nästan lika stor range som c4 och är lika snabbt som en sniperkula typ.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Heh det är ju det jag gör men vad har det med saken att göra? en noob är en noob och kommer alltid vara en noob, så länge EA finns så kommer det alltid finnas noobvänliga spel för den största skaran av mänskligheten har ju lite problem med att tänka, det är tänt men ingen är hemma. Så det är ju där pengarna finns.

Poängen är att det är ett jävla tjat hela tiden. Jag spelar oftast som assault och jag tycker inte att detta är ett stort problem, jag vet inte vad ni kör på för servrar där majoriteten bara kör med CG hela tiden. Jag brukar köra på diverse tyska servrar och det är oftast bara 4-5 st per lag om 16 som kör engineer. Så byt server eller sluta spela helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Poängen är att det är ett jävla tjat hela tiden. Jag spelar oftast som assault och jag tycker inte att detta är ett stort problem, jag vet inte vad ni kör på för servrar där majoriteten bara kör med CG hela tiden. Jag brukar köra på diverse tyska servrar och det är oftast bara 4-5 st per lag om 16 som kör engineer. Så byt server eller sluta spela helt.

jag vet inte vad du kör på för noob serverar men om 4-5 kör engineer så kanske 1-2 kör cg och det är mer än nog att ta en hel flagga själv, du kan ta ut en grupp som kommer springande på typ 2 skott och det är kanske 1-3 sekunder i omladdningstid på den, och det finns ju inget du kan göra medan han gömmer sig bakom en mur och laddar om för att se poppa upp 0.1 sekund och skjuta iväg ett skott på dig.

Vet inte hur du lyckas att inte råka ut för detta.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Hur gammla är folk igentligen. Väldigt gnällande över "noob" hit & "noob" dit. Det är fan bara ett spel. Byt server om det inte passar. Det gör jag. Annars kan man ju bara ge igen på killen nästa runda. Visst. Jag kan hålla med om att det finns mycket "P12:or" som man kan irritera sig på men va fan. Är det blodigt allvar för er eller?
Sätt en raket i röven på han eller en 40mm. Så får han veta hur det känns.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Duveke:

Hur gammla är folk igentligen. Väldigt gnällande över "noob" hit & "noob" dit. Det är fan bara ett spel. Byt server om det inte passar. Det gör jag. Annars kan man ju bara ge igen på killen nästa runda. Visst. Jag kan hålla med om att det finns mycket "P12:or" som man kan irritera sig på men va fan. Är det blodigt allvar för er eller?
Sätt en raket i röven på han eller en 40mm. Så får han veta hur det känns.

Tror det är dom som är runt 15 år som whinar på P12or hela tiden. Och även dom som kallar andra för noobs, en mer mogen person kallar inte andra för noobs etc. Man vet att ett spel är ett spel och att alla är olika bra!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Mitt tips till dig är att lära dig spelet.
Jag kan, utan problem, vinna emot dig med de flesta vapen om du kör CG.

Att du kan smiska på public spelare med den säger väl ingenting alls?
Jag har haft 18-0 och endast kört kniv, ska vi då nerfa kniven?

Kan utan problem få sjuk score om jag är en tråkig jävel som bara spelar för att ha en sån bra KDR som möjligt, speciellt om jag inte kör på HC servrar.

Ifall du vill ha utmaning så spelar du antingen HC (då kan även dom som bara lyckas få in 1 träff ha chans att döda dig) eller klanmatcher.

Tror det är dags för dig att fundera på hur man spelar spelet och sedan sluta klaga helt enkelt.
Löjligt när alla vapen ska nerfas hela tiden, l2p ffs.

Värst är ju ändå nerfen på Barret. Lirar som sagt aldrig sniper, men är fan töntigt deras sista unlock är HELT värdelös.
Inte bra på ett enda sätt, bara för crybabies klagade.

Nog fan borde den haft kvar sin ursprungliga skada (man hade ungefär 3% hp kvar) som innan.
Nu skadar den lika mycket som alla andra snipers, kan bara skada fordon lite, fan va värdelöst.
Skjuter segt som fan, och är högljudd.

Usch för folk som ramar in detta spel så det slutar som CS, där bara 3 vapen är användbara.

Vad heter du ingame om jag får fråga, du måste ju vara helt bäst ))))))))))))))))
...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

jag vet inte vad du kör på för noob serverar men om 4-5 kör engineer så kanske 1-2 kör cg och det är mer än nog att ta en hel flagga själv, du kan ta ut en grupp som kommer springande på typ 2 skott och det är kanske 1-3 sekunder i omladdningstid på den, och det finns ju inget du kan göra medan han gömmer sig bakom en mur och laddar om för att se poppa upp 0.1 sekund och skjuta iväg ett skott på dig.

Vet inte hur du lyckas att inte råka ut för detta.

Är man så dum att man springer flera stycken tätt så får man skylla sig själv. Noob servrar? Det verkar snarare vara det du spelar på. Såklart jag blivit dödad av CG, men att en person med CG skulle ta en hel flagga själv, medan flera grupper springer och skjuter mot honom, nej det har jag nog aldrig varit med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Är man så dum att man springer flera stycken tätt så får man skylla sig själv. Noob servrar? Det verkar snarare vara det du spelar på. Såklart jag blivit dödad av CG, men att en person med CG skulle ta en hel flagga själv, medan flera grupper springer och skjuter mot honom, nej det har jag nog aldrig varit med om.

Håller med, en välplacerad skottsalva i skallen så är ju mannen med CG nere - och han har kanske lyckats avfyra ett skott, max.