Kan inte ta åt sig utgående trafik elr nåt
Hejsan,
har lite problem med nätverket med en server/dator, vet inte om det är någon inställning eller brandvägg som blockerar.
Jag använder servern/datorn som en webbserver och jag har PHP script som jag vill kunna hämta information från andra spelservrar (=trafik) utifrån.
Trodde detta hade med portar att göra i routern eller något i Windows brandväggen eller i routern, men folk kommer ju åt webbservern och även om jag drar upp en spelserver på den med vilken port som helst (ja, jag har gjort portforward).
Har aldrig installerat något antivirus program eller brandvägg överhuvudtaget på servern/datorn.
Just det där med att hämta information utifrån går ej.
Inte ens min egna WAN ip om jag drar upp en spelserver, men det funkar om jag använder LAN (DHCP, IP:n som är delad till routern) och localhost.
telnet mot webb-, mysqlservrar fungerar utmärkt. Alltid svar från dem.
Har aldrig haft detta problem sen tidigare, har alltid funkat som jag velat då.
Har en D-LINK DIR-655 router.
Har provat mig fram i routern's inställningar med att kryssa i och ta bort kryssningar i den.
Har provat att stänga av Windows brandvägg helt, problemet uppstår fortfarande.
Även om jag kör servern (192.168.1.34) utanför routern's brandvägg med DMZ så vill den fortfarande inte ta emot utgående trafik.
Vad mer kan vara misstänksamt?
Här är en lista med min LAN IP och 2 andra som jag plockat random som visas offline som du ser.

Dessa IP:n som visas som offline fungerar utmärkt att ansluta till med alla andra datorer som delar samma router.
Tacksam för all hjälp jag kan få!