Permalänk
Medlem
Skrivet av Orangu:

Lite förvirrad över hur du menar med "Outplayade" oss i slutet där, men det en var kul kväll men många roliga fighter. Ni var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig!
ggwp

Vi fick smisk av er många gånger den veckan så blev mest glad när vi lyckades få ner er tillslut. Men jisses vad tungt ert melee tåg är, var tvungen att köra lite taktiskt med gamla hederliga portals. Att stånga på rätt över er var inget alternativ...

Permalänk
Medlem

Körde lite roaming med min mesmer ikväll och hittade en kul fight!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Hej!

Finns det nåt aktivt svenskt WvW-guild på Piken Square?

Jo det finns det. Jag själv är inte med där än för jag har jäkligt svårt att komma in i spelet :). Jag är bara level 4 än så länge. Jag ska kolla vad guilden heter och återkommer

Permalänk
Medlem

Hallå, har precis börjat spela GW2. Köpte någon
Heroic version eller liknande men kan inte hitta XP boosten och det man fick med. Någon som vet vart dessa kan tänkas ligga?

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Hallå, har precis börjat spela GW2. Köpte någon
Heroic version eller liknande men kan inte hitta XP boosten och det man fick med. Någon som vet vart dessa kan tänkas ligga?

Tjena!
Välkommen till GW2. De prylar du fick med bör finnas i din mail(brevikon uppe i vänstra hörnet).

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Tjena!
Välkommen till GW2. De prylar du fick med bör finnas i din mail(brevikon uppe i vänstra hörnet).

Tack för svar, ser inte ut att ha något ännu. Är bara lvl 3 iofs så det kanske kommer lite senare. Om jag vill joina friskyttarna går det att ta de ingame eller föredrar ni webb appli?

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Skrivet av iskalle:

Tack för svar, ser inte ut att ha något ännu. Är bara lvl 3 iofs så det kanske kommer lite senare. Om jag vill joina friskyttarna går det att ta de ingame eller föredrar ni webb appli?

Du är välkommen att ansöka via vår hemsida. När du loggat in på den första gången, ser du en stor röd knapp med texten "bli medlem". Klicka på den, så får du all information om hur du skall gå tillväga.

Välkommen!

Permalänk
Medlem

Det finns en svensk guild på Piken square. Den heter Prismatic illusion.

Själv har jag väldigt svårt att komma in i spelet. Jag tycker att det är svårt att röra gubben åt det håll jag vill, allt är trögt och omständigt. Jag hittar inte quester och är allmänt bortkommen :). Jag ska få hjälp i helgen av en som har två lvl 80 så får vi se om det fungerar bättre sen. Jag gillar loren och grafiken är underbar men jag lirar typ 10minuter sen tröttnar jag och kör wow istället men för den skull skyller jag inte på spelet utan mer på mitt tålamod

Permalänk
Medlem

Var ute och lekte cowboysare med min Warrior igår kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Det finns en svensk guild på Piken square. Den heter Prismatic illusion.

Själv har jag väldigt svårt att komma in i spelet. Jag tycker att det är svårt att röra gubben åt det håll jag vill, allt är trögt och omständigt. Jag hittar inte quester och är allmänt bortkommen :). Jag ska få hjälp i helgen av en som har två lvl 80 så får vi se om det fungerar bättre sen. Jag gillar loren och grafiken är underbar men jag lirar typ 10minuter sen tröttnar jag och kör wow istället men för den skull skyller jag inte på spelet utan mer på mitt tålamod

Det där med att röra gubben är en vanesak. Tog mig några månader sen var det inget jag tänkte på.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Började spela detta spel igen men blev lite förbluffad hur extremt låg FPS jag hade i Lion's Arch. Minns att den var dålig sist jag spelade men nu var det verkligen kasst. Något tips på vad man kan göra där?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har spelar endel GW2, tror att jag ligger på ca lvl 40, men kan inte låta bli att tycka att det sakanas attacker. Är egentligen bara 3 knappar att trycka på, typ samma i pvp (5). Jag tycker att stridssystemet känns väldigt tamt. Blir liksom ingen progression, samma tre attacker som jag hade på lvl 8. Något man kan göra för att det hela skall bli lite intressantare?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där med att röra gubben är en vanesak. Tog mig några månader sen var det inget jag tänkte på.

Så har fler sagt till mig och du har säkert helt rätt. Jag tänkte också försöka släppa xp-hetsen lite och ta och utforska GW2 världen lite mer. Bara knalla runt och se mig omkring och ta någon enstaka quest eller event. Jag är nog lite för wowskadad där man rusar fram som en idiot mellan quester/Heroics/BGs/raider mm för att få bättre gear :).

Helvete vad snyggt GW2 är i vilket fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Har spelar endel GW2, tror att jag ligger på ca lvl 40, men kan inte låta bli att tycka att det sakanas attacker. Är egentligen bara 3 knappar att trycka på, typ samma i pvp (5). Jag tycker att stridssystemet känns väldigt tamt. Blir liksom ingen progression, samma tre attacker som jag hade på lvl 8. Något man kan göra för att det hela skall bli lite intressantare?

Vilken klass lirar du för tillfället?

Som pve är designat blir det ofta rätt få skills för många klasser där, lite synd men en naturlig följd av att så mycket skada är koncentrerad till vissa attacker.

För WvW skulle jag föreslå följande om du vill ha lite fler knappar:

*D/D eller Staff elementalist.
*Necro (Både power och condi även om power är att föredra för wvw, condi är bra att roama med.)
*Engineer för roaming

sPvP:
*Engineer, alla builds använder i princip 2 eller fler kits.
S/D eller S/F Elementalist
Necro

Sedan ska det sägas att en del andra klasser är intressanta rent mekaniskt även om de har få skills.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av redruM:

Körde lite roaming med min mesmer ikväll och hittade en kul fight!

http://www.youtube.com/watch?v=L7jsZ6q5v1M

Vilken remix är det där på låten lifeline?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Funderade på att börja lira igen. Har inte lirat sedan release. Problemet var då att det var väldigt segt att röra sig. Kontrollerna kändes väldigt "klonky" om ni förstår. Så frågan är: Har det blivit mer 'flyt' i movement och är spelet numera snabbare? Var ytterst irriterad på att det inte finns mounts heller för den delen. Kanske något som ändrats också?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Funderade på att börja lira igen. Har inte lirat sedan release. Problemet var då att det var väldigt segt att röra sig. Kontrollerna kändes väldigt "klonky" om ni förstår. Så frågan är: Har det blivit mer 'flyt' i movement och är spelet numera snabbare?

Det är ju inte säkert att andra personer har samma referensramar som du. Det som du tycker är "klonky" kan ju andra tycka är helt ok och tvärtom. Så jag föreslår att du snabbt hoppar in i spelet och testar själv så får du bästa svar på din fråga, du behöver ju inte betala någon subscription eller liknande i GW2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det är ju inte säkert att andra personer har samma referensramar som du. Det som du tycker är "klonky" kan ju andra tycka är helt ok och tvärtom. Så jag föreslår att du snabbt hoppar in i spelet och testar själv så får du bästa svar på din fråga, du behöver ju inte betala någon subscription eller liknande i GW2.

Gjorde som du sa och efter mycket om och men så fick jag låst upp mitt konto (Undrar varför det var låst. Men de på supporten fixade det snabbt. Cred til dem!) och laddat ner gw2 igen. Tyvärr så hade det inte ändrats nämnvärt. Därför får jag omformulera frågan. Blir det bättre på höre lvl ? Bara orkat till lvl 33 hittils så...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har haft GW2 sedan det släpptes, dock inte spelat något alls på en lång tid p.g.a. tappat intresse. Är nyfiken och sugen på att börja spela igen. Undrar om spelet har förändras, är det något nytt till endgame?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte börja spela GW2 igen men med Eyefinity denna gång. Av någon anledning hamnar skillbar och allt sådant på den vänstra skärmen. Har sett bilder där det är i mitten, hur gör man så att det blir så?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Gjorde som du sa och efter mycket om och men så fick jag låst upp mitt konto (Undrar varför det var låst. Men de på supporten fixade det snabbt. Cred til dem!) och laddat ner gw2 igen. Tyvärr så hade det inte ändrats nämnvärt. Därför får jag omformulera frågan. Blir det bättre på höre lvl ? Bara orkat till lvl 33 hittils så...

Att kontrollerna känns konstiga är en vanesak i min mening. Kändes mycket underligt på release men nu känns de direkt trevliga jämfört med andra spel.

Skrivet av zin:

Har haft GW2 sedan det släpptes, dock inte spelat något alls på en lång tid p.g.a. tappat intresse. Är nyfiken och sugen på att börja spela igen. Undrar om spelet har förändras, är det något nytt till endgame?

I PvE-väg har fractals släppts och revampats, annars har en del temporärt living world content rullat. Gissningsvis händer det mer nu när "finalen" av den första living world omgången rullas ut.

Skrivet av LudvigLindell:

Jag tänkte börja spela GW2 igen men med Eyefinity denna gång. Av någon anledning hamnar skillbar och allt sådant på den vänstra skärmen. Har sett bilder där det är i mitten, hur gör man så att det blir så?

"f the UI is on the wrong screen, make sure your center screen is setup as your primary display. I believe this is set in the Windows resolution settings or the Eyefinity setup wizard.
Regarding the switch to “cram” the UI on the center screen:
This is how the UI has always functioned on Nvidia Surround. We never had support for AMD graphics until now, so now they both function the same, using the same code.
If there are issues with the current functionality like the UI not scaling correctly at different sizes, we’ll look into it."

Från: https://forum-en.guildwars2.com/forum/support/tech/Eyefinity

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt att komma in i spelet. Jag gillar verkligen loren och grafiken är som sagt superb men jag fattar inte mycket av eventsen eller questerna. Dessutom är det väldigt segt att lära sig kontrollerna men det får ta sin tid. Jag lallar mest omkring och försöker förstå vad jag ska göra. Just nu är jag (lite dumt kanske) som level 7 inne i ett kloster och dödar level 11 maskar samt blir dödad av centaurier på level 12 och försöker hinna ifatt ölkaggetjuvar på level 11. Säkert inte så smart men nu är jag där så jag tänkte fortsätta en stund där. Jag borde ju få hyggligt med XP om jag dödar 4 levels högre mobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Jag har väldigt svårt att komma in i spelet. Jag gillar verkligen loren och grafiken är som sagt superb men jag fattar inte mycket av eventsen eller questerna. Dessutom är det väldigt segt att lära sig kontrollerna men det får ta sin tid. Jag lallar mest omkring och försöker förstå vad jag ska göra. Just nu är jag (lite dumt kanske) som level 7 inne i ett kloster och dödar level 11 maskar samt blir dödad av centaurier på level 12 och försöker hinna ifatt ölkaggetjuvar på level 11. Säkert inte så smart men nu är jag där så jag tänkte fortsätta en stund där. Jag borde ju få hyggligt med XP om jag dödar 4 levels högre mobs

GW2 är event drivet, d.v.s att du ska utforska världen och då stöta på saker som händer (events) som kan ses som quests i andra spel.

Vilken server valde du?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag är på Pilkensquare. Väldigt trevlig server måste jag säga då jag fått hjälp flera gånger av okända spelare. Så jag kan vara i områden på betydligt högre level utan att bli slaktad men ändå få lite XP?? jag gillar att explora så det är ju bra i så fall :). Jag var med på ett event där man skulle döda ett jättevildsvin och det fick jag en hel del XP från men jag dog också flera gånger av dom level 11-12 vildsvinen som attackerade mig.

Normalt är kanske att man håller sig till sitt eget levelområde, i mitt fall level 7 men jag gillar att se mig omkring

Permalänk
Medlem

Här kommer en episk fight vi hade förra veckan. GW2 is sooo alive

Permalänk
Medlem

Jag har fått problem efter senaste builden. Jag kraschar efter 2-3 minuter när jag går online. Är det någon som vet hur jag löser det. Jag har mailat supporten men inte fått svar än

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Jag har fått problem efter senaste builden. Jag kraschar efter 2-3 minuter när jag går online. Är det någon som vet hur jag löser det. Jag har mailat supporten men inte fått svar än

Testa https://help.guildwars2.com/hc/en-us/articles/201863008-Repai...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Får hoppas att nästa patch inte nerfar Beserker gear för mycket och crit damage.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Hallå.

Håller på att installera spelet igen efter ett långt break ifrån GW2, har dock läst att det nu har kommit Ascended gear och vapen, hur får man tag på dessa? jag gillar inte crafting i spel alls och jag vill helst slippa crafta själv, kan man köpa Ascended gear med guld eller med instance tokens?

Alla tips mottages tacksamt när det gäller Ascended gear!?

En annan fråga är vart man farmar guld bäst nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Hallå.

Håller på att installera spelet igen efter ett långt break ifrån GW2, har dock läst att det nu har kommit Ascended gear och vapen, hur får man tag på dessa? jag gillar inte crafting i spel alls och jag vill helst slippa crafta själv, kan man köpa Ascended gear med guld eller med instance tokens?

Alla tips mottages tacksamt när det gäller Ascended gear!?

En annan fråga är vart man farmar guld bäst nuförtiden?

Crafta, köpa med laurels, köpa med FOTM relics.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar