Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har nu bestämt mig.... för att inte spela GW2 när det släpps (fan att man förköpt). Fult och inget nytt i jämförelse med den uppsjö av mmo's jag spelat förut. Konstaterar än en gång (tidigare med Aion, Tera, SWTOR mfl betor) att Darkfall satt standarden för mitt mmo-spelande för all framtid. Full loot och pvp överallt... annars får det vara. Kanske får kör EVE ett tag.... i väntan på att få testa The Secret World och någon gång förhoppningsvis Darkfall 2.0.

Jag höll på att säga "tråkigt att höra" Men schysst att du har en åsikt som du kan stå för. Alla spel faller väl inte alla i smaken antar jag. Jag gillar det skarpt, vilket jag visste att det skulle göra - men om det är värt hypen och om det är spelens messias som jag vill att det skall vara - det återstår att se!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Nån som har problem att komma in nu? Fortfarande lika svårt?
Får bara "Unable to complete operation"

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Påminner bara om att jag har en sweclockers guild på Far Shiverpeaks.
Citera mig med ert ingame nam så lägger jag till er.(glöm inte att acceptera.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Jag tar gärna emot en invite Nickar Mowcow

Permalänk
Medlem

Är ni inne? Varit inne länge? Haft problem att logga in? Har inte kommit in sedan det starta :/

__

Finns det nån server status page?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Är ni inne? Varit inne länge? Haft problem att logga in? Har inte kommit in sedan det starta :/

__

Finns det nån server status page?

har vart inne i 30 min nu, kom in på en gång när jag försökte

Permalänk
Medlem

Jag får bara "unable to complete operation" code 42.
Känner på mig att något är vajsing.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Går inte.

jo då... bara installera om

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Fiskepinnen

Behöver gärna någon att party:a med Level 9

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Har kört i 4 timmar nu utan att ha kastats ut iaf, men det är fortfarande väldigt trögt i login menyn och att välja karaktär, ibland så bara fastnar det.

Två saker jag funderar på...

Nån som vet hur man ser om man "gästar" en annan server? Ett par gånger så har den sagt att ett område är fullt, vill du gästa, blabla. Men hur vet man när man är tillbaka på sin egen server?

Och vad händer om man helt dör och måste välja en waypoint men saknar pengar? Inte hänt än men det var nära i början, haha. Kunde inte se några 0 waypoints, bara dom som kosta. Finns ingen "base" respawn heller jag kunde se. Visst kan man revivas men anta att ingen är i närheten. Vad att göra? Dö permanent, lol?

Permalänk
Medlem

Herregud vad dåligt movement är i guildwars2 känns lika värdelöst som GW1 ;> stelt, gubbarna typ flyter.

Får väll spela lite och se om man pallar me skiten när man köpt möget nu

Annars får det väll hamna i hyllan vid launch me, avskyr spel med värdelösa animationer/rörelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Herregud vad dåligt movement är i guildwars2 känns lika värdelöst som GW1 ;> stelt, gubbarna typ flyter.

Får väll spela lite och se om man pallar me skiten när man köpt möget nu

Annars får det väll hamna i hyllan vid launch me, avskyr spel med värdelösa animationer/rörelser.

Det kallas tröghetslagen. Måste säga att det känns rätt naturligt, till skillnad ifrån WoW där en helvändning inte påverkas av någon som helst tröghet. Men antar att det är en smaksak.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

När det inte laggar finner jag movement/attacks i GW2 perfekt. Man behöver hålla på att tab-targetta o stelt stå o peta på mobsen. Allting bara flyter på, svingar man ett svärd o missar, ja då missade man av det enkla faktumet att man missade istället för att man fick en taskig dice roll.

Dodga har jag dock inte lärt mig än

Permalänk
Medlem

Har frågat innan men fick inte svar. Finns det bara 1 typ av quest dvs story quest ? Jag är lvl 3 och jag måste gå in i instances för lvl 6 typ, skadet vara så ?

Permalänk
Medlem

Hallå! Jag och min polare är i samma värld och på samma ställe men vi kan inte se varandra, varför?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

vilken world kör ni på ? kanske inte spelar någon roll ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haestar:

vilken world kör ni på ? kanske inte spelar någon roll ?

på Far Shiverpeaks, men madu kan joina ändoå om du är på anna

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

på Far Shiverpeaks, men madu kan joina ändoå om du är på anna

okej ! valde den servern, håller p att göra gubben så skriver mitt namn senare, om man får joina dvs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haestar:

okej ! valde den servern, håller p att göra gubben så skriver mitt namn senare, om man får joina dvs

Självklart, alla swec är välkomman, kom ihåg att accept.

Permalänk
Medlem

Ett tips, gå INTE in i Kessex Hills på EU server då fastnar loading på 95% och man måste byta server och sedan tillbaka...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

jo då... bara installera om

Det jag menade va. Du kan inte göra nåt för det är Arenanet som fixar det. Jag har inte heller det kvar nu. Har inte rört spelet sen klockan 6 i morse och då hade jag

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Har frågat innan men fick inte svar. Finns det bara 1 typ av quest dvs story quest ? Jag är lvl 3 och jag måste gå in i instances för lvl 6 typ, skadet vara så ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoyan:

Titta på kartan och se du har hjärtan som inte är ifyllda. Där kan du gå och utföra events. Sedan ska du även utforska lite och då brukar man råka stöta på lite olika events/quests som händer.

Permalänk
Medlem

Nån anann som får svart skärm i vissa vyer?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Titta på kartan och se du har hjärtan som inte är ifyllda. Där kan du gå och utföra events. Sedan ska du även utforska lite och då brukar man råka stöta på lite olika events/quests som händer.

tack

Permalänk
Medlem

Nu blir jag lite ledsen, köpte pre-purchase hos webhallen för 449:- den 16/4-12 och har inte fått någon nyckel till denna beta....

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Köpte från spelbutiken i onsdags, dem hade översållt så har inte fått någon nyckel än. Om jag köper från cdon eller officiella sidan, får jag en nyckel direkt via mail då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen som kör WvW på Far Shiverpeaks? Går inte så bra just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Köpte från spelbutiken i onsdags, dem hade översållt så har inte fått någon nyckel än. Om jag köper från cdon eller officiella sidan, får jag en nyckel direkt via mail då?

Skickades från m.sweclockers.com

Prövade att köpa från officiella sidan men det fungerade inte. Systemet verkar överbelastat eller buggat.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!