Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon156636:

Jag tror att black ops kommer att sucka därför att
mw2 komm var det förra vinter och nu kommer black ops det var för snabbt
och de har förstört black ops för att de gjorde den för snabbt och den är en billigt kopia
av mw2 men bara värre!!!

För det första så har dom jobbat med spelet i 2 år som föregående talare sa. Och för det andra tror jag spelet kommer bli bra då hela Treyarch jobbar med Black Ops, medans det bara halva Treyarch jobbade med World At War.
Och jag personligen tycker att WaW var relativt bra.

Permalänk
Medlem

Vill ha begäret är på top. 8 dagar kvar

Permalänk
Skrivet av contra:

Vill ha begäret är på top. 8 dagar kvar

Håller med, Väntar spänt på releasen
Får bara hoppas att datorn klarar av de på höga inställningar osså

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Hade hoppats på lite bättre ljud men från vad man sett i trailers så verkar det lika värdelöst som i waw.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Avstängd

Jaa äntligen dedikerade servrar igen,nu kan man spela på riktigt som i modern warfare och inte som skiten modern warfare 2 med sin skitlagg hela tiden:))
Jag lär ju förboka jag med:)))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alban72:

Jaa äntligen dedikerade servrar igen,nu kan man spela på riktigt som i modern warfare och inte som skiten modern warfare 2 med sin skitlagg hela tiden:))
Jag lär ju förboka jag med:)))

Riktigt som i Modern Warfare kommer det dock inte bli... Du kommer inte kunna hosta en egen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har bokat ett exemplar sen en tid tillbaka och nu när det börjar närma sig börjar jag bli sjukt sugen på att installera det och sätta igång och spela. Modern Warfare 2 är ett roligt spel om man bortser från server strul och alla småglin som fuskar hela tiden. Men så är det ju alltid i alla spel att det finns lamers som scamar och fuskar.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag har bokat ett exemplar sen en tid tillbaka och nu när det börjar närma sig börjar jag bli sjukt sugen på att installera det och sätta igång och spela. Modern Warfare 2 är ett roligt spel om man bortser från server strul och alla småglin som fuskar hela tiden. Men så är det ju alltid i alla spel att det finns lamers som scamar och fuskar.

Håller med. Därför spelar man på gängets egen server (redan en bokad, kanske blir det två) där det blir kick/ban för minsta lilla Nu återstår det iofs att se vad man kommer kunna göra med servern som admin i Black Ops men rimligen finns det såpass bra verktyg att man kommer kunna hålla fuskare och glin borta.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

YouTube - GameSpot Presents: Now Playing - Call of Duty: Black Ops Multiplayer en timme lång video om multiplayern
Ser riktigt nice ut! Skönt med dedikerade servrar också

Permalänk
Medlem

Alla bara pratar om att det är bra med dedicerad servers, är det bara jag som vill ha Public Server Files, visst är det bra med dedicerad servers "hyrserver" gentemot matchmaking, men betala för att ha en server är ju helt skruvat visst activision med flera tjänar ju säkert pengar på det,men jag tror inte det ena tar ut det andra dom skulle förmodligen tjäna lite till om det fanns möjlighet med egen server.
Man har ju redan betalat spelet så varför betala igen månad ut och månad in för och kunna spela lite multi och dessutom bjuda alla andra på det.

Permalänk
Medlem

Ska förhandsboka på Elgiganten, men om priset blir billigare efter att jag har beställt, tex. på måndag, kommer jag få betala det billiga priset istället för det jag beställde för?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hostile:

Alla bara pratar om att det är bra med dedicerad servers, är det bara jag som vill ha Public Server Files, visst är det bra med dedicerad servers "hyrserver" gentemot matchmaking, men betala för att ha en server är ju helt skruvat visst activision med flera tjänar ju säkert pengar på det,men jag tror inte det ena tar ut det andra dom skulle förmodligen tjäna lite till om det fanns möjlighet med egen server.
Man har ju redan betalat spelet så varför betala igen månad ut och månad in för och kunna spela lite multi och dessutom bjuda alla andra på det.

Spelskaparna vill att det är just ordet dedikerade vi ska hänga upp oss på, inte att vi måste hyra dem och inte kan hosta själva.

Battlefield-gänget gjorde också de en stor grej efter "skandalen" med MW2, där de sade att de minsann skulle köra dedikerade servrar osv, men även där var det samma sak, uthyrning etc.

$$$!

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbe_93:

YouTube - GameSpot Presents: Now Playing - Call of Duty: Black Ops Multiplayer en timme lång video om multiplayern
Ser riktigt nice ut! Skönt med dedikerade servrar också

Sjukt sugen här me.
Någon som tänkte på vad dåligt han spelade?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hostile:

Självklart kunde det varit bättre, men efter floppen med mw2 så får man vara glad för det lilla. Servern vi tänker hyra kostar 10 euro i månaden så jag betalar gärna ca 7 kr i månaden (eller vad det blir när alla anmält sig) för att få en "egen" server tillsammans med vännerna. Hade det varit dyrare hade jag tyckt det var värre, men när det är såpass billigt så är det ok tycker jag. Men visst, á la CoD 4 hade varit ännu bättre.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda som var något sånär bra med MW2s urusla system var att man inte kunde bli kickad av någon 12-årig admin som grinar när han får pisk

Skrivet av TheJerk:

Självklart kunde det varit bättre, men efter floppen med mw2 så får man vara glad för det lilla. Servern vi tänker hyra kostar 10 euro i månaden så jag betalar gärna ca 7 kr i månaden (eller vad det blir när alla anmält sig) för att få en "egen" server tillsammans med vännerna. Hade det varit dyrare hade jag tyckt det var värre, men när det är såpass billigt så är det ok tycker jag. Men visst, á la CoD 4 hade varit ännu bättre.

Som jag har förstått det så blir det inga servrar i Sverige (detta suger ju ganska hårt för övrigt), är detta fel eller är det typ en dansk server ni ska hyra?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det enda som var något sånär bra med MW2s urusla system var att man inte kunde bli kickad av någon 12-årig admin som grinar när han får pisk :

Som jag har förstått det så blir det inga servrar i Sverige (detta suger ju ganska hårt för övrigt), är detta fel eller är det typ en dansk server ni ska hyra?

Det är precis dom griniga 12-åringarna vi kommer att kicka. Och det stämmer, dansk server är det. Vi har det nu med i bfbc2 och det funkar bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Spelskaparna vill att det är just ordet dedikerade vi ska hänga upp oss på, inte att vi måste hyra dem och inte kan hosta själva.

Battlefield-gänget gjorde också de en stor grej efter "skandalen" med MW2, där de sade att de minsann skulle köra dedikerade servrar osv, men även där var det samma sak, uthyrning etc.

$$$!

Man måste ju hyra server hur som helst om man ska spela seriöst.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shrudder:

Hänger inte riktigt med, varför skulle man det?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Det finns ju många med ordentliga servrar och bra lina som kan hosta sina egna servrar ^^

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

här ska jag bjuda på lite smaskigt till alla som väntar på black ops

1 H MP gameplay med kommentator.

YouTube - Call of Duty: Black Ops Multiplayer - GameSpot Now Playing!

Visa signatur

-Do you even have a life?

-Im a gamer I got plenty of lives!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hänger inte riktigt med, varför skulle man det?

Bra ping och stabila servrar.

Skrivet av snoogiloo:

Det finns ju många med ordentliga servrar och bra lina som kan hosta sina egna servrar ^^

Sant, men man får betala mycket om man vill ha samma prestanda som i de man hyr.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shrudder:

Bra ping och stabila servrar.

Sant, men man får betala mycket om man vill ha samma prestanda som i de man hyr.

Fel, helt enkelt
Allt beror på vad du har för förutsättningar men att köra en dedikerad spelserver kräver i regel inte mycket i hårdvaruväg, i hallar brukar de köra en hel drös på samma burk och det är då man behöver mer kraft för att det ska rulla på smidigt. Sitter du med kass lina så är det en annan femma det också men alla gör inte det.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Då va det bokat, trots att det svider i plånboken denna månad
Hoppas det är värt det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon156636:

Jag tror att black ops kommer att sucka därför att
mw2 komm var det förra vinter och nu kommer black ops det var för snabbt
och de har förstört black ops för att de gjorde den för snabbt och den är en billigt kopia
av mw2 men bara värre!!!

Nej. behöver det inte, Infinitive Ward som gjorde MW2 och Treyarch som gör Black ops.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Fel, helt enkelt
Allt beror på vad du har för förutsättningar men att köra en dedikerad spelserver kräver i regel inte mycket i hårdvaruväg, i hallar brukar de köra en hel drös på samma burk och det är då man behöver mer kraft för att det ska rulla på smidigt. Sitter du med kass lina så är det en annan femma det också men alla gör inte det.

Har aldrig spelat på en "hemma"server som varit riktigt bra. Det är mycket inställningar som ska fixas för att det ska bli så nära LAN som möjligt. Och många orkar bara starta servern och ställa in map.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

VGChartz hittills förbokade i USA.
Call of Duty: Black Ops (X360) - 1,572,795
Call of Duty: Black Ops (PS3) - 783,579

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Fler än MW2 iaf. Sen om spelet säljer mer än 20 miljoner kopior som MW2 lyckats med är frågan, men varför inte? Detta släpps ju även till Wii och NDS.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shrudder:

Har aldrig spelat på en "hemma"server som varit riktigt bra. Det är mycket inställningar som ska fixas för att det ska bli så nära LAN som möjligt. Och många orkar bara starta servern och ställa in map.

Det första jag undrar är hur du vet vilka servrar som är hemma och vilka som står hyrda i någon hall? Alla är inte namngivna efter hur de hostas och en trace/lookup visar ofta inte tillräckligt mycket info på den sortens servrar för att man ska kunna kartlägga
Har du kontaktat och frågat admins på varje server du tyckt vara bra hur den är hostad? xD

Vet inte om du syftar på något särskilt spel men ofta lämnas inställningar på default (även om det i många fall inte direkt finns något/mycket som kan optimeras) och är upp till kunden att pilla om behovet finns.
En viss kunskap kan ju självklart hjälpa, men det är inte bara de som tar betalt som har den kunskapen

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Åhh!!!!!! Spelet har sååå jäkla kasst ljud. Så skönt det hade varit om man kunde få ha sina egna ljud o ändå kunna lira MP. Nääääh, för då tror ju PB man fuskar!
Fattar inte hur fel på öronen man kan ha, de som gör ljuden till CoD spelen. Är själv ljudskapare/musiker och har väldigt stor koll på hur hur man skapar en balans mellan hollywood och totala verklighetens skottljud! Lack e jag iaf...
Men men, RO2 kommer iaf i början på nästa år och är säker på att det spelet inte kommer svika mig. Dock helt olika genres, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det första jag undrar är hur du vet vilka servrar som är hemma och vilka som står hyrda i någon hall? Alla är inte namngivna efter hur de hostas och en trace/lookup visar ofta inte tillräckligt mycket info på den sortens servrar för att man ska kunna kartlägga
Har du kontaktat och frågat admins på varje server du tyckt vara bra hur den är hostad? xD

Bra fråga, egentligen vet man ju inte det. Men det brukar märkas av högre ping och att man kan missa de man skjuter på trots att man skjuter mitt i hitboxen.. Och av att man använder gametracker och servern ligger någonstans där ingen hyr ut servrar.

Skrivet av TheDaemon:

Vet inte om du syftar på något särskilt spel men ofta lämnas inställningar på default (även om det i många fall inte direkt finns något/mycket som kan optimeras) och är upp till kunden att pilla om behovet finns.
En viss kunskap kan ju självklart hjälpa, men det är inte bara de som tar betalt som har den kunskapen

Syftar mycket på Counter-Strike. Där är det väldigt viktigt att servern har låg och stabil ping och att hitboxen är bra.

Visa signatur