Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Skrivet av knaz:

Gillar dedikerade servrar, men lutar åt att jag o polarna skaffar en egen. En av dom jag spelar med är ruskigt duktig och det går inte ett game utan cheat anklagelser mot honom så kommer ju sluta med att han blir bannad hit och dit. Själv är jag väll en avarage player inom FPS så jag lär ju inte ha det problemet personligen. Det är väll kanske den enda nackdelen med dedikerade servrar, en admin kan anta att en person fuskar och banna även om fallet inte är sådant.

servrarna han blir bannad från är antagligen väldigt oseriösa. På en seriös server så hade admin speccat honom och på så sätt sett om han hade cheatat eller inte. visst kan det hända att han blir felaktigt bannad från en seriös server också men chansen är rätt så liten då man inte bannar för vad som helst

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snoogiloo:

servrarna han blir bannad från är antagligen väldigt oseriösa. På en seriös server så hade admin speccat honom och på så sätt sett om han hade cheatat eller inte. visst kan det hända att han blir felaktigt bannad från en seriös server också men chansen är rätt så liten då man inte bannar för vad som helst

Du har givetvis rätt på det stora hela, men det finns tyvärr även rötägg till admins på servrar som anses "seriösa", tyvärr.
Det är då det blir så otroligt frustrerande när det väl händer, känns förbannat illa att bli bannad på felaktiga grunder från en server man är stammis på och gillar folket som lirar där.

Har varit med om det några gånger i COD4 framför allt. I min erfarenhet så händer det ofta på "seriösare" servrar även att huvudadmins eller liknande inte vill plocka bort bans som en annan admin satt heller.

Nåväl man kan ju hoppas man hittar några bra servrar till Black Ops, om nu spelet blir något att hänga i granen

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

finns det ett "spec ops" läge (liknande det i MW2) i black ops? (där man kan spela 2 pers på en konsol)?

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[Ryzen 9 9900X] - [GIGABYTE X870E AORUS PRO] - [Corsair Vengeance DDR5-6000 128GB] - [Fractal Design North chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [be quiet! Platinum 850W] - [Noctua NH-D15S] - [Dell U4025QW] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Kommer finnas något liknande..

Multiplayer Online Split-Screen Support
Let’s get started with what I believe is the most unknown, yet confirmed, aspect to Call of Duty: Black Ops Multiplayer -- the online split-screen support we’ve re-introduced to the franchise! This applies to both the Xbox 360 & PlayStation 3.

The Facts:

* You can connect a 2nd controller and bring a Guest online (i.e. "JD_2020" & "JD_2020(1)").
* Guests can rank up, earn unlocks, etc -- all Guest progress goes away once signed out.
* (Xbox 360 only) You can bring a 2nd, Gold Xbox LIVE account online!
* (Xbox 360 only) Both players with full online accounts can rank-up while playing split-screen, as if on two separate consoles.
Call of Duty: Black Ops - Coming 11.09.10

Permalänk
Hedersmedlem

"all Guest progress goes away once signed out."

Lät ju lite trist, för de som inte har xbox + gold dvs

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scuzzlebutt:

Om man köper det från cdon eller nå sånt, får man koden direkt så man kan preloada i steam eller får man den på tisdag?

"När du bokar ett spel på On Demand så läggs produkten under 'Mina produkter - Spel' på redownloadsidan. Du kan sedan logga in på redownloadsidan på releasedagen (00:01) och börja ladda ner ditt spel. Produktnycklar publiceras på redownloadsidan samt skickas ut per e-post."

Release är på tisdag, så förhoppningsvis får man dom senast kl 00:01 som det står, så kan det ladda ner medans man sover och pluggar/jobbar

Permalänk
Medlem

Man ska kunna ladda ner det redan nu.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ja om man köper det på steam så kan man ladda ner det redan nu. Men han frågade om cdon, och dom skickar inte ut nyckeln förrän 00:01 på tisdag.

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött på mw2 när man spelar tex CTF och medspelarna bara springer runt som idioter-.- Skulle vart skoj om man satt ett gäng i skype eller vad som hellst och körde lite taktiskt spel istället för att bara tänka på sin egna stats! Någon som tänker likadant?i black ops då givetvis:D

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates

Permalänk
Medlem
Skrivet av boboinho:

Ja om man köper det på steam så kan man ladda ner det redan nu. Men han frågade om cdon, och dom skickar inte ut nyckeln förrän 00:01 på tisdag.

Man får allså en key man kan trycka in i steam och det är samma som att köpa på stem fast 150spänn billigare ?

Vill ha mina spel på steam nämligen men vill inte betala mer än nödvändigt

Permalänk
Medlem

Tror att vart man än köper spelet får man en nyckel till steam, dock skickar vissa ut en fysisk skiva också som kan va nice att ha Cdon latar sig bara och skickar bara nycklar då det är fri frakt på det

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Tror att vart man än köper spelet får man en nyckel till steam, dock skickar vissa ut en fysisk skiva också som kan va nice att ha Cdon latar sig bara och skickar bara nycklar då det är fri frakt på det

Ok tack för det. Klarar mig utan skivan så blir CDON då. Hoppas bara inte nerladdningservrarna blir sådär överbelastade så man får vänta en dag extra för att ladda ner det hehe.

Permalänk
Medlem

webhallen skickade iväg mitt ex på fredag

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

skulle vara riktigt bra om cdon skickade nycklar samtidigt som man köpte det så kunde man spela direkt + att det skulle sprida belastningen de får på sina servrar som ska skicka ut alla nycklar ( om än denna belastning är väldigt liten). så kunde man preloda utan att köpa spelet dyrt hos steam.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk

Har några frågor som jag undrar över.

1.Kommer det vara mer än 12 platser som det är i mw2 ?
2.Kommer man måsta auto joina eller får man själv välja vilken server man vill vara på ?
3.Tiden är bara 10 min i mw2 hur blir det med black ops ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

2.Kommer man måsta auto joina eller får man själv välja vilken server man vill vara på ?

1. Förmodligen, ej någon info om det vad jag vet? Dock är det Dedicated servers nu så ingen anledning att ha mindre platser än MW2, säkert max 24 eller något men jag kan ej lova att det stämmer Dumt av Treyarch ifall det bara är 12 pers dock.
2. Du får välja själv vilken server du vill spela på
3. Eftersom folk själva får ställa in sina egna servers nu så är det nog så att den som gör/hyr servern väljer tid, antal kills som krävs för att vinna, poäng osv helt själv.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

1. Förmodligen, ej någon info om det vad jag vet? Dock är det Dedicated servers nu så ingen anledning att ha mindre platser än MW2, säkert max 24 eller något men jag kan ej lova att det stämmer Dumt av Treyarch ifall det bara är 12 pers dock.
2. Du får välja själv vilken server du vill spela på
3. Eftersom folk själva får ställa in sina egna servers nu så är det nog så att den som gör/hyr servern väljer tid, antal kills som krävs för att vinna, poäng osv helt själv.

Låter ju riktigt bra...kan nog bli ett köp

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av knaz:

Gillar dedikerade servrar, men lutar åt att jag o polarna skaffar en egen. En av dom jag spelar med är ruskigt duktig och det går inte ett game utan cheat anklagelser mot honom så kommer ju sluta med att han blir bannad hit och dit. Själv är jag väll en avarage player inom FPS så jag lär ju inte ha det problemet personligen. Det är väll kanske den enda nackdelen med dedikerade servrar, en admin kan anta att en person fuskar och banna även om fallet inte är sådant.

Tror inte det kommer bli ett så stort problem för din kompis. Jag har aldrig sett någon bli bannad så vida han inte är en SOLKLAR fuskare på dedikerade, ifall dom bannar visar det ju bara hur värdelös servern isig är :).

Vi är ett gäng som tänker skaffa en server, funderar på att börja köra hyfsat seriöst, frågan är bara, kommer det finnas ligor/cuper? Var i så fall, esl, cb? Någon som har någon koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

1: i cod4-5 så var det 64max dedikerade servrar "PC"
2: välja själv "PC"
3: ingenaning tror server admin bestämmer det?

Edit: kommer det vara nattöppet i webhallen(stockholm)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinan:

1: i cod4-5 så var det 64max dedikerade servrar "PC"
2: välja själv "PC"
3: ingenaning tror server admin bestämmer det?

Edit: kommer det vara nattöppet i webhallen(stockholm)?

Svårt att kolla Webhallen.se..?

Men ja dom kommer ha nattöppet

Permalänk
Hedersmedlem

Även i Malmö och Göteborg denna gång

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

"24 Player Max (Unranked), 18 Player Max (Ranked)"

Snippat från gameservers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Förhandsbokade mitt spel igår på spelbutiken och nu ser jag att det är redan skickat? Kan det vara sant eller vad tror ni? Har ju ALLTID fått mina spel därifrån på release dagen.

Brukar få mina spel från webhallen 2-3 dagar före release! ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Finns det någon förhands review på detta spelet? (har sökt men inte hittat något)

Permalänk
Medlem

Nej V1King, inte någon riktig review ute ännu, kommer ut midnatt imorgon enligt var jag hört, så på release dagen

Nice jag tycker faktiskt 18 pers på rated låter rimligt, inte för mkt och inte för lite

Ser verkligen fram emot detta nu grabbar Ska fasen bli att röja när det drar igång

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar hur de kommer sköta spelprofilerna denna gång, om det likt COD4 och MW2 kommer dyka upp hackade profiler lvl 70 prestige 10 typ första dagen igen... Hoppas de lyckats hitta på någon bättre lösning nu.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Undrar hur de kommer sköta spelprofilerna denna gång, om det likt COD4 och MW2 kommer dyka upp hackade profiler lvl 70 prestige 10 typ första dagen igen... Hoppas de lyckats hitta på någon bättre lösning nu.

Rank osv spelar inte lika stor roll nu då det är "pengar" man köper upgrades osv för nu Sedan spelar det ingen större roll då de som har det day 1 blir bannade rätt så omgående tror jag ifall det skulle ske.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shinjed:

Rank osv spelar inte lika stor roll nu då det är "pengar" man köper upgrades osv för nu Sedan spelar det ingen större roll då de som har det day 1 blir bannade rätt så omgående tror jag ifall det skulle ske.

Aha, såg att det var något sådant i en video men trodde det baserades på ungefär samma sak fortfarande

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Aha, såg att det var något sådant i en video men trodde det baserades på ungefär samma sak fortfarande

Kan hända att rank har ngn roll i det hela men det har inte framgått tydligt ännu, snart får vi väl veta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Vi är ett gäng som tänker skaffa en server, funderar på att börja köra hyfsat seriöst, frågan är bara, kommer det finnas ligor/cuper? Var i så fall, esl, cb? Någon som har någon koll?

ESL kommer hålla ligor. ESL: Prerelease Page - Call of Duty: Black Ops - Europe - ESL - The eSports League