Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart nu efter senaste patchen, får hög fps, sen står det still i flera sekunder (men jag fortsätter röra mig etc), sen hög fps igen, repeat... Skönt spel..

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det kom efter förra patchen men det har blivit väldigt frekvent att fastän man klickar vänster musknapp eller spammar melee knappen så klickar det inga skott och ingen kniv flyger fram grymt psykande.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FearKill:

räcker ju med att du får heli på nuketown så är dom kills inte mycket att skryta med!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Halloj!

Fattar inte vad folk har för problem på det här spelet, så fort man får ett killstreak över 9 så är man en "hacker".
Händer nästan varje game numera, har blivit bannad eller kickad från ett flertal servrar idag..
Det är ju inte direkt så att man är helt galen direkt man joinar ett game, utan det dröjer några minuter innan man börja komma igång, samt att veta ungefär var deras spawnpoints är osv.
Men direkt när man har kommit igång, börjar få lite kills, kanske en choppergunner eller något annat spännande, så skrivs det " WH, its soo obvious" bla bla bla... Sen blir man kickad... Yeey..

Därför undrar jag ifall det är någon mer detta förekommer för?

Får ursäkta ifall jag låter mensig, men det här börjar gå mig på nerverna

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

Halloj!

Fattar inte vad folk har för problem på det här spelet, så fort man får ett killstreak över 9 så är man en "hacker".
Händer nästan varje game numera, har blivit bannad eller kickad från ett flertal servrar idag..
Det är ju inte direkt så att man är helt galen direkt man joinar ett game, utan det dröjer några minuter innan man börja komma igång, samt att veta ungefär var deras spawnpoints är osv.
Men direkt när man har kommit igång, börjar få lite kills, kanske en choppergunner eller något annat spännande, så skrivs det " WH, its soo obvious" bla bla bla... Sen blir man kickad... Yeey..

Därför undrar jag ifall det är någon jmer detta förekommer för?

Får ursäkta ifall jag låter mensig, men det här börjar gå mig på nerverna

Mvh Christian

jo. hänt mig 5 ggr. Man spelar som en gud. Fick gunner från en care package o från streak så körde båda, ett jävla liv blev det.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

jo. hänt mig 5 ggr. Man spelar som en gud. Fick gunner från en care package o från streak så körde båda, ett jävla liv blev det.

Hitta en server med mognare admins då. På vår server är det folk som gnäller hacker som blir kickade istället Om det inte är en hacker då förstås men vi har varit väldigt förskonade, typ en eller två hittills.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Hitta en server med mognare admins då. På vår server är det folk som gnäller hacker som blir kickade istället Om det inte är en hacker då förstås men vi har varit väldigt förskonade, typ en eller två hittills.

Och vad heter eran server ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Håll er borta från Tyska servrar. Blir ju kickad/bannad hela tiden för att äcklen suger.

Vidareutveckla gärna varför dom är äckel å suger när dom äger dej gång på gång genom att kicka/banna dej?

Med den attityden du visar i din post förtjänar du att bli bannad - som man bäddar får man ligga

Tyska servrar är fan så mycket bättre än de hormonstinna tonåringar man hittar på Danska...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

Halloj!

Fattar inte vad folk har för problem på det här spelet, så fort man får ett killstreak över 9 så är man en "hacker".
Händer nästan varje game numera, har blivit bannad eller kickad från ett flertal servrar idag..
Det är ju inte direkt så att man är helt galen direkt man joinar ett game, utan det dröjer några minuter innan man börja komma igång, samt att veta ungefär var deras spawnpoints är osv.
Men direkt när man har kommit igång, börjar få lite kills, kanske en choppergunner eller något annat spännande, så skrivs det " WH, its soo obvious" bla bla bla... Sen blir man kickad... Yeey..

Därför undrar jag ifall det är någon mer detta förekommer för?

Får ursäkta ifall jag låter mensig, men det här börjar gå mig på nerverna

Mvh Christian

Har samma problem själv. Så hyr en servern som jag delar kostnaden på, haxxalot heter den om du hittar den i serverlistan. Kickar bara när admins behöver slot :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Vidareutveckla gärna varför dom är äckel å suger när dom äger dej gång på gång genom att kicka/banna dej?

Med den attityden du visar i din post förtjänar du att bli bannad - som man bäddar får man ligga

Tyska servrar är fan så mycket bättre än de hormonstinna tonåringar man hittar på Danska...

Ser knappt folk skriva så att du drar alla danska servrar över en kam gör ju detta lite roligt.

Och förövrigt menade han att han blir kickad p.g.a. att de tror att han fuskar. Vilket inte är speciellt för tyska servrar heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Ser knappt folk skriva så att du drar alla danska servrar över en kam gör ju detta lite roligt.

Och förövrigt menade han att han blir kickad p.g.a. att de tror att han fuskar. Vilket inte är speciellt för tyska servrar heller.

Om han kan kan ja eller? han drog alla tyska servrar över en kam, och så gör ja med danska, va är problemet?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Tror ni 9800GT klarar och Lira COD:BO? inte på högsta.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

ja, det gör det, minimum är 8600gt.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

Verkar vara trögt idag på Black Ops, har runt 10 favoriter och hittade 2 och dom var nästan tomma och när jag sökte så var det inte många inne på servrarna där heller

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Verkar vara trögt idag på Black Ops, har runt 10 favoriter och hittade 2 och dom var nästan tomma och när jag sökte så var det inte många inne på servrarna där heller

Mja idag lagga de faktiskt lite grann (kan ju va den orsaken) Så de är väl nåt i görningen igen

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Moderator
Moderator

Segt att man inte kan spara flera playercards, skulle vara trevligt kunna byta lite snabbt mellan några man gjort :C

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Crillie90:

Halloj!

Fattar inte vad folk har för problem på det här spelet, så fort man får ett killstreak över 9 så är man en "hacker".
Händer nästan varje game numera, har blivit bannad eller kickad från ett flertal servrar idag..
Det är ju inte direkt så att man är helt galen direkt man joinar ett game, utan det dröjer några minuter innan man börja komma igång, samt att veta ungefär var deras spawnpoints är osv.
Men direkt när man har kommit igång, börjar få lite kills, kanske en choppergunner eller något annat spännande, så skrivs det " WH, its soo obvious" bla bla bla... Sen blir man kickad... Yeey..

Därför undrar jag ifall det är någon mer detta förekommer för?

Får ursäkta ifall jag låter mensig, men det här börjar gå mig på nerverna

Mvh Christian

Jag får min Chopper Gunner (fråm streak) i princip varje match och blir inte kickad utav fusk, utan för att jag "råkar" döda mina egna. Alltså team kill men jag kör Hardcore så inte ska det klagas Har problem med att spara min controller setup. Varje gång som jag startar om spelet så måste jag ändra kontrollerna.. lite jobbigt så jag skrev till dom på Facebook

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ME4FASHION:

Jag får min Chopper Gunner (fråm streak) i princip varje match och blir inte kickad utav fusk, utan för att jag "råkar" döda mina egna. Alltså team kill men jag kör Hardcore så inte ska det klagas Har problem med att spara min controller setup. Varje gång som jag startar om spelet så måste jag ändra kontrollerna.. lite jobbigt så jag skrev till dom på Facebook

Provat skrivskydda configen?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Om han kan kan ja eller? han drog alla tyska servrar över en kam, och så gör ja med danska, va är problemet?

Så du ville vara lika omogen? Stabilt.

Permalänk
Medlem

Det är och kommer alltid förbli ett faktum att vissa servrar oavsett nationalitet finns det folk som kickar för att andra rent allmänt är bättre oavsett det är rent mjöl i påsen eller inte. Oftast för att det är rage quitande skitungar som har fått en position som dom inte har mogen ålder nog för att hantera. Det finns alldeles för många servrar dessutom i min mening för att reta upp sig på det. Tänk som så istället att varför ska man sitta på en server där en 13 årig skitunge är admin som förmodligen har månadspremunation på tangentbord och möss för att han/hon suger så hårt att saker går i bitar i rent vrede. Spelar man på bra servrar och inte fuskar och får höga streaks så kickar dom inte. Jag har plockat chopper gunner m.m på ett antal servrar vid detta laget och har aldrig blivit kickad / bannad eller anklagad. Många av oss som spelar då medel åldern för spelande har höjts får helt enkelt stå ut med att än idag är majoriten yngre än oss och därmed ligger dom på en lägre nivå i skallen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

Och vad heter eran server ?

Nu var inte detta meningen som reklam, det har vi en egen tråd här på SweC till Men OSG [TEAM TACTICAL] heter den. Vi rullar just nu demo, domi och CTF på alla kartor utom Nuketown. Har man synpunkter på vår administration så är man välkommen in på www.oldswedishgunners.se och komma med frågor eller kritik om man håller sig konstruktiv.

Körde klart SP-delen igår. Måste säga att jag är positivt överraskad. SP i MW2 orkade jag inte ens igenom då det inte fanns något vidare driv i storyn jämfört med i detta.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Helt ospelbart nu efter senaste patchen, får hög fps, sen står det still i flera sekunder (men jag fortsätter röra mig etc), sen hög fps igen, repeat... Skönt spel..

Har också stora problem efter den senaste patchen. Frysningar och även problem med ljudet. Efter första patchen som kom blev i alla fall spelet i singeldelen spelbart. Men är nu tillbaka på ruta ett noll igen.

Permalänk
Medlem

Blev kickad från en clan-server igår. Clanen i fråga röjde upp totalt, utom mig och fåtal andra som clanen belönade med var sin ban. Svårt att veta vilka servrar som är bra. Finns bara tyska, danska och NL med bra ping. FYI jag är 23 IRL, hur gammal man verkar när man skriver ett inlägg har väl ingen betydelse, bara man ine trollar sönder trådar. Merparten av tyska servrar är skit. bara det jag ville få sagt.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

När man har spelat en match klar och får en ruta där det står information bland annat nemsis, vad betyder det ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

När man har spelat en match klar och får en ruta där det står information bland annat nemsis, vad betyder det ?

Din "ärkefiende" typ :P. Den du har kämpat mest mot(dödat eller blivit dödad mest av).

Från wiki

Citat:

"Nemesis" is now often used as a term to describe one's worst enemy, normally someone or something that is the exact opposite of oneself but is also somehow similar. For example, Professor Moriarty is frequently described as the nemesis of Sherlock Holmes.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Passar på att pusha lite för våra servrar, skyttegrav1 hardcore och skyttegrav2 hardcore. Båda servrarna kör mixmode alla spelsätt utom TDM på 1:an och S&D på 2:an. Vi är ett gäng äldre admins (medelålder runt 30) som försöker hålla servrarna trevliga och välkomnande med ett vårdat språk och kamratlig attityd. Välkomna!

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk

Berget73: låter trevligt, jag antar att det är hardcore server va?

Permalänk
Skrivet av ME4FASHION:

Jag får min Chopper Gunner (fråm streak) i princip varje match och blir inte kickad utav fusk, utan för att jag "råkar" döda mina egna. Alltså team kill men jag kör Hardcore så inte ska det klagas Har problem med att spara min controller setup. Varje gång som jag startar om spelet så måste jag ändra kontrollerna.. lite jobbigt så jag skrev till dom på Facebook

Jag kör ENBART hardcore och får min choppergunner på samma sätt som dig :).
Idag har det faktiskt varit bättre, varken blivit kickad eller bannad(!) woho!

Trodde dock att jag skulle bli kickad i mitt förra game, 99-18 på villa HC Demolition, men icke då. Hörde inte ett knyst om varken hacker eller cheater

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av krrjon:

Din "ärkefiende" typ :P. Den du har kämpat mest mot(dödat eller blivit dödad mest av).

Från wiki

Det roliga är när det står ~Nemesis Kills: 0 Killed by: 0

Exempelvis

Härlig nemesis det ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingone:

MP?
Skräp.
Mindre skräp efter patchen men fortfarande skräp.
Innan patchen totalt ospelbar, efter var det ok men idag var det hackigt som fan.
Dålig grafik.
SP?
Inte klar med den men betydligt bättre.
Bra grafik.

Det är skräp för DIG ja, ingen jag känner har det laggat för. De har inte laggat för mig heller.