Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

brukar få så också att den inte skjuter när jag trycker på Mouse1. Den skjuter 1-5 sek senare..

Jag har exakt samma problem, har till och med köpt en ny mus för att utesluta att musen inte är slut, men samma problem på den nya

Någon som vet om man kan göra något åt det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Har inte det problemet, men ett liknande. Ibland kan jag inte skjuta, ibland slutar den skjuta mitt i en salva. Knappen bara slutar fungera.

Samma problem för mig :S

Någon som har lösning?

Sorry för 2 liknande poster men fick inte till det med att citera flera...

Permalänk

Det är helt enkelt en av alla dess 1000 buggar i den här betan =D

Ang, vapen som hänger sig..

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Blir samma sak för mig. Theatre mode i spelet fungerar inte heller som det ska, lirade kanske 30 matcher i rad varav ingen sparades i theatre mode. Lagom kul när man lyckas göra något skitsnyggt, går in i theatre mode och så finns där ingenting.

Du måste vänta en stund, så kommer det. Så är det för mig i alla fall. Måste vänta minst 1 dag innan de kommer upp i theater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Har inte det problemet, men ett liknande. Ibland kan jag inte skjuta, ibland slutar den skjuta mitt i en salva. Knappen bara slutar fungera.

Skrivet av AfrooDite:

Det är helt enkelt en av alla dess 1000 buggar i den här betan =D

Ang, vapen som hänger sig..

Grejen är det att jag och en polare köpte precis samma dator för en månad sen och datorn klarar spelet utan problem, dock har jag problemet med att det ibland inte går att skjuta medan polaren med exakt samma dator aldrig har haft det problemet.

Blir inte klok på det här

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Noobenu:

Du måste vänta en stund, så kommer det. Så är det för mig i alla fall. Måste vänta minst 1 dag innan de kommer upp i theater.

Det har inte hänt för mig än iaf, matcherna har antigen dykt upp direkt (väldigt sällan) eller aldrig, men ska hålla utkik

Vet inte heller när det var xD

Skrivet av Challe2:

Grejen är det att jag och en polare köpte precis samma dator för en månad sen och datorn klarar spelet utan problem, dock har jag problemet med att det ibland inte går att skjuta medan polaren med exakt samma dator aldrig har haft det problemet.

Blir inte klok på det här

Har ni samma möss?
Anledningen till att jag frågar är att jag hade samma sak ibland förut.
Det har slutat nu, har inte gjort något speciellt utan bara bytt tillbaka till min Razer Deathadder Respawn från en Explorer 3.0.
Kanske inte har något som helst med problemet att göra men tänkte det var lika bra att kolla, har som sagt inte haft några problem av den sorten nu på ett bra tag ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det har inte hänt för mig än iaf, matcherna har antigen dykt upp direkt (väldigt sällan) eller aldrig, men ska hålla utkik

Vet inte heller när det var xD

Har ni samma möss?
Anledningen till att jag frågar är att jag hade samma sak ibland förut.
Det har slutat nu, har inte gjort något speciellt utan bara bytt tillbaka till min Razer Deathadder Respawn från en Explorer 3.0.
Kanske inte har något som helst med problemet att göra men tänkte det var lika bra att kolla, har som sagt inte haft några problem av den sorten nu på ett bra tag ^^

Ne vi har inte samma mös men tvivlar på att det är skillnaden då jag har testat med min G9 och 3 andra möss innan jag valde att köpa ny Logitech G500 och alla har samma problem.
Kör jag i MW2 fungerar dom perfekt men inte i Black Ops

Permalänk
Skrivet av Challe2:

Jag har exakt samma problem, har till och med köpt en ny mus för att utesluta att musen inte är slut, men samma problem på den nya

Någon som vet om man kan göra något åt det ?

Det är inte så att ni använder singleshot vapen?? om man använder sånna så har dom lagt in så att den "jammar" om man skjuter för snabbt bara för att hindra folk från att tex sätta skjut på scroll hjulet o sen skjuta svin snabbt.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Det är inte så att ni använder singleshot vapen?? om man använder sånna så har dom lagt in så att den "jammar" om man skjuter för snabbt bara för att hindra folk från att tex sätta skjut på scroll hjulet o sen skjuta svin snabbt.

Kör MPL, händer lite då och då.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Det är inte så att ni använder singleshot vapen?? om man använder sånna så har dom lagt in så att den "jammar" om man skjuter för snabbt bara för att hindra folk från att tex sätta skjut på scroll hjulet o sen skjuta svin snabbt.

Nej kör med automatvapen så det är inte det, onekligen har några till det här problemet, dessvärre verkar det som ingen har någon lösning??

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med att FPS sjunker till typ 5-10 FPS några minuter för att sedan återgå till det normala ~60-80?
Detta händer typ 2 ggr varje map, börjar bli riktigt jobbigt.
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brumlan:

Någon som haft problem med att FPS sjunker till typ 5-10 FPS några minuter för att sedan återgå till det normala ~60-80?
Detta händer typ 2 ggr varje map, börjar bli riktigt jobbigt.
Tacksam för svar.

Jag har inte direkt samma problem men ett likandade.
För mig så går cpu upp i 100% och spelet laggar ur,måste då trycka ctrl+alt+del för att kunna återgå till spelet.
Måste upprepa detta 3-5 gånger innan det ens blir spelbart.
Det är just när man ska till och spela som de händer, inne i menyerna funkar de hur fint som helst.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Fy fasen så sur jag börjar bli på dessa såkallade admins på servrarna,senast i raden server man blivit oskyldigt bannad ifrån är MILF servern.. Fan den var jäkla kul att spela på.

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcdev:

Patch is in QA. Includes optimizations, team switching on ranked matches, exploit fixes, and more. Should go live next week.

Twitter

Visa signatur

Endast hjältar lever för evigt.

Permalänk
Skrivet av Henrik29:

Fy fasen så sur jag börjar bli på dessa såkallade admins på servrarna,senast i raden server man blivit oskyldigt bannad ifrån är MILF servern.. Fan den var jäkla kul att spela på.

Hur är den perfekta lösningen då?

När MW2 kom skrek alla hur arga de var över att det inte fanns dedikerade servrar. Nu känns det som att varannan post är gnäll över dåliga admins...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Måste bara älska Nuketown 24/7 servrarna

http://i54.tinypic.com/1zgsx2g.png

Usch Nuke Town är så otroligt dålig. Ingen känsla, bara spring runt och hoppas du inte blir exploderad av en granat som kastas iväg på må få.

Permalänk
Medlem

spelet sög, man tröttnar ju dirr. är ju snart lika nere som det förra cod..

Permalänk
Skrivet av EpsychE:

Ska bli fruktansvärt skönt att slippa all förbannad stuttering

Skrivet av Stich:

Usch Nuke Town är så otroligt dålig. Ingen känsla, bara spring runt och hoppas du inte blir exploderad av en granat som kastas iväg på må få.

Ja, lite intensivt är det allt, men man levlar snabbt

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Hur är den perfekta lösningen då?

När MW2 kom skrek alla hur arga de var över att det inte fanns dedikerade servrar. Nu känns det som att varannan post är gnäll över dåliga admins...

Tror detta med gnället över saknaden av dedikerade servrar i MW2 handlar till största delen är en form av masshysteri. För en liten klick av spelarna så betyder detta med dedikerade servrar säkert otroligt mycket. Denna grupp börjar skriva om detta och den stora breda massan hakar på i klagosången utan att egentligen ha koll på vad det egentligen innebär.

Personligen tycker jag att det är mer irriterande att bli bannad från Black Ops för att man av misstag råkar göra ngn enstaka teamkill än att det någon gång klipper förbindelsen i MW2 när man spelar.
Det är helt klart för många omogna småungar som är admins i Black Ops ( och skriker noob och camper hela tiden) som ska visa sin makt.

Permalänk
Medlem

Spelar för tillfället modern warfare 2 på PS3 kommer önska mig black ops till jul.
Ska bli skoj att testa det nya spelet ur cod serien

Visa signatur

http://delad.netii.net/ "Ett nytt sätt att kommunicera"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Hur är den perfekta lösningen då?

När MW2 kom skrek alla hur arga de var över att det inte fanns dedikerade servrar. Nu känns det som att varannan post är gnäll över dåliga admins...

Jag har då inte den perfekta lösningen,och tyvärr gör ju folk som dom vill på sina egna servers
Det var mer bara ett konstanterande att det bannas ganska lätt på servers nu för tiden.

Nu har jag ifs inte lirat MW2,men jag tycker det riktig jävla kasst på dom spel man inte kan har egna dedicerade servers på

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Moderator
Moderator

Har blivit kickad/bannad från en drös utan anledning jag med men det finns ju alltid tusentals andra servrar att lira på.
Svårt att se någon server som riktigt unik och oersättlig när alla hostas av Gameservers och variationerna i inställningar är ganska begränsade.

Mycket bättre än det värdelösa skitsystemet i MW2 - även om vissa servrar administreras av kids

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Har blivit kickad/bannad från en drös utan anledning jag med men det finns ju alltid tusentals andra servrar att lira på.
Svårt att se någon server som riktigt unik och oersättlig när alla hostas av Gameservers och variationerna i inställningar är ganska begränsade.

Mycket bättre än det värdelösa skitsystemet i MW2 - även om vissa servrar administreras av kids

Instämmer jag hoppas på ett ping filter i patchen dock. Även om man blir bannad från 100 servrar så finns det tusentals till att spela på. Black ops är ju sju resor mer balanserat än mw2 bättre vapen känsla och bättre killstreaks och ingen äcklig Nuke och färre noobtubers.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Nån som vet om man kan köra annat på Combat Training? om det finns nå slags mod eller liknande? Skulle gärna vilja kunna köra Hardcore Team Deathmatch. Gillar inte att spela utan hardcore då det tar ett halvt mag att döda någon.

Annars tycker jag det är rätt så roande att skjuta ner botar

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

hmmm. I min bok är detta det sämsta krigsspelet på länge, oavsett om det laggar eller inte. Jag skjuter väl snett, men tycker inte det skall behövas upp mot 5 skott i bröstet för att ha ihjäl nån

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

hmmm. I min bok är detta det sämsta krigsspelet på länge, oavsett om det laggar eller inte. Jag skjuter väl snett, men tycker inte det skall behövas upp mot 5 skott i bröstet för att ha ihjäl nån

Spela Hardcore istället

Permalänk

Spelade uteslutande hardcore i CoD4 men efter MW2 så behövs inte det längre.
Problemet med hardcore är att man inte har en chans att dodga. Det dröjer ju ca ett skott med deagle över hela mappen för att du ska dö. Sen så är det inga killcams = som gjort för campers.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk

Ospelbart idag, connection interrupted hela tiden. samtidigt dör det så sakta online, och det är väl bara en tidsfråga innan mw2 har fler spelare online igen.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Ospelbart idag, connection interrupted hela tiden. samtidigt dör det så sakta online, och det är väl bara en tidsfråga innan mw2 har fler spelare online igen.

Konstigt, för mig funkar det utan problem. På vilket dör det ? Det finns ju väldigt många servrar.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av gwanto:

Konstigt, för mig funkar det utan problem. På vilket dör det ? Det finns ju väldigt många servrar.

Har prövat alla möjliga servrar. Och det är inte bara för mig det skiter sig, uppdaterar man browsern sen så är det helt tomt på servern, så det verkar hända för alla

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.